زمان مطالعه: 4 دقیقه
بی ارزش ترین ارزهای جهان

بی ارزش ترین ارزهای جهان

آیا می‌دانید بی ارزش ترین ارزهای جهان در سال 2018 کدام ارزها هستند؟ به نقل از سایت Countries of The World از 195 کشوری...
بی ارزش ترین ارزهای جهان
بی ارزش ترین ارزهای جهان


آیا می‌دانید بی ارزش ترین ارزهای جهان در سال 2018 کدام ارزها هستند؟ به نقل از سایت Countries of The World از 195 کشوری که سازمان ملل به رسمیت می‌شناسد، 164 کشور ارز ملی دارند. خیلی از کشورهای اتحادیه اروپا از یورو به عنوان ارز رسمی خود استفاده می‌کنند و علاوه بر ایالات متحده آمریکا 10 کشور دیگر از دلار آمریکا به عنوان ارز رایج خود استفاده می‌کنند. در میان آن 164 ارز ملی، جدیدترین آن‌ها پوند سودان جنوبی است و قدیمی‌ترین آن‌ها پوند بریتانیا است که قدمت آن به قرن هشتم میلادی برمی‌گردد.

چگونه متوجه می‌شوید که ارزش یک ارز بالا یا پایین است؟ برای این کار ابتدا باید آن را با ارز دیگری مقایسه کنید. در حقیقت، نرخ مبادله به معنی نسبتی است که دو ارز مشخص با توجه به آن مبادله می شوند.

اغلب، نرخ مبادله همه ارزها با دلار یا یورو سنجیده می شود؛ چرا که از همه ارزها بیشتر استفاده می‌شوند. معمولا ارزش ارزها روز به روز تغییر می‌کند. با این که قدرت یک ارز با توجه به ثبات آن سنجیده می‌شود و ثبات هر ارز نشانه قدرت اقتصادی آن منطقه از بین دیگر اقتصادها است، به این معنی نیست که یک ارز ارزان قیمت برای اقتصاد یک کشور مشکل‌آفرین است. به این دلیل که کالاهای تولید شده در کشوری با ارز ضعیف‌تر نسبتا از کالاهای کشورهای با ارز قوی‌تر ارزان‌تر است و موجب افزایش صادرات در آن کشور می‌شود.

بی ارزش ترین ارزهای جهان در سال 2018

نوسانات ارز اکثر جنبه‌های اقتصادی یک کشور مثل صادرات و واردات، جریان سرمایه در یک کشور، رشد اقتصاد، تورم و نرخ بهره را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به علاوه، به علت جهانی شدن، اقتصاد و افزایش استقلال مالی میان کشورها، شرایطی برای بعضی ارزهای قوی مثل دلار آمریکا به وجود آورده که تغییر ارزش ارز آن‌ها تاثیر جهانی داشته باشد. در این فهرست، بی ارزش ترین ارزهای جهان در سال 2018 معرفی شده‌اند.

most-worthless-currencies
most-worthless-currencies


ریال ایران

1 دلار آمریکا= 108,000 ریال ایران

اولین ارز بی ارزش جهان در سال 2018 ، ریال ایران است. قبل از ریال، «تومان» ارز رایج ایران بود و اکنون هم ایرانیان از همان کلمه تومان استفاده می‌کنند. اگرچه کشور ایران در زمینه نفت بسیار قدرتمند است، به علت داشتن مشکلات سیاسی و اقتصادی، در اقتصاد جهانی تضعیف شده است.

بی ارزش ترین ارزهای جهان
بی ارزش ترین ارزهای جهان


دونگ ویتنام

1 دلار آمریکا= 22729/70 دونگ ویتنام

ویتنام در گذشته تحت استعمار فرانسه قرار داشت و زمانی که استقلال خود را به دست آورد، ارز ملی خود را معرفی کرد. این اتفاق در سال 1978 افتاد و جایگرین پیاستر هندوچین فرانسه شد.

most-worthless-currencies
most-worthless-currencies


دوبرا سایوتومه

1 دلار آمریکا= 21510/35 دوبرا سایوتومه

در رده سوم بی ارزش ترین ارزهای جهان در سال 2018 دوبرا ارز ملی سایوتومه، یک کشور کوچک در خلیج گینه، قرار دارد. این ارز در سال 1977 جایگزین اسکادو (ارز قدیمی پرتغال) شد و در سال 2009 این کشور جزیره‌ای با کشور پرتغال قرادادی مبنی بر ارتباط دوبرا با یورو امضا کرد.

بی ارزش ترین ارزهای جهان
بی ارزش ترین ارزهای جهان


روبل بلاروس

1 دلار آمریکا= 19349/50 روبل روسیه

روبل بلاروس به 100 کوپک تقسیم می‌شود. در طول تاریخ دو نوع روبل وجود داشته است. اولین آن، بعد از فروپاشی اتحادیه شوروی، در سال 1992 تا 2000 استفاده شد. سپس روبل جدید از سال 2000 تا امروز در این کشور استفاده می شود.

most-worthless-currencies
most-worthless-currencies


روپیه اندونزی

1 دلار آمریکا = 13320/60 روپیه اندونزی

روپیه ارز رسمی کشور اندونزی است. نام روپیه از یک کلمه هندی گرفته شده است که به معنی «نقره» است. گاهی اوقات مردم اندونزی از نام «پراک» برای ارز خود استفاده می‌کنند، که همچنان به معنی نقره است و همان روپیه است اما در مواقع غیر رسمی به کار می رود.

بی ارزش ترین ارزهای جهان
بی ارزش ترین ارزهای جهان


فرانک گینه

1 دلار آمریکا= 9018/04 فرانک گینه

اولین فرانک گینه در سال 1959 معرفی شد. این ارز جایگرین فرانک CFA آفریقای غربی و فرانک آفریقای مرکزی شد. دو ارزی که در آفریقا مورد استفاده قرار می‌گرفت و  توسط دولت فرانسه تضمین شده بود. سپس در سال 1971، سیلی گینه جایگزین فرانک شد. اما دوباره در سال 1985 معرفی شد و هم اکنون هم از همین ارز استفاده می‌شود.

most-worthless-currencies
most-worthless-currencies


کیپ لائوس

1 دلار آمریکا= 8247/04 کیپ لائوس

لائو یا کیپ لائوس در رده هفتم بی ارزش ترین ارزهای جهان در سال 2018 قرار دارد. لائوس از سال 1952 از این ارز استفاده می‌کند که جایگرین پیاستر فرانسوی شده است.

بی ارزش ترین ارزهای جهان
بی ارزش ترین ارزهای جهان


لئون سیرالئون

1 دلار آمریکا= 7430/47 لئون سیرالئون

قبل از لئون در سیرالئون پوند بریتانایی آفریقای غربی را استفاده می‌کردند. بعد از استقلال این کشور لئون در در سال 1964 معرفی شد و به ارز رایج سیرالئون تبدیل شد.

most-worthless-currencies
most-worthless-currencies


گوارانی پاراگوئه

1 دلار آمریکا= 5575/07 گوارانی پاراگوئه

ارز بعد در فهرست بی ارزش ترین ارزهای جهان در سال 2018 گوارانی پاراگوئه است که ارز ملی کشور پاراگوئه است. هر گوارانی به 100 سنتیمو تقسیم می‌شود اما به علت افزایش تورم  دیگر سنتیمو مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. گوارانی برای اولین بار در سال 1944معرفی شد.

بی ارزش ترین ارزهای جهان
بی ارزش ترین ارزهای جهان


ریال کامبوج

1 دلار آمریکا= 4076/74 ریال کامبوج

در کامبوج دو نوع ریال وجود دارد. اولین آن بین سال‌های 1953 و 1957 توزیع شد. سپس از 1975 تا 1980 کشور سیستم مالی نداشت. بعد از اتمام این دوره، از سال 1980 دومین ریال معرفی شد که تا کنون هم مورد استفاده است.

most-worthless-currencies
most-worthless-currencies


شیلینگ سومالی

1 دلار آمریکا= 587/351 شیلینگ سومالی

شیلینگ سومالی که در فهرست بی ارزش ترین ارزهای جهان در سال 2018 رتبه یازدهم را دارد، ارز رسمی کشور سومالی است. این ارز در سال 1962 کمی بعد از این که سومالی به استقلال رسید، معرفی شد. این ارز جایگزین شیلینگ آفریقایی شد که در زمان استعمار بریتانیا ارز سومالی بود.

بی ارزش ترین ارزهای جهان
بی ارزش ترین ارزهای جهان


کولون کاستاریکا

1 دلار آمریکا= 565/285 کولون کاستاریکا

کولون کاستاریکا در سال 1986 جایگزین «پسو» کاسناریکا شد. نشان آن یک C بزرگ با دو خط مورب است. این ارز به افتخار از کریستوف کلمب نامگذاری شد که در اسپانیا به کریستوبال کولون مشهور است.

همان طور که مشاهده کردید، متاسفانه ریال ایران در صدر فهرست بی ارزش ترین ارزهای جهان جای دارد. به نظر شما چه عواملی موجب کاهش ارزش ارز ایران شده است؟ چه عواملی به طور کلی بر نرخ ارز تاثیر می‌گذارد؟
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بی ارزش ترین ارزهای جهان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بی ارزش ترین ارزهای جهان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.