زمان مطالعه: 2 دقیقه
4 دریاچه ی زیبا در ایران که باید حتما بشناسید!

4 دریاچه ی زیبا در ایران که باید حتما بشناسید!

ایران جاذبه های طبیعی بسیاری دارد و این موضوع به خاطر تنوع آب و هوایی ایران میباشد. دریاچه های اسرارآمیز نیز یکی از انواع آن است.

 

ایران با وجود شرایط اقلیمی متنوعش، خانه‎ انواع گوناگونی از پدیده های جغرافیاییست. آسمونی قصد دارد 4 دریاچه ی برتر ایران را به شما معرفی کند.

 

دریاچه مهارلو

4 دریاچه ی زیبا در ایران که باید حتما بشناسید!

4 دریاچه ی زیبا در ایران که باید حتما بشناسید!

استان فارس نه تنها مسجد صورتی دارد بلکه دارای دریاچه صورتی نیز هست! دریاچه ی مهارلو، یک دریاچه ی فصلی است که در ارتفاعات شیراز و در 27کیلومتری جنوب شرقی این شهر قرار دارد. آب آن مملو از پتاسیم و دیگر نمکهاست و به همین خاطر رنگی صورتی و زنده را نشان میدهد. جالب است بدانید کل آب صورتی این دریاچه شهریور هر سال تبخیر شده و دوباره سال بعد به خاطر بارندگی و سیل توسط طغیان های رودخانه ای به نام "رودخانه ی خشک" به آن بازمیگردد.

 

دریاچه اُوان در نزدیکی قزوین

must-visit-4-beautiful-lakes-in-iran

must-visit-4-beautiful-lakes-in-iran

دریاچه اُوان در کوهپایه های البرز قرار گرفته و خوشبختانه به همین خاطر نیز هرسال مقادیر زیادی از آبهای حاصل از بارندگی را دریافت میکند. این دریاچه در الموت، محله ای معروف در قزوین میدرخشد. همچنین به خاطر وجود چشمه های زیرزمینی، آب این دریاچه بسیار زلال است. اگرچه دریاچه اُوان در زمستان کاملا منجمد میشود، اما در تابستان محل بسیار خوبی برای فعالیت های مختلف است.

 

دریاچه ولشت در نزدیکی جاده چالوس

4 دریاچه ی زیبا در ایران که باید حتما بشناسید!

4 دریاچه ی زیبا در ایران که باید حتما بشناسید!

این دریاچه با عمق بالا به خاطر قرار گرفتن در دل کوه، هم از نظر زیبایی‎شناسی و هم از نظر جغرافیایی پدیده ای بسیار خاص و عجیب است. شنا کردن در آن ممنوع است اما محلی ها با جلیقه نجات در نزدیکی ساحلش گاهی تنی به آب میزنند. قرار داشتن این دریاچه در نزدیکی جنگل و کلاردشت، هوای بی نظیری را رقم زده است و از تهران به راحتی قابل دسترسی میباشد. به همین خاطر در سالهای اخیر تبدیل به یکی از مقاصد محبوب ایرانگردان، کوهنوردان و طبیعتگردان شده است. دریاچه ولشت نه تنها یک جاذبه ی ایرانگردی است، بلکه در سالهای اخیر تبدیل به یکی از جاذبه های جهانگردی نیز شده.

 

دریاچه ارومیه

must-visit-4-beautiful-lakes-in-iran

must-visit-4-beautiful-lakes-in-iran

این دریاچه در سالهای گذشته دچار کم آبی شد اما اکنون دوباره زنده و سرحال میباشد. نکته ی جالب این است که دریاچه ارومیه مقصد پرندگان مهاجری چون فلامینگو و پلیکان است و اگر خوش شانس باشیم میتوانیم بدون بر هم زدن آرامششان آن ها را در فصولی از سال ببینیم. این دریاچه نمک، واقع در شمال غرب ایران، معمولاً به رنگ آبی است اما گاهی به خاطر رشد جلبک و وجود باکتری ها و مقادیر بالای نمک، خصوصا در تابستان، رنگی قرمز و اسرارآمیز به خود میگیرد.

 

در آخر باید بدانید که همه ی این جاذبه های ایرانگردی، نیاز به مراقبت ما دارند و اگرچه پدیده های زیبای طبیعی هستند، اما برای محافظت از آنها و حفظ حیات و زیباییشان باید کوشا باشیم. پس از شکست کرونا حتما از آنها دیدن فرمایید!

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «4 دریاچه ی زیبا در ایران که باید حتما بشناسید!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره 4 دریاچه ی زیبا در ایران که باید حتما بشناسید! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.