زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ مونیخ 1860 ، شیر و رنگ آبی آسمونی

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ مونیخ 1860 ، شیر و رنگ آبی آسمونی

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ مونیخ 1860 / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی مونیخ 1860 ؛ شیر و رنگ آبی...

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ مونیخ 1860 / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

مونیخ 1860 ؛ شیر و رنگ آبی آسمونی

در دهه های اخیر، باشگاه بایرن مونیخ آن قدر صاحب افتخارات مختلف در فوتبال آلمان شده ات که همگان، این تیم را به عنوان تیم اول شهر مونیخ می شناسند. این در حالی است که از لحاظ قدمت، باشگاه مونیخ 1860 قدیمی تر از بایرن هست و به عنوان تیم اول مونیخ شناخته می شود. هرچند مطابق رسم تیمهای آلمانی، سال تاسیس باشگاه در برابر نام باشگاه قرار می گیرد اما عدد 1860 عدد بسیار عجیبی به نظر می رسد. چون در چنین سالی فوتبال اصلا وارد کشور آلمان نشده بود! حتی در حال حاضر هم از روز 6 مارس 1899 به عنوان روز تاسیس باشگاه فوتبال مونیخ 1860 یاد می شود. پاسخ تمام این ابهامات به سال 1848 بازمی گردد و زمانی که هنوز کشوری به نام آلمان وجود نداشت و سرزمین هایی که اکنون به نام آلمان می شناسیم زیر سلطه حکومت پروس بود.

در 15 جولای آن سال جلسه ای در یک میخانه برگزار شد که نتیجه آن تاسیس یک انجمن آمادگی جسمانی و ژیمناستیک بود. با این حال فعالیت های سیاسی که در باشگاه در ایام انقلاب 1848 کشور پروس و علیه سلطنت این کشور انجام شد، باعث شد که باشگاه پس از یک سال توسط حکومت پروس تعطیل شود. سرانجام در 17 می 1860 باشگاه مجددا تاسیس شد و کمی بعد در سال 1862 با یک انجمن ورزشی دیگر به نام « انجمن ورزشی مونیخ» ادغام شد و حرکت باشگاه حالت جدی تری پیدا کرد. چهار دهه گذشت تا تیم فوتبال این باشگاه، کار خودش را آغاز کند. سه سال دیگر هم لازم بود که نخستین مسابقات این باشگاه برگزار شود؛ یعنی سال 1902. اما اسم و سال تاسیس باشگاه در نام « مونیخ 1860 » باقی ماند. باشگاه در ابتدا سه حرف T، V و M را که ابتدای نام باشگاه به زبان آلمانی بود، به عنوان نماد به کار برد. کمی بعد یک بیضی لوگوی باشگاه شد که یک توپ فوتبال در آن قرار داشت و در قسمت پایینی بیضی، عدد 1860 جای داده شد. دو حرف F و A هم در این نماد سیاه و سفید بود که ابتدای عبارت « اتحادیه فوتبال » به انگلیسی بود و به همین خاطر نمی توانست چندان جالب توجه باشد.



به همین خاطر نماد باشگاه یک بار دیگر دستخوش تغییر شد. در سال 1911 علامت شیر ایستاده که یک نماد سلطنتی بود و در بسیاری از تیمهای دیگر هم مورد استفاده قرار گرفته بود، نماد باشگاه شد. نمادی که آن را می توان روی لباس تیم ملی هلند و باشگاههایی مثل چلسی انگلیس و اسپورتینگ لیسبون پرتغال هم مشاهده کرد. از آن به بعد این نماد تغییر چندانی نکرد؛ حتی بعد از این که در سال 1919 باشگاه نام کنونی خودش را انتخاب کرد که TSV مونیخ 1860 بود. این سه حرف مخفف عبارت Turn- und Sportverein München بود و همین نام هم تا امروز روی باشگاه باقی مانده است. القاب باشگاه هم با توجه به نماد باشگاه روی تیم باقی ماند. القابی چون 60، شصت ها و شیرها. مونیخ 1860 با لباس آبی آسمونی خودش که به رنگ پرچم ایالت باوارایا هست، هرچند از نظر افتخارات کاملا تحت الشعاع بایرن قرار دارد اما هویت و نمادهای قدیمی آنف چیزی نیست که بایرنی ها بتوانند با هیچ یک از افتخارات خود، آن را به دست آورند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ مونیخ 1860 ، شیر و رنگ آبی آسمونی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ مونیخ 1860 ، شیر و رنگ آبی آسمونی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.