زمان مطالعه: 2 دقیقه
دیجیتالی ترین کشور جهان

دیجیتالی ترین کشور جهان

جمهوری استونی کشوری در منطقه بالتیک در شمال اروپا است. این کشور از غرب به دریای بالتیک و از شمال به خلیج...

جمهوری استونی کشوری در منطقه بالتیک در شمال اروپا است. این کشور از غرب به دریای بالتیک و از شمال به خلیج فنلاند می‌رسد و مرز شرقی آن با روسیه و مرز جنوبی آن با لتونی مشترک است. پایتخت آن تالیناست. استونی از کم‌جمعیت‌ترین کشورهای اتحادیه اروپا است. آسمونی در این بخش به معرفی این کشور یعنی دیجیتالی ترین کشور جهان می پردازد.

دیجیتالی ترین کشور جهان
دیجیتالی ترین کشور جهان

دیجیتالی ترین کشور جهان

آسمونی : اکثر آمریکایی‌ها یا حتی اروپایی‌ها نمی‌توانند به سرعت استونی را روی نقشه پیدا کنند. این کشور کوچک که در حاشیه دریای بالتیک بین لتونی و روسیه محبوس شده، با جمعیت 1.3 میلیون نفر سال‌هاست که اولین کشور تماما دیجیتال دنیا به حساب می‌آید. استونی انگاردرجهانی دیگروزمانی دیگربه سرمی‌برد،استونی جلوترازبقیه است وبه حق عنوان ژاپن در این حوزه، چشم به استونی دوخته‌اند.

most-digital-country-in-the-world
most-digital-country-in-the-world

بنابهاعلام دولت استونی،سیستم‌های آنلاین این کشورسالی 2درصدبه تولیدناخالص داخلی (GDP) این کشوراضافه می‌کنند! درلحظه ورودبه تالین،پایتخت استونی،اولین چیزی که توجهتان راجلب می‌کنداینترنت بی‌سیم مجانی‌ درسراسرشهراست که 15سال پیش راه افتاد. اما زندگی شدیدا دیجیتال مردم معمولی استونی به اینترنت بی‌سیم ختم نمی‌شود. به هرشهرونداستونی درلحظه تولدیک کددیجیتال 11رقمی اختصاص داده می‌شودکه درتمامی جنبه‌های زندگی اوراهمراهمی خواهدکرد. این کد مثل شناسنامه، کارت بانکی و دفترچه بیمه فرد عمل می‌کند. بچه‌ها در استونی در مدرسه ابتدایی برنامه‌نویسی را یاد می‌گیرند. آسمونی : (بعضی‌ها در کودکستان این را شروع می‌کنند.)

کارت شناسایی دیجیتال استونی ها که از طریق USB به کامپیوتر متصل می شود.

آسمونی :در سال 2000استونی اولین کشورجهان شدکه دسترسی به اینترنت را -مثل دسترسی به غذاوسرپناه -جزوحقوق اولیه بشرقلمدادکرد. در همان سال قانونی تصویب شد که بر اساس آن امضای دیجیتال به اندازه امضا روی کاغذ ارزش پیدا کرد. همین حرکت باعث شد سیستم اداری- حقوقی کشور با سرعتی باورنکردنی استفاده از کاغذ را پشت سر بگذارد.

دیجیتالی ترین کشور جهان
دیجیتالی ترین کشور جهان

ازآنجاکه برای امضای مدارک نیازی به خودکارنبود،پرکردن فرم‌های مالیاتی،بازکردن حساب بانکی،دریافت وام،یاحتی تاسیس شرکت کاملادیجیتال شد. کایدی روزالپ، مدیر شرکت سرمایه‌گذاری فاندربیم می‌گوید: «من شرکتم را 20 دقیقه‌ای تاسیس کردم! اصلا از خانه بیرون نرفتم! ما تا حالا کارمندان اداره مالیات را ندیده‌ایم. همه‌چیز اینجا آنلاین است.» پرکردن فرم آنلاین مالیاتی در استونی ساده‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید و فقط چند دقیقه طول می‌کشد. از آنجا که همه‌چیز در استونی به همان کد دیجیتال 11 رقمی وصل شده است، بعد از وارد کردن کد دیجیتال و رمزتان در وب‌سایت اداره مالیات، وارد صفحه‌ای می‌شوید که کل اوضاع مالی‌تان در سال گذشته در آن مشخص شده است. فرم مالیات ازقبل پرشده،فقط درآن تغییرات لازم راانجام می‌دهید ودکمه Send رامی‌زنید وتمام! تمام دستورات دولتی و توافق‌نامه‌ها در استونی به صورت آنلاین امضا می‌شوند. مشهوراست که نخست‌ وزیرسابق استونی سال گذشته اوراق مالیاتی‌اش رادرفرودگاه لوکزامبورگ درآیپدش پرکرد. در ضمن استونیایی‌ها اولین ملت دنیا بودند که در سال 2005 در انتخابات آنلاین شرکت کردند.

رئیس جمهور استونی Andrus Ansip ، در حال امضای یک توافق نامه E-Agreement

جالب است که بدانید ابداع نرم افزار ارتباطی اسکایپ در استونی و در سال 2003 تولید و توسعه پیدا کرده و فراگیری و شهرت جهانی آن تاثیر روانی عمیقی روی مردم گذاشت.

most-digital-country-in-the-world
most-digital-country-in-the-world

به گفته آندرس اوکس مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ترا در تالین، «مردم فکر می‌کردند اگر کسی در استونی توانسته اسکایپ را به وجود بیاورد پس من هم می‌توانم کاری بکنم. تاثیر اسکایپ بر اقتصاد و تکنولوژی کشور را اصلا نمی‌شود نادیده گرفت.» وقتی مایکروسافت در سال 2011 اسکایپ را به مبلغ 8.5 میلیارد دلار خرید، صاحبان قبلی اسکایپ این پول هنگفت را در شرکت‌های نوظهور دیگر در کشور سرمایه‌گذاری کردند و هرکدامشان شرکتی تازه راه انداختند.

نظر خود را درباره «دیجیتالی ترین کشور جهان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره دیجیتالی ترین کشور جهان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.