زمان مطالعه: 1 دقیقه
موساکا

موساکا

موساکا نوعی غذای یونانی می باشد که از گوشت و بادمجان تهیه می شود. همچنین می توان از سیب زمینی و کدو برای تهیه آن استفاده کرد.

موساکا نوعی گوشت گوسفند پخته شده و بادمجان است که با یک لایه ضخیم سس بشامل (سفید) بطور کامل پوشانده میشود تا ترد و طلایی شود. میتوان این غذای خاورمیانه ایی را با مواد دیگری مثل گوشت گاو و سبزیجاتی مانند کدو و ترکیه هم از محبوبیت بتلایی برخوردار است.

در نسخه یونانی موساکا ابتدا بادمجان ها را سرخ کرده و سپس در مخلوط گوشت گوسفند، پیاز، سس گوجه و چاشنی ها قرار می دهیم. قبل از پختن، کمی سس سفید و پنیر رنده شده روی گوشت و سبزیجات ریخته می شود. گاهی اوقات چند عدد سیب زمینی برای تشکیل لایه های زیرین قرار می دهیم و یا میتوان از کدو به جای بادمجان استفاده کرد. این غذا را می توتن در یک قابلمه ی بزرگ که با پوست بادمجان پوشانده شده است تهیه کرد که به موساکو یک پوشش تزئینی براق می دهد. موساکوی عربی بدون گوشت می باشد و از بادمجان، گوجه، نخود فرنگی و پیاز تشکیل شده است. در سال 1920، سرآشپزیونانی متولد  فلسطین، نیکاس سلمنت به مدرنیزه کردن غذاهای یونانی مشهور است. او تصمیم گرفته بود تا غذاهای یونانی را از هرگونه تاثیر ترکیه پاک کند. او سس بشامل فرانسه را برای مدرنیزه کردن به غذا اضافه کرده است. بنابراین، موساکایی که امروزه می شناسیم یک نسخه اروپایی مدرن و با تاریخچه ی عربی است که از طریق ترکیه به یونان معرفی شده است. کسی چه میدونه؟ به این فکر کنید که ایندفعه شما از این غذای خوش طعم می خورید.

نظر خود را درباره «موساکا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره موساکا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.