زمان مطالعه: 1 دقیقه
مقتدرترین تیم ورزشی تمام دوران

مقتدرترین تیم ورزشی تمام دوران

به نظر شما حدس زدن اینکه بهترین تیم چندین دوره المپیک متعلق به چه کشوری بوده دشوار است؟

یک تیم ورزشی تا چه اندازه می تواند اقتدار داشته باشد و نسبت به رقبایش برتر باشد؟

پاسخ این سوال را می توان زمانی داد که بسکتبال المپیک 1992 بارسلونا را مورد بررسی قرار داد و نامهایی مثل مایکل جوردن، مجیک جانسون، لری برد، چارلز بارکلی، کارل مالون، اسکاتی پیپن، جان استاکتون و سایر بسکتبالیست های بزرگ آن دوران را دید که همه در المپیک حضور پیدا کردند؛ آن هم در یک تیم. تیمی که لقب dream team - تیم رویایی- گرفت و نتایج آن، یک طرفه ترین نتایجی بود که در المپیک رقم خورد.

بسکتبال
بسکتبال

حرفه ای های NBA در مرحله گروهی 5 مسابقه مقابل آنگولا، کرواسی، آلمان، برزیل و اسپانیا برگزار کردند و 5 برد به دست آوردند. در همه اونها بیشتر از 100 امتیاز کسب کردند و در پایان مرحله گروهی، توانستند 579 امتیاز، وارد سبد رقبا کنند.

پس از آن، سه بازی دیگر در انتظار تیم رویایی بود. برد(115-77) در برابر پورتوریکو در یک چهارم نهایی، برتری(127-76) مقابل لیتوانی در نیمه نهایی و سرانجام یک دیدار تکراری مقابل کرواسی؛ این بار در فینال. کرواتها در مرحله گروهی (70-103) از تیم رویایی باخته بودند و بهترین نتیجه را در بین تمام رقبای این تیم گرفته بودند. اما این بار، تیم رویایی (117-85) این تیم را شکست داد و راحت ترین قهرمانی ممکن را در یک رشته المپیکی در تمام ادوار رقم زد.

هرچند عمر تیم رویایی هم با این قهرمانی به پایان رسید و دیگر کسی، این غولهای NBA را در کنار هم ندید.

بازی NBA
بازی NBA

اما از نظر استمرار، یک تیم دیگر در گوشه دیگری از دنیا، تمام رکوردها را به خودش اختصاص داد.

وقتی در المپیک 1928 آمستردام، بعد از یک دوره کنار گذاشته شدن هاکی روی چمن از برنامه بازیها، این رشته دوباره به المپیک برگشت، یک مدعی جدید ظهور کرده بود. کشور هند هرچند به استقلال نرسیده بود، اما اجازه داشت که با پرچم بریتانیا در بازیها شرکت کند.

قهرمانی المپیک
قهرمانی المپیک

هندی ها در اولین حضور ، هر 4 بازی خودشان را بردند و در برابر 29 گل زده، هیچ گلی نخوردند. در سال 1932، از قهرمانی شان دفاع کردند در حالی که 35 گل زدند و فقط 2 گل خوردند. این قهرمانی در سال 1936 با 5 برد و به ثمر رساندن 48 گل در برابر یک گل خورده تکرار شد.

هند
هند

بعد از جنگ جهانی دوم، هند استقلال یافته با پرچم خودش در سه المپیک دیگر هم قهرمان شد. سرانجام وقتی هند در فینال 1960 مقابل پاکستان قرار گرفت، 28 سال بود که قهرمان المپیک بود. شکست(1-0) در فینال، به اقتداری 28 ساله و البته تکرار نشدنی، پایان داد.

مقتدرترین تیم ورزشی تمام دوران
مقتدرترین تیم ورزشی تمام دوران

نظر خود را درباره «مقتدرترین تیم ورزشی تمام دوران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره مقتدرترین تیم ورزشی تمام دوران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.