زمان مطالعه: 3 دقیقه
دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی یکی از معروف ترین دانشگاه های ایران است که دارای قدمت است.

دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در میر داماد غربی تهران واقع است و یکی از مهم ترین دانشگاه های دولتی ایران محسوب می شود. اگر می خواهید در مورد دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی بیشتر بدانید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که به معرفی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی می پردازیم.

معرفی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی یکی از دانشگاه های دولتی ایران است. این دانشگاه در 11دانشکده با 18 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی، 53 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 23 رشته تحصیلی در مقطع دکترا کار خود را انجام می‌دهد. دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی مانند دیگر دانشگاه های دولتی دارای تاریخچه است. تاریخچه دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی شامل زمان تشکیل و وظایف و فعالیت ها و اهداف دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی می باشد. 
همچنین دانشگاه با اجرای چندین دورهٔ بین‌المللی مشترک در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری با برخی از دانشگاه‌ها در کشورهای انگلستان، فرانسه، هلند، آلمان و روسیه همکاری نزدیک داشته‌است. نیز، در یک دورهٔ کارشناسی هوافضا چند سال است فعالیتی مشترک با دانشگاه ماتی روسیه در پیش گرفته‌است.
دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با ساختار فعلی در ابتدا در سال 1359، در پی تصویب ستاد انقلاب فرهنگی از ادغام 9 مرکز آموزش عالی و با عنوان مجتمع دانشگاهی فنی و مهندسی، بنیاد نهاده شد و سپس در سال 1362 نام آن به دانشگاه فنی و مهندسی و در سال 1367 به دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تغییر یافت. این دانشگاه درحال‌حاضر 5 قطب علمی، 75 آزمایشگاه پژوهشی، 6 گروه و مرکز پژوهشی و 5 پژوهشکده دارد که در زمینه‌های تخصصی دانشگاه فعالیت می‌کنند. علاوه بر رشته مخابرات با قدمت 81 ساله، رشته نقشه‌ برداری این دانشگاه 55 سال و دانشکده مهندسی مکانیک آن 36 سال قدمت دارند.
هسته اولیه دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی دانشکده مخابرات است که در سال 1307 شمسی در محل فعلی دانشکدۀ مهندسی برق دانشگاه تأسيس و در سال 1318 اساسنامۀ آن به تصويب مجلس شورای ملی وقت رسيده است.

دانشکده های دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

  1. مهندسی برق
  2. مهندسی مکانيک
  3. مهندسی عمران
  4. مهندسی هوافضا
  5. مهندسی صنايع
  6. مهندسی نقشه‌برداری
  7. مهندسی کامپيوتر
  8. مهندسی و علم مواد
  9. رياضی
  10. فيزيک
  11. شيمی
  • تجمیع دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

دانشکده‌های دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در پنج نقطه در سطح شهر تهران پراکنده‌اند و این مشکلات زیادی را برای استادان و دانشجویان دانشگاه ایجاد می‌کند و هزینه بالایی برای دانشگاه دارد. طرحهای مختلفی برای تجمیع دانشگاه خواجه نصیر در زمان‌های مختلف مطرح شده‌ است. ابتدا طرح تجمیع دانشگاه در محل دانشکده هوافضا مطرح شد که در آن زمین متعلق به سازمان گوشت استان تهران به دانشگاه خواجه نصیر واگذار می‌شد و کلیه دانشکده‌ها در یک پردیس تجمیع می‌شدند، این طرح هیچگاه عملی نشد.

جایگاه دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در رتبه‌بندی‌های معتبر بین‌ المللی

براساس پایگاه‌های معتبر برای رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در جهان، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی پیشرفت و رشد محسوسی داشته‌است: برطبق آمار پایگاه رتبه‌بندی ISI، این دانشگاه در شمار 1درصد تولیدکنندگان علم در دنیا معرفی شده‌است. این دانشگاه در رتبه‌بندی نشریه تایمز در سال 2016، در ردهٔ 601 تا 800 دانشگاه برتر جهان و در بین 7 دانشگاه برتر ایران قرار گرفت. همچنین در رتبه‌بندی نشریه تایمز در سال 2018 این دانشگاه در جایگاه 601 تا 800 جهان و در رتبه 173 آسیا و در بین 5 دانشگاه برتر ایران و بالاتر از دانشگاه‌هایی همچون شریف و تهران قرار گرفت.
در جدیدترین رتبه‌بندی لایدن (CWTS Leiden Ranking) دانشگاه خواجه نصیر در زمینه علوم فنی مهندسی در بین 10 دانشگاه برتر ایران و در جایگاه 161 آسیا و 368 جهان قرار گرفت

راهنمای ساختمان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

راهنمای ساختمان های دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

راهنمای ساختمان های دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

راه های تماس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

آدرس تهران، میرداماد غربی، پلاک 470
تلفن 021-88882991
وب سایت www.kntu.ac.ir
  • دسترسی به دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با مترو

خط 1 مترو: نزدیک ترین ایستگاه مترو به دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، ایستگاه مترو میرداماد در خیابان میرداماد در فاصله 25 دقیقه پیاده روی از دانشکده است.

  • دسترسی به دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با اتوبوس بی آر تی (BRT)

دقیقا رو به روی درب دانشکده، ایستگاه اتوبوس تندرو (بی ار تی) میرداماد مربوط به خط راه آهن – تجریش واقع شده است.

  • دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی بر روی نقشه ها

گوگل مپ

بلد

نشان

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.