زمان مطالعه: 5 دقیقه
زیباترین مناطق شمال کشور

زیباترین مناطق شمال کشور

استان مازنداران با دیدنی‌های بسیار یکی از مکان‌هایی است که در هر تعطیلات مردم را به سوی خود جذب می‌کند.

استان مازنداران با دیدنی‌های بسیار یکی از مکان‌هایی است که در هر تعطیلات مردم را به سوی خود جذب می‌کند. شما می توانید با رزرو هتل مازندران در هر یک از مناطق زیر اقامت خوشی را داشته باشید، با آسمونی همراه باشید.

زیباترین مناطق شمال کشور

زیباترین مناطق شمال کشور
زیباترین مناطق شمال کشور

آبشار شاهاندشت

بزرگترین آبشار استان مازندران است و جزو یکی از آثار طبیعی ملی کشور در فهرست آثار ملی محسوب می‌شود. این آبشار در روستای شاهاندشت واقع در کیلومتر 96 جاده هراز و در 65 کیلومتری شهر آمل قرار گرفته است.

دریاچه خضر نبی

در شمال شهرستان نوشهر و در میان جنگل قرار گرفته و بنا به اعتقاد بومیان دارای تقدس مذهبی است. وسعت آن کم‌تر از نیم هکتار، عمق آن حدود 5 متر و آب آن شیرین است.

چشمه باداب سورت

واقع در شهرستان ساری، بخش چهاردانگه، دهستان پشت کوه، روستای سورت، حد فاصل روستاهای اروست و مال خاست واقع در استان مازندران است. چشمه‌های اسرار آمیز سورت مشتمل بر دو چشمه با آب‌های کاملا متفاوت از لحاظ رنگ، بو و مزه هستند.

دشت لار و دریاچه

در فاصله 70 کیلومتری جاده‌ی هراز قرار دارد. این دشت بزرگترین دره ایران است و به همین خاطر دشت خوانده می‌شود. چشمه‌های بسیار، لار را به سرزمین هزار چشمه، و آب و هوای متغیر آن را به لار دیوانه مشهور کرده است.

شهر رامسر

در انتهای غربی استان مازندران در دامنه جنگل البرز و سواحل دریای خزر قرار دارد. این شهر از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های توریسی در ایران است.

برج لاجیم

در روستای لاجیم منطقه سوادکوه واقع شده، در خارج با یک گنبد مخروطی ساده و ظریف پوشیده شده است که در داخل به حالت مدور تغییر شکل می‌دهد. ورودی این بنای آجری در سمت شرق است و پایه گنبد به وسیله یک ردیف طاق‌نما تزئین شده است.

تالاب عباس آباد

یکی از بخش‌های مجموعه فرهنگی تفریحی عباس آباد است که وسعت آن حدود 10 هکتار و عمق آن نزدیک به 10 متر است. این تالاب عباس آباد در ارتفاع 400 متری از سطح دریا در جنوب شرقی بهشهر میان جنگل قرار گرفته است.

کاخ صفی آباد

در میان باغی زیبا به صورت بنایی مربع شکل با ابعاد 25 در25 متر در دو طبقه ساخته شده است. شاه عباس اول، به دلیل علاقه‌ای که به فرزندش شاه صفی داشت این بنا را کاخ صفی‌آباد نام‌گذاری کرد.

آبشار یخی

با ارتفاع 12 متر در ارتفاعات جبهه جنوبی کوه دماوند در استان مازندران قرار دارد. به جز در مدت کوتاهی از تابستان که باریکه آبی از کنار آن جاری می‌شود، در سایر زمان‌ها یخ‌زده است. علت تشکیل این یخ‌ها نیز ناشی از ذوب برف‌های گودال بالای آن است که در گرمای ‌تابستان، باریکه آبی را به وجود می‌آورد و از کنار آبشار یخی عبور می‌کند‌.

قله امام‌زاده عباسعلی

در منطقه خطیرکوه یا همان کوه لاکمر در جاده فیروزکوه در شهرستان سوادکوه واقع شده است. این قلعه مورد توجه بسیاری از علاقمندان به کوهپیمایی در ایران است.

جنگل دوهزار

این جنگل‌ها در دل کوه قرار گرفته‌اند و مناظر بکر و سرسبزی را در دل خود جای داده‌اند. اگر از آن دسته افرادی هستید که از جنگل‌نوردی، طبیعت‌گردی و مناظر بکر لذت می‌برید، بهتر است حداقل یک بار در عمر خود به جنگل‌های دوهزار شهسوار سفر کنید. شنیدن صدای پرندگان مختلف و همچنین صدای برخورد آب خروشان رودخانه‌ها با سنگ‌های عظیم در کنار مناظر مسحورکننده، اوقاتی رویایی در جنگل‌های دوهزار برایتان رقم خواهد زد.

سد لفور

سد لفور از دیگر مناطق دیدنی شمال مکانی جذاب برای افرادی است که به‌دنبال آرامش هستند. این سد بزرگ وسعتی به اندازه ۷ کیلومتر مربع و عمقی ۷۵ متری دارد. اطراف این سد را کوه‌های جنگلی و درختان بلندقامت احاطه کرده‌اند و منظره‌ای شبیه به یک تابلوی نقاشی دیدنی ایجاد کرده‌اند. علاوه‌بر نقش حیاتی سد لفور برای محیط زیست، نقش گردشگری آن را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

جواهرده

جواهرده یکی از بهترین و زیباترین جاهای دیدنی رامسر است که برای رسیدن به آن باید ۵۰ دقیقه از رامسر در مسیری پر پیچ‌وخم و جنگلی عبور کنید. این روستا در برخی از روزهای سال پوشیده از برف است و امکان قدم زدن در میان ابرها را برایتان فراهم می‌کند، گویی در آسمان درحال پرواز هستید. موقعیت جغرافیایی و قرارگیری جواهرده در ارتفاعات البرز، باعث شده آب‌وهوایی بسیار پاک و مطبوع داسته باشد. جواهرده به دلیل داشتن آب‌وهوای خنک، مکان مناسبی برای فرار از گرمای شرجی تابستان است.

آبشار آب پری

آبشار آب پری که از کوه‌های مازندران سرچشمه می‌گیرد، از میان سنگ‌های این کوه‌ها در شیب تند عبور می‌کند و تا دره‌ای جنگلی مسیر خود را ادامه می‌دهد. ویژگی منحصربه‌فرد این آبشار که آن را از دیگر آبشارها متفاوت کرده است، قرار گرفتن آن در ارتفاعات جنگلی بکر است. همین باعث ایجاد منظره‌ای شگفت‌انگیز از این آبشار شده که می‌توانید ساعت‌ها به تماشای آن بنشینید و از صدای پرندگان، صدای دل‌نشین آب و تابش پرتوهای خورشید از لابه‌لای درختان سبز لذت ببرید.

پارک جنگلی سی‌ سنگان

این پارک به مساحت ۶۰۲ هکتار در شمال ایران قرار گرفته و تنها چند ساعت با پایتخت فاصله دارد. پارک جنگلی سی‌سنگان محل زندگی انواع گیاهان و جانوران است که آن را به مقصدی عالی برای دوست‌داران طبیعت تبدیل کرده است. بیش از سیصد گونه درخت، درختچه و گل در این پارک وجود دارد، از جمله درختان زیبای بادام وحشی و پسته که چشم شما را به خود خیره خواهد کرد. علاوه‌بر این، این پارک محل زندگی انواع جانوران حیات وحش مانند روباه، شغال، گراز و آهو است.

پل ورسک

این پل که روی رودخانه ورسک قرار دارد، یک شاهکار مهندسی است که منظره‌ای خیره‌کننده ایجاد کرده و توسط یک شرکت دانمارکی ساخته شده است. این پل یکی از مهم‌ترین آثار ایران است، به‌حدی که نام آن در فهرست آثار ملی ثبت شده. پل ورسک در سال ۱۳۱۵ ساخته شد و یکی از قدیمی‌ترین و دیدنی‌ترین پل‌های کشور به‌شمار می‌رود.

جنگل و ساحل گیسوم

گیسوم منطقه‌ای است که می‌توانید در دل جنگل‌های بکر به ماجراجویی بپردازید و پس از آن فقط با چند قدم، در کنار سواحل دریاچه‌ی خزر تفریح کنید. مسیر ورود به جنگل گیسوم بسیار جذاب است، زیرا درختان بلند دوطرف جاده را فراگرفته‌اند، دست‌فروشان لباس‌های رنگی رنگی خود را آویزان کرده و به فروش می‌رسانند و همین باعث ایجاد حال‌وهوایی بانشاط و رنگارنگ شده است. در این منطقه علاوه بر لباس‌های رنگی رنگی، می‌توانید انواع خوراکی‌های خوشمزه محلی، صنایع دستی، کلاه‌های حصیری و … را خریداری کنید.

گردنه حیران

گردنه حیران جاده‌ای پیچ‌درپیچ با جنگل‌های انبوه و گاهی رنگارنگ است. کلمات قادر به وصف زیبایی‌ها و شگفتی‌های این منطقه نیستند و فقط چشمانتان باید آن‌ها را درک کند. اگر می‌خواهید همه‌ی چشم‌اندازهای حیران‌کننده گردنه حیران را یک‌جا مشاهده کنید، سوار تله‌کابین گردنه حیران شوید. پیشنهاد می‌کنیم اگر به گردنه حیران رفتید، حتما بین راه توقف کنید و از مناظر آن لذت ببرید، زیرا ممکن است به این زودی‌ها دوباره فرصت سفر به این منطقه را نداشته باشید.

آبشار لونک

یکی از دلایل محبوبیت آبشار لونک نزد افراد بومی گیلان و مسافران، جاده خاص و رویایی اطراف آبشار است. جالب است بدانید برخلاف دیگر آبشارها که در دل جنگل قرار گرفته و فاقد امکانات هستند، آبشار لونک در کنار جاده‌ای جنگلی قرار دارد و از امکانات رفاهی کاملی برخوردار است.

جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال یکی از پرآوازه‌ترین جاده‌های ایران است، به‌طوری که در طول پیمودن مسیر ۷۰ کیلومتری آن چشمانتان جز زیبایی چیز دیگری نخواهد دید. هنگامی که شروع به پیمودن این مسیر می‌کنید، درختان بلندقامت که از دو طرف جاده به یکدیگر پیوسته و تونلی سبز رنگ تشکیل‌داده‌اند، خودنمایی خواهند کرد. مادامی که این جاده را ادامه می‌دهید، به تپه‌های وسیع و سرسبزی می‌رسید که گاهی پدیده‌ی اقیانوس ابر در آن ایجاد می‌شوند و زیبایی‌های این منطقه را چندبرابر می‌کنند.

نظر خود را درباره «زیباترین مناطق شمال کشور» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره زیباترین مناطق شمال کشور فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.