زمان مطالعه: 13 دقیقه
تور بمبئی

تور بمبئی

اگر قصد سفر به بمبئی با تور را دارید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که راهنمای تور بمبئی ،...
تور بمبئی
تور بمبئی


اگر قصد سفر به بمبئی با تور را دارید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که راهنمای تور بمبئی ، اطلاعات تور بمبئی ، جاذبه های تور بمبئی ، مکان های تور بمبئی و ... را برای شما عزیزان شرح می دهیم.

تور بمبئی

از زمان افتتاح کانال جدید سوئز در سال 1869 میلادی، و در پی رونق گرفتن سفرهای دریایی، شهر بمبئی با نام جدید مومبای دروازه‌ی اصلی ورود به شبه جزیره هند به شمار می‌رود. از این رو شهر مومبای از نظر اقتصادی و توریستی رونق زیادی پیدا کرده است. اما موردی که در جای جای این شهر موج می‌زند، تضاد و تناقض و اختلاف شدید طبقاتی در آن است. در بدو ورود، این شهر بسیار دیوانه‌کننده به نظر می‌رسد و این احساس ممکن است هرگز از بین نرود. از یک سو بیشتر ثروتمندان هند در این شهر مستقرند و در نقطه‌ی مقابل جمعیت بسیار زیادی از افراد فقیر در پایین شهر زندگی می‌کنند. در ادامه با آسمونی همراه باشید، تا در مطلبی جامع، هرآنچه را که برای سفر به مومبای نیاز داریم، با هم مرور کنیم.

وقتی به هند سفر می‌کنید، بدون شک باید 2 تا 3 روز را در این شهر سپری کنید. خبر خوب در مورد مومبای این است که هرچیزی به جز هتل در این شهر ارزان است. اگر کمی حسابگر باشید و دقت به خرج دهید می‌توانید با هزینه‌ای معقول از سفر به این شهر و تماشای جاذبه‌های متنوع آن لذت کافی ببرید.

اطلاعات ضروری در تور بمبئی

اختلاف ساعت بمبئی با تهران: 2:00+

زبان رسمی بمبئی: هندی

زبان‌های رایج دیگ بمبئی ر: مراتی، انگلیسی

واحد پول رسمی بمبئی: روپیه هند (INR)

وب‌گاه رسمی بمبئی: www.mcgm.gov.in

فرودگاه بمبئی: فرودگاه بین‌المللی چارتاپی شیواجی (BOM)

mumbai-tour
mumbai-tour


وضعیت آب و هوایی بمبئی

برای شهری که در مناطق گرمسیری قرار دارد، بمبئی اقلیمی نسبتا غیر معمول دارد. برخی ماه‌ها می‌توانند بسیار مطلوب و برخی دیگر ممکن است برای گردشگران مانند کابوس باشند. فصل‌ بارانی از اواسط ماه ژوئن تا اواسط سپتامبر طول می‌کشد و به خصوص ماه جولای و آگوست با وجود بارش شدید باران که به معنای واقعی از چند روز تا چند هفته به طول می‌انجامد، می‌توانند مضحک باشند. معابر این شهر در این مدت تا حدی دچار آب‌گرفتگی شده و سیستم حمل و نقل بر اثر آن دچار مشکل می‌شود. در نقطه‌ی مقابل، زمستان اما می‌تواند گرم، خشک و مطلوب باشد. ماه‌های دسامبر و ژانویه به طرز بسیار خوبی با روزهای گرم و رطوبت کم به علاوه شب‌هایی خنک و ملایم همراه هستند. همچنین  آوریل و مه به عنوان داغ‌ترین ماه‌های سال شناخته می‌شوند و اگرچه در این مدت باران نمی‌بارد، اما رطوبت هوا ممکن است خفقان‌آور باشد. ماه‌های نوامبر تا مارس بدون شک بهترین زمان برای سفر به این شهر محسوب می‌شوند و پیشنهاد می‌کنیم تا جایی که می‌توانید ماه‌های جولای و آگوست را فراموش کنید.

تور بمبئی
تور بمبئی


بهترین زمان برای رزرو هتل در تور بمبئی

هتل‌ها در مومبای برای اغلب مردم در ابتدا به طرز شوک‌آوری گران هستند و در تمام طول سال، تغییر قیمت چندانی را تجربه نمی‌کنند. اوج گرانی در فصول پیک سیزن اتفاق می‌افتد که در تعطیلات کریسمس و همچنین فصل‌هایی است که هوا در بهترین حالت خود قرار دارد. در حالت عادی فصول پرگردشگر یا به اصطلاح High Season

که به تبع آن قیمت‌ها افزایش می‌یابد از ماه دسامبر تا مارس به طول می‌انجامد. اگر در ماه مه تا اکتبر به این شهر سفر داشته باشید ممکن است با قیمت‌هایی منطقی‌تر برخورد کنید، اما در عین حال یادتان باشد لباس مناسب بارندگی به همراه داشته باشید. مومبای یا بمبئی مقصد بزرگی برای تاجر‌هایی است که برنامه‌هایشان خیلی انعطاف‌پذیر نیست و بنابراین بازار کاملا تحت تاثیر عرضه و تقاضا قرار دارد و قیمت‌ها به همان اندازه‌ای که شما انتظار دارید نیست. بهتر است تنها روی 2 یا 3 روز سفر به این شهر برنامه‌ریزی کنید و سپس به شهرهای دیگر هند مانند گوا سفر کنید که قیمت‌هایی بسیار بهتر دارد.

انواع هزینه‌‌ها در تور بمبئی

هزینه‌ی هاستل در تور بمبئی

برای یک شب اقامت در اتاقی خوابگاهی باید بین 1,000 تا 1920 روپیه (57000 تا 109440 تومان) هزینه کنید.

هزینه‌ی اقامت در هتل در تور بمبئی

متاسفانه هتل‌های شهر مومبای گران هستند، با این وجود هتل‌های ارزانی هم پیدا می‌شوند که البته کیفیت راضی‌کننده‌ای ندارند.

mumbai-tour
mumbai-tour


متوسط قیمت مواد غذایی در تور بمبئی

خوشبختانه در مومبای، غذا بر خلاف هتل ارزان است. می‌توانید غذاهای خیابانی را با قیمت‌هایی بسیار ارزان میل کنید. رستوران‌های خوب محلی‌ هم تنها مقدار کمی گران‌تر هستند.

صبحانه: بسیاری از هتل‌های این شهر اتاق‌هایشان را به همراه یک وعده‌ صبحانه‌ی ساده اجاره می‌دهند. به هر صورت اگر اینگونه نبود، غرفه‌های خیابانی، غذاهای خوشمزه و ارزان محلی را به فروش می‌رسانند. (80 تا 150 روپیه) ( 4560 تا 8550 تومان)

ناهار: بسته به اینکه در کدام نقطه از شهر هستید، ممکن است پیدا کردن یک وعده ناهار مقرون به صرفه سخت باشد. اما غرفه‌های خیابانی و رستوران‌های معمولی در اغلب نقاط توریستی شهر در دسترس هستند که قیمت‌های خوبی دارند. (120 تا 250 روپیه) (6840 تا 14250تومان)

شام: تعداد زیادی رستوران خوب و گران در بمبئی وجود دارد، اما مکان‌های ارزان‌تر و غرفه‌های غذایی زیادی در ساحل چپاتی وجود دارد که می‌شود برای یک وعده شام خوشمزه و مقرون به صرفه روی آن‌ها حساب باز کرد. (180 تا 400 روپیه) (10260 تا 22800تومان)

مک‌دونالد مک‌ وجی (برگر سبزیجات): مک‌دونالد در هند یکی از بهترین و ارزان‌ترین گزینه‌های غذایی به شمار می‌رود. (70 روپیه) (3990 تومان)

مک‌دونالد مرغ (مهاراجه مک): اگر نمی‌خواهید پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب‌زمینی، پیاز و کاهو می‌شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری نیاز دارید، باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید.

تور بمبئی
تور بمبئی


هزینه‌ی حمل و نقل در تور بمبئی

سیستم حمل و نقل عمومی در مومبای شلوغ است، بنابراین در ساعت پر رفت و آمد،  از آن اجتناب کنید. اغلب مردم درمومبای جنوبی کار می‌کنند، از این رو احتمال می‌رود که در طول صبح، سفر به بخش جنوبی و در طول شب هم سفر به بخش شمالی آهسته باشد. پرکاربردترین وسایل نقلیه‌ی این سیستم شامل قطار، اتوبوس شهری، ریکشا، مونوریل و تاکسی می‌شود که برای شهری با این جمعیت نسبتا کارآمد هستند.

قطار: ارزان‌ترین نوع سفر در مومبای با قطار است. قطار از اتوبوس سریع‌تر است اما با این وجود نمی توان با آن به همه‌ی نقاط شهر دسترسی پیدا کرد. بنابراین بهترین راه ترکیب آن با اتوبوس است. بلیط این وسیله‌ی نقلیه را باید از ایستگاه مربوطه تهیه کرد و سپس منتظر توقف قطار بمانید. در ضمن، زمانی که قطار ایستاد، بهتر است هرچه سریع‌تر سوار شوید و یک جای نشستن پیدا کنید که در چشم بهم زدنی همه‌ی صندلی ها اشغال می‌شود. نکته‌ی جالب اینکه شما، هندی‌های زیادی را خواهید دید که خودشان را به قطار آویزان می کنند. همین مورد هرساله باعث کشته شدن تعدادی می‌شود. پس، از دیدن چنین صحنه‌هایی خیلی شگفت‌زده نشوید. علاوه‌براین باید انتظار برخورد با گدایان زیادی را داشته باشید.

اتوبوس شهری: بسته به نوع خط، اتوبوس‌ها در زمان‌های مشخصی از هر 5 دقیقه گرفته تا هر یک ساعت توقف می‌کنند. ایستگاه‌های اتوبوس شبیه نیمکت‌های فلزی هستند که می‌شود در سراسر شهر آن‌ها را پیدا کرد. اگر به مشکل خاصی برخورد کردید، می‌توانید از افراد جوان بپرسید که احتمالا با زبان انگلیسی آشنایی دارند. مسیر اتوبوس معمولا در کنار آن یا سمت پشتی‌اش مشخص شده است. با این وجود ممکن است در هر جایی آن را نوشته باشند. زمانی که سوار شدید، اپراتور به سمت شما خواهد آمد. مسیرتان را به او بگویید تا با توجه به آن قیمت را برایتان محاسبه کند و مطمئن شوید پس از آن یک بلیط به شما بدهد. ممکن است در جلوی اتوبوس صندلی‌هایی را مشاهده کنید که با یک عکس کوچک نشانه گذاری شده‌اند. معمولا 3 صندلی اول سمت چپ برای افراد معلول و پیر و 3 صندلی اول سمت راستی برای بانوان رزرو شده‌اند.

ریکشا: از نظر نگارنده جالب‌ترین وسیله‌ی نقلیه در مومبای ریکشاها هستند که حداقل یک بار باید امتحان کنید. کرایه انواع ریکشا در مسیرهای طولانی‌تر از 1 کیاومتر به آرامی افزایش می‌یابد. راننده‌های این وسایل معمولا به خوبی با شهر آشنا هستند و می‌توانند شما را از چندین مسیر متفاوت به مقصد برسانند. برای مسیرهای طولانی، بهترین حالت این است که با قطار و اتوبوس به منطقه‌ی اصلی سفر کنید، سپس با استفاده از ریکشا به مقصد نهایی خود بروید. با این وجود، تردد ریکشاها در بخش قدیمی مومبای ممنوع است. در ضمن حتما قبل از سوار شدن، سر کرایه به توافق برسید.

مونوریل: شبکه‌ مونوریل مومبای در فوریه سال 2014 افتتاح شده است که اولین شبکه‌ی مونوریل در هند محسوب می‌شود. در مجموع چهار خط مونوریل در مومبای وجود دارد.

تاکسی: در سراسر شهر به راحتی می‌توان تاکسی‌ها را پیدا کرد. تاکسی، مانند نقاط دیگر دنیا، در مومبای هم گران‌ترین وسیله‌ی نقلیه به شمار می‌رود. قبل از سوار شدن، اطمینان حاصل کنید که راننده مقصد شما را به خوبی می‌شناسد. اغلب راننده‌ها از تاکسی‌متر استفاده می‌کنند، اما برخی از آن‌ها با نرخ ثابت کار می‌کنند که همیشه قیمتی بالا دارند. اگر آن‌ها از تاکسی‌متر استفاده نمی‌کردند، بهتر است کمی صبر کنید و یک تاکسی دیگر پیدا کنید.

mumbai-tour
mumbai-tour


رستوران Peshawari در تور بمبئی

بگذارید از همین ابتدا با یک رستوران خوب شروع کنیم تا خستگی سفر از تنتان بیرون برود. چه چیزی بهتر از یک وعده غذای محلی لازم است تا طعم واقعی مسافرت را تجربه کنیم. رستوران Peshawri برای کسانی است که می‌خواهند مزه‌ی واقعی غذاهای هندی را تجربه کنند. این رستوران بخشی از هتل بزرگ ITC Maratha است که در نزدیکی فرودگاه قرار دارد و مکانی عالی برای شام قبل و بعد از پرواز به شمار می‌رود. قیمت‌هایش کمی گران است اما طعم غذاهای این رستوران ارزش هزینه‌ای را که می‌پردازید، دارد.

نکته‌ها:

پیشنهاد می‌کنیم برای شروع dal bukhara (ظرف غذای عدسی خامه‌ای) و kulfi (دسر یخ‌زده‌ی تهیه شده از شیر کاراملی) را سفارش دهید.

بازدید از دروازه‌ی هند در تور بمبئی

دروازه‌ی هند یک بنای تاریخی از دوران استعمار بریتانیا بر کشور هند است که در ساحل دریای عربی قرار دارد. این مکان از آن دست نقاطی است که در سفر به مومبای باید حتما ببینید. اگر روزی قرار باشد لوگویی برای مومبای طراحی کنند، احتمالا این سازه‌ یکی از گزینه‌های انتخابی برای استفاده در این لوگو باشد.

نکته‌ها:

بهترین زمان برای بازدید از این بنا هنگام غروب آفتاب است.

تور بمبئی
تور بمبئی


محله‌ی کولابا (Colaba) در تور بمبئی

کولابا محله‌ای است که بدون شک افراد همیشه در سفر از گشت و گذار در آن بسیار لذت خواهند برد، چرا که می‌توان رستوران‌های خوب و ارزانی را در آن پیدا کرد. علاوه بر این، از آنجایی که این محله قدیمی است، برای آشنایی با فرهنگ مومبای هم انتخاب بسیار مناسبی به شمار می‌رود. در این محله می‌توان پاتوق‌هایی همچون کافه لئوپولد و کافه موندگار را پیدا کرد که افراد بسیاری روزانه در آن‌ها همدیگر را ملاقات می کنند. همچنین در اطراف این دو کافه می‌توانید مشغول خرید شوید که البته چانه زدن را فراموش نکنید.

نکته‌:

پیشنهاد می‌کنیم دست کم نیمی از روز را صرف گشت و گذار در کولابا کنید.

پایانه‌ی چاتراپاتی شیواجی در تور بمبئی

پایانه‌ی قطار شیواجی با معماری زیبایش به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. بنایی که تاکنون برنده‌ی چندین جایزه‌ی بین‌المللی و برنده‌ی میراث درجه‌ی 1 یونسکو شده است. احتمالا همین چند دلیل به تنهایی برای بازدید از آن کافی باشد. پایانه‌ی چاتراپاتی شیواجی که در انتهای جنوبی مومبای قرار دارد، در عصر استعمار بریتانیا ساخته شده است. به سادگی در اطراف این بنا قدم بزنید و به تزئینات آن نگاه کنید تا به زیبایی آن پی ببرید. احتمالا از دیدن تعداد مسافری که هر روزه از این ایستگاه عبور می‌کنند، متعجب خواهید شد.

نکته‌ها:

بازدید از گالری نمایشگاهی را که در اینجا برپا می‌شود، از دست ندهید.

mumbai-tour
mumbai-tour


ساحل چپاتی در تور بمبئی

اگر علاقه‌ی زیادی به لمس شن‌ها دارید! کافی است یک تاکسی به سمت ساحل چپاتی در مارین درایو کرایه کنید. بعد از حدود 5 تا 10 دقیقه از مارین درایو به این نقطه خواهید رسید. یک تشک اجاره کنید،  به راحتی زیر نور آفتاب دراز بکشید و روحتان را تسکین دهید، به تماشای مردم محلی بپردازید و از صدای زیبای آب دریا لذت ببرید. از نظر بسیاری، چپاتی بهترین ساحل شهر مومبای به شمار می‌رود، پس اگر دلتان هوای ساحل کرد، بازدید از آن را به هیچ وجه از دست ندهید.

کلیسای افغان در تور بمبئی

اگر نمی‌دانید صبحتان را چگونه آغاز کنید، پیشنهاد ما به شما بازدید از کلیسای سنت جان کشیش است که بیشتر با نام کلیسای افغان شناخته می‌شود. احتمالا شما هم مانند بسیاری، شیفته‌ی معماری گوتیک و شیشه‌های رنگ‌امیزی شده‌ی این کلیسا خواهید شد. ثبت شدن کلیسای افغان به عنوان میراث فرهنگی درجه 1 یونسکو، می‌تواند دلیل بسیار خوبی برای بازدید از آن باشد.

تور بمبئی
تور بمبئی


باغ‌های معلق (Ferozeshah Mehta) در تور بمبئی

به مومبای سفر کرده‌اید اما بعد از مدتی از شلوغی خسته شده‌اید، پس یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید، پیدا کردن نقطه‌ای آرام در سطح شهر است تا چند ساعتی را در آن به استراحت و تنفس هوای تازه بپردازید. باغ‌های معلق مومبای متعلق به حوزه‌ی عمومی است و توسط شهرداری این شهر اداره می‌شود. این پارک مشرف به ساحل چپاتی و بیشتر نقاط جنوبی شهر است. در اینجا می‌توانید علاوه بر استراحت، تجربه‌ی تماشای مومبای از ارتفاع را هم داشته باشید.

mumbai-tour
mumbai-tour


دریاچه‌ی پاوانا (Pawana) در تور بمبئی

دریاچه‌ی زیبای پاوانا در فاصله‌ی دو ساعتی مومبای قرار دارد و نقطه‌ی بسیار خوش‌منظره‌ای برای سپری کردن یک روز به یادماندنی به همراه فردی خاص است. این منطقه به خصوص در فصل بارانی بسیار خیره‌کننده به نظر می‌رسد. همچنین اگر دوست دارید از نمای بالا مناظری زیبا از تپه‌های این منطقه را تماشا کنید، می‌توانید سوار هواپیماهای دریایی شوید و تجربه‌ای ناب را به همراه همسرتان رقم بزنید. علاوه‌براین، امکان انجام برخی ورزش‌های آبی ارزش بازدید از این ناحیه را دو چندان کرده است.

نکته‌‌ها:

اگر گرسنه شدید در کنار دریاچه تعدادی کلبه‌ی فروش مواد غذایی وجود دارد.

برای بازدید از دریاچه می‌توانید به سمت پاوانا رانندگی کنید یا اینکه توسط قطار به لوناوالا سفر کنید و سپس از ایستگاه قطار به سمت دریاچه حرکت کنید.

تور بمبئی
تور بمبئی


غارهای الفانتا در تور بمبئی

غارهای الفانتا مجموعه غاری است که در دل کوه حجاری شده‌اند. این شبکه‌ی غاری متعلق به مذهب هندو است که به عنوان میراث جهانی، به ثبت یونسکو رسیده است و به هیچ وجه نباید بازدید از آن را از دست بدهید. غارهای الفانتا در جزیره‌ای به همین نام واقع در 10 کیلومتری ایالت مهاراشترا قرار دارند. جزیره‌ی الفانتا، زیبا، سرسبز و اکوسیستم گیاهی آن که پر از درختان حرا است و شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد. مسیر بالا رفتن از تپه‌ای که غارها روی آن واقع شده‌اند با خطوط پله‌ای و غرفه‌هایی در دو طرف آن پوشیده شده است که در نوع خود جالب است. به علاوه، درون غار می‌توانید از روی حکاکی‌های  چندین کتیبه، در مورد افسانه‌ی زنده شدن شیوا داستان‌های جالبی را مطالعه کنید.

نکته‌ها:

غار در روزهای دوشنبه تعطیل است.

افراد زیر 15 سال می‌توانند به طور رایگان از غارها بازدید کنند.

اگر تابستان به مومبای سفر کردید، بهتر است در طول صبح از غارها بازدید کنید، چرا که ظهرها هوا بسیار داغ می‌شود.

هزینه‌ی ورود به غارها به همراه 1 ساعت سفر دریایی برای رسیدن به جزیره حدود 140 روپیه (7980 تومان) می‌شود.

مارین درایو در تور بمبئی

تقریبا همه‌ی مردم مومبای و اغلب توریست‌ها، علاقه‌ی زیادی به منطقه‌ی  مارین درایو دارند. تماشای امواج و خنکی نسیمی که از سمت دریا می‌وزد، حضور در این ناحیه را به تجربه‌ای خاص تبدیل می‌کند.  اگر بچه‌ها به خزندگان چهارپا علاقه داشته باشند، می‌توانید آن‌ها را به همراه خرچنگ‌ها در میان صخره‌ها نشانشان دهید. بدون شک، قدم زدن در طول مارین درایو و یا حتی نشستن در کنار خط ساحلی و تماشای دریا و غروب آفتاب حس ناب یک شهر بندری را به شما منتقل خواهد کرد.

نکته‌ها:

غروب آفتاب این ناحیه را به هیچ وجه از دست ندهید.

ساحل چپاتی و آکواریوم Taraporewala در مارین درایو قرار دارند.

mumbai-tour
mumbai-tour


پاگودای (بتکده) جهانی Vipassana در تور بمبئی

جدای از مسائل دینی و اعتقادی، معماری بی‌نظیر این معبد ارزش بازدید زیادی دارد. این مجموعه که در نزدیکی پارک مشهور  Esselworld قرار دارد، به آموزش مذهب بودایی اختصاص یافته است. بنای این پاگودا را با نگاهی به معماری 1000 سال گذشته طراحی کرده‌اند.

تور بمبئی
تور بمبئی


بازار Chor در تور بمبئی

لغت Chor در زبان هندی به معنی دزد است! این بازار در مومبای جنوبی قرار دارد و همانطور که از اسمش حدس می‌زنید، محلی برای فروش اموال سرقتی و دست دوم است. Chor، یکی از بزرگترین بازارهای دست دوم فروشی در هند است که هر چیزی از عتیقه‌جات گرفته تا کالاهای مدرن در آن پیدا می‌شود و همه‌ی آن‌ها هم با قیمت‌هایی بسیار ارزان به فروش می‌رسند. البته ما خرید چنین اجناسی را پیشنهاد نمی‌کنیم، اما گشت و گذار در این بازار و تماشای مردم بومی که در حال چانه زدن با فروشندگان هستند، خالی از لطف نخواهد بود. خب، برای تجربه‌ شاید بد نباشد!

نکته‌ها:

زمانی که در حال گشت و گذار هستید، چهار چشمی مراقب اموالتان باشید.

تالار شهر (کتابخانه‌ی انجمن آسیایی) در تور بمبئی

تالار شهر که در مومبای جنوبی قرار دارد، اوایل قرن 18 میلادی ساخته شده است و امروزه با نام کتابخانه‌ی انجمن بمبئی شناخته می‌شود. این بنا میزبان کتابخانه‌ی آسیایی با گنجینه‌ای از هزاران کتاب، نسخه‌های خطی ارزشمند، سکه‌ها و نقشه‌های قدیمی است. علاوه بر این گنجینه‌ی با ارزش، معماری این مکان هم به ارزش آن افزوده است. اگر به بمبئی سفر کردید، بازدید از این محل را از دست ندهید.

mumbai-tour
mumbai-tour


مسیر پیاده‌روی مالشج (Malshej) در تور بمبئی

مالشج مسیر کوهستانی خیره‌کننده‌ای است که در گردنه‌های غربی مومبای واقع شده است و تنها 3 ساعت از این شهر فاصله دارد. مسیر رانندگی به سمت مالشج بسیار زیباست، به خصوص در فصل‌های موسمی که چندین آبشار موقتی در طول مسیر به وجود می‌آید. بدون شک، تا مدت‌ها تجربه‌ی سفر در طول این مسیر، به یادتان خواهد ماند.

نکته‌ها:

سفرتان را اوایل روز آغاز کنید، تا فرصت بازدید از قلعه‌ی نظامی Shivneri را پیدا کنید. شاه شیواجی بوسله (بنیانگذار امپراطوری مراتا) در این قلعه به دنیا آمده است.

در طول این مسیر، چندین غرفه‌ی کنار جاده‌ای وجود دارد که خوراکی‌هایی مانند اسنک، ذرت بلال و چایی به فروش می‌رسانند.

آخر هفته‌ها این جاده بسیار شوغ می‌شود.

هوا ممکن است سرد شود، لباس مناسب به همراه داشته باشید.

علاوه بر مسیر مالشج، چندین مکان دیدنی دیگر مانند غارهای کارلا و Bedse هم در گردنه‌ها وجود دارند که ارزش بازدید بالایی دارند.
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تور بمبئی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تور بمبئی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.