زمان مطالعه: 1 دقیقه
قرص مولتی ویتامین برای چه کسانی لازم است؟

قرص مولتی ویتامین برای چه کسانی لازم است؟

 در یک پژوهش دقیق، عنوان شده افراد سالم که روزانه مولتی‌ویتامین مصرف می‌کنند، نسبت به افرادی که هیچ...

 در یک پژوهش دقیق، عنوان شده افراد سالم که روزانه مولتی‌ویتامین مصرف می‌کنند، نسبت به افرادی که هیچ ویتامینی مصرف نمی‌کنند، نه سالم‌ترند، نه عمر طولانی‌تری می‌کنند.

قرص مولتی ویتامین
قرص مولتی ویتامین

 حتما دیده‌اید که بعضی از پدر و مادرها شربت‌ها و ویتامین‌های مختلف را به کودکان خود می‌خورانند. شاید تبلیغ‌های مربوط به انواع ویتامین‌ها شما را هم جذب کرده‌اند. شاید هم بعضی از کودکان را می‌شناسید که ویتامین مصرف نمی‌کنند و سالم به نظر می‌رسند. ممکن است از خودتان پرسیده باشید آیا واقعا قرص های ویتامین لازمند؟ کدامیک از آنها بهترند و از هر کدام چقدر باید مصرف کرد؟ آیا ویتامین‌ها می‌توانند خطرناک باشند؟

 با آسمونی همراه باشید...

 واژه «ویتامین» از «ویتا» به معنی «زندگی» و «آمین» که ترکیب موجود در بعضی از ویتامین‌هاست، گرفته شده است. ویتامین‌ها مانند مواد معدنی نیستند و در واقع ترکیبات مولکولی هستند، در حالی که مواد معدنی از یک عنصر تنها ساخته شده‌اند.

 با این تعریف همه ما به ویتامین نیازمندیم، بخصوص این که برای بیشتر مردم استفاده روزانه از مولتی‌ویتامین بی‌خطر است، اما از نظر پزشکی این کار فقط صرف هزینه اضافی است.

 در یک پژوهش دقیق، عنوان شده افراد سالم که روزانه مولتی‌ویتامین مصرف می‌کنند، نسبت به افرادی که هیچ ویتامینی مصرف نمی‌کنند، نه سالم‌ترند، نه عمر طولانی‌تری می‌کنند.

 از آنجا که بدن شما مقدار کمی ویتامین لازم دارد، با مصرف غذا بیش از آنچه که نیاز دارید، ویتامین دریافت می‌کنید. البته بعضی از افراد به علت رژیم غذایی خاص یا اختلال در جذب یک یا چند ویتامین نیاز به مصرف مکمل‌های ویتامینی دارند. توجه کنید که مصرف بیش از اندازه یک ویتامین می‌تواند خطرناک باشد.

طبقه‌بندی ویتامین‌ها

 بیشتر متخصصان و منابع میوه و سبزی در روز مصرف می‌کنید.

 اما اگر نگران این هستید که ممکن است رژیم غذایی شما جوابگوی نیاز ویتامینی شما نباشد، رژیم غذایی خود را عوض کنید و در نهایت اگر به مصرف ویتامین‌ها و شربت‌ها عادت کرده‌اید، روزانه فقط مولتی‌ویتامین مصرف کنید. این کار کم‌هزینه است و همه نیازهای ویتامینی شما را برطرف می‌کند و دست‌کم خیالتان راحت می‌شود!

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «قرص مولتی ویتامین برای چه کسانی لازم است؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره قرص مولتی ویتامین برای چه کسانی لازم است؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.