زمان مطالعه: 1 دقیقه
روزه مستحبی در سفر

روزه مستحبی در سفر

بسیاری از افراد در ماه رمضان مجبور به سفر هستند. در مورد حکم روزه مستحبی در سفر چه می دانید؟ آسمونی در این...
روزه مستحبی در سفر
روزه مستحبی در سفر


بسیاری از افراد در ماه رمضان مجبور به سفر هستند. در مورد حکم روزه مستحبی در سفر چه می دانید؟ آسمونی در این بخش در مورد حکم روزه مستحبی در سفر بیشتر صحبت می کند.

آیا مسافر بدون قصد ده روز می تواند روزه مستحبی بگیرد؟

نظر حضرت آیت الله هادوی در مورد این مسئله که آیا مسافر بدون قصد ده روز می تواند روزه مستحبی بگیرد چیست؟

مراجع عظام تقلید می فرمایند: مسافر نمی تواند روزه مستحبی بگیرد و اگر نذر کند روزه بگیرد و روز آن را معین نکند، نمی‏تواند آن را در سفر به جا آورد. ولی چنانچه نذر کند که روز معینی را در سفر روزه بگیرد باید آن را در سفر به جا آورد.

اما مسافر می‏تواند برای خواستن حاجت‏، سه روز در مدینه طیبه روزه مستحبی بگیرد.  و أحوط این است که آن سه روز، روزهای چهار شنبه و پنجشنبه و جمعه باشد. هر چند عده ای روزه گرفتن در سفر را مکروه می دانند و حتی در خصوص این سه روز روزه ای که برای برآورده شدن حاجت در مدینه گرفته می شود بیان می دارند که جواز روزه در این صورت خالی از قوّت نیست‏ لیکن احوط ترک آن است.

پاسخ حضرت آیت الله هادوی تهرانی (دامت برکاته) در خصوص سؤال مذکور به این شرح است:

روزه مستحبی در سفر جایز است، هر چند احتیاط ترک آن است، مگر در برخی موارد مانند سه روز روزه مستحبی در مدینة النبی (صلی الله علیه و آله) برای برآورده شدن حاجت.
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «روزه مستحبی در سفر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره روزه مستحبی در سفر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.