زمان مطالعه: 5 دقیقه
ادامه تحصیل در کانادا: سرزمین فرصت‌های طلایی

ادامه تحصیل در کانادا: سرزمین فرصت‌های طلایی

کانادا باداشتن دانشگاه های معتبر ، شمار زیادی از دانشجویان بین‌المللی را به تحصیل ترغیب کرده است.از مزایای مهم تحصیل در این کشور، می‌توان به فرصت‌های شغلی پس ا

 وقتی بحث داغ تحصیل در خارج مطرح می‌شود، بی شک ذهن به سمت کانادا و ادامه تحصیل در این کشور دیدنی می‌رود. آمار و ارقام مهاجرت تحصیلی به کانادا، حاکی از آن است که این کشور سالانه با متقاضیان زیادی برای ادامه تحصیل مواجه است. مهم‌ترین موردی که باعث شده عده کثیری رویای تحصیل در کانادا را در ذهن بپرورانند، امکانات رفاهی و کیفیت بالای زندگی در این کشور است.

پس اگر به دنبال مقصدی بین‌المللی برای ادامه تحصیل و رویارویی با فرصت‌های شغلی مناسب برای آینده هستید، تحصیل در کانادا می‌تواند برای شما بهترین گزینه باشد. زندگی در یک جامعه چند ملیتی با فرهنگ‌های متفاوت، می‌تواند تجربیات زیادی را در اختیار شما قرار دهد و آینده ای روشن را برای شما رقم بزند.

 کانادا با داشتن دانشگاه های معتبر با سطح آموزشی بالا و اعتبار مدارک تحصیلی، شمار زیادی از دانشجویان بین‌المللی را به تحصیل ترغیب کرده است. از مزایای مهم تحصیل در این کشور، می‌توان به فرصت‌های شغلی پس از تحصیل و امکان اخذ اقامت دائم اشاره کرد.

با تحصیل در دانشگاه های کانادا درهای موفقیت را به روی خود باز کنید

شاید کمتر کسی را بتوان پیدا کرد که آرزوی تحصیل در دانشگاه های کانادا را نداشته باشد. قدرت و کیفیت سیستم آموزشی و اعتبار بالای دانشگاه های کانادا همواره زبانزد عموم مردم قرار دارد.

طبق جدیدترین آمار دانشگاه های برتر جهان توسط نشریه های معتبر، بیش از پنج دانشگاه کانادایی را می‌توان در فهرست صد دانشگاه برتر جهان جای داد. یکی از دلایل مهمی که دانشگاه های کانادا شهرت پیدا کرده‌اند، تمایل آن‌ها به جذب دانشجویان خارجی است. علاوه بر آن، همکاری با سازمان‌ها و موسسه های علمی- تحقیقاتی بین‌المللی است.

اگر به ادامه تحصیل در دانشگاه های کانادا فکر می کنید، این مبحث را از دست ندهید. پس با ما همراه باشید تا شما را با بهترین دانشگاه های کانادا آشنا کنیم.

در ادامه می خواهیم لیستی از بهترین دانشگاه های کانادا را در اختیارتان قرار دهیم.

 لیست برترین دانشگاه های کانادا

  • دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو، یکی از دانشگاه های با کیفیت در سطح جهانی و بهترین دانشگاه کانادا است که در ایالت انتاریو کانادا واقع شده است. از لحاظ تحقیقاتی که در این دانشگاه انجام می‌شود، با تحولات علم روز پیشرفت داشته و توانسته نام خود را به ثبت برساند. دانشجویان دانشگاه تورنتو فرصت بهره‌مندی از موقعیت آموزشی، تحقیقاتی و آموزش چند محوری آنلاین دارند.

  • دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا از بهترین دانشگاه های کانادا و یکی از مراکز علمی-آموزشی و پژوهشی است که در شهر ونکوورواقع است. این دانشگاه اخیراً به عنوان بین‌المللی‌ترین دانشگاه آمریکای شمالی شناخته شده است.

بریتیش کلمبیا با قرار گرفتن در بهترین شهرهای کانادا و همچنین سطح علمی بالا توجه بسیاری از متقاضیان را به خود جلب کرده است.

  • دانشگاه مک گیلدانشگاه مک گیل در شهر مونترال کانادا قرار دارد. این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه های کانادا است. می‌توان گفت از نظر جمعیت دانشجویی دارای بیشترین تنوع بین‌المللی در میان دانشگاه های دیگر کانادا است. این دانشگاه به عنوان جذب برترین نخبگان جهان شناخته شده است.
  • دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر، یکی از دانشگاه دولتی کانادا است. این دانشگاه در شهر همیلتون استان انتاریو کانادا قرار دارد. بر اساس رده بندی نیوزویک، مک مستر جزء 15 دانشگاه برتر خارج از ایالت متحده است. برخی از رشته های این دانشگاه مثل رشته مهندسی عمران، مهندسی متالوژی، پرستاری و پزشکی از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند.

  • دانشگاه مونترال

دانشگاه مونترال، یکی از دانشگاه های دولتی فرانسوی زبان که در شهر مونترال استان کبک واقع شده است. این دانشگاه دومین دانشگاه بزرگ کانادا است. بر اساس رنکینگ QS در سال 2020 به عنوان پنجمین دانشگاه برتر کانادا شناخته شده است. بعلاوه این دانشگاه پژوهش محور است. ناگفته نماند که دانشگاه مونترال در سطح جهان رتبه 137 را به خود اختصاص داده است.

  • دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا در شهر ادمونتون ایالت آلبرتا کانادا واقع شده است. از نظر رتبه بندی‌های معتبر جهانی، این دانشگاه جزء 100 دانشگاه برتر جهان و همچنین در لیست 5 دانشگاه برتر کانادا قرار دارد. این دانشگاه شامل 18 دانشکده که حدوداً 400 رشته و گرایش در آن‌ها تدریس می‌شود.

 ونکوور مهد دانشگاه های برتر کانادا

شهر ونکوور یکی از زیباترین و متنوع‌ترین شهرهای کانادا از لحاظ فرهنگی است. بعلاوه می‌توان به مراکز آموزشی و دانشگاه های معتبر در این شهر اشاره کرد. همین امر سبب شده که صرف نظر از احساس غربت، دانشجویان بسیاری به قصد تحصیل راهی شهر شوند. در این بخش به معرفی برخی از بهترین دانشگاه های ونکوور می‌پردازیم.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا از لحاظ رده بندی به عنوان سومین دانشگاه در بین دانشگاه های کانادا و پنجاه و یکمین دانشگاه در میان دانشگاه های دنیا، شناخته شده است. این دانشگاه جزء بهترین و قدیمی‌ترین دانشگاه های دولتی و تحقیقات محور کانادا است. در دانشگاه بریتیش کلمبیا، رشته های متنوع در مقاطع مختلف برای دانشجویان فراهم است. رشته های حقوق، محیط زیست و مهندسی را می‌توان از رشته های پرطرفدار این دانشگاه نام برد.

دانشگاه سایمون فریزر

دانشگاه سایمون فریز، رتبه 13 در میان دانشگاه های کانادا و همچنین رتبه 314 در میان دانشگاه های دنیا را به خود اختصاص داده است. حدوداً 30 هزار دانشجو در مقاطع و رشته های مختلف تحصیلی، در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که 20 درصد از آن‌ها را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. در دانشگاه سایمون رشته های متنوع و فراوانی را در دانشکده های علوم کاربردی، هنر، محیط زیست و بیزینس در اختیار دانشجویان قرار دارد.

دانشگاه ونکوور آ یلند

دانشگاه ونکوور آ یلند یکی از دانشگاه های دولتی کشور کانادا که در جزیره ونکوور در ایالت بریتیش کلمبیا قرار دارد. این دانشگاه حدوداً 14 هزار دانشجو دارد. از رشته های تحصیلی این دانشگاه می‌توان به بیزینس، گردشگری، علوم اجتماعی و هنر و طراحی اشاره کرد.

دانشگاه کاپیلانو

دانشگاه کاپیلانو از دیگر دانشگاه های ونکوور که در سال 1968 تاسیس شده است. در این دانشگاه در حدود 97 رشته در دانشکده های مختلف از جمله دانشکده علوم و هنر، بیزینس، سلامت، علوم اجتماعی و هنرهای زیبا در اختیار دانشجویان قرار دارد. تعداد دانشجویان این دانشگاه هرسال به 12 هزار نفر می‌رسد.

کانادا شهریه و هزینه‌های زندگی مقرون به صرفه‌ای دارد

هزینه های تحصیل در این کشور در رشته‌هایی مانند علوم اجتماعی و هنر در  از حدود 400 CAD در سال شروع می‌شود. تعداد محدودی از برنامه‌ها بین 1000 تا 4000 CAD در سال است، اما هزینه اکثریت قریب به اتفاق اغلب رشته‌ها بیش از 10،000 CAD در سال است.

در مورد هزینه‌های زندگی - مسکن ، سرگرمی و غذا - شما باید ماهانه بین 1000 تا 2000 CAD بودجه را برای این کار ذخیره کنید. گرانترین شهرها ونکوور و کلگری هستند. برخی از ارزان ترین شهرهای دانشگاهی کانادا عبارتند از: همیلتون، شهر کبک و اتاوا . مهمترین نکته در مورد این کشور میزان متوسط ​​هزینه تحصیل در کانادا و زندگی در این کشور است، در واقع هزینه‌های دانشجویان مهاجر کمتر از سایر مقاصد برتر تحصیل برای مهاجرت در انگلیس، ایالات متحده و استرالیا است.

سخن پایانی

کشور کانادا با داشتن بهترین دانشگاه‌ها با سطح آموزشی بالا و مدارک تحصیلی معتبر، می‌تواند آتیه ای روشن را برای شما فراهم کند. باید در اینجا به فرصت‌های شغلی و اخذ اقامت دائم پس از تحصیل اشاره کنیم. بنابراین اگر می‌خواهید این فرصت ارزشمند را از دست ندهید توصیه می‌کنم با استفاده از جستجوی هوشمند اسمارت اپلای، دانشگاه مورد نظر خود را بسته به شهریه و استان و... انتخاب کنید.  

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «ادامه تحصیل در کانادا: سرزمین فرصت‌های طلایی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره ادامه تحصیل در کانادا: سرزمین فرصت‌های طلایی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.