زمان مطالعه: 1 دقیقه
پشه گزیدگی و چند درمان سریع خانگی

پشه گزیدگی و چند درمان سریع خانگی

چند راه کاهش خارش جای پشه گزیدگی در روزهای گرم تابستان چه میتواند باشد؟

 

روزها و شب های تابستان برای بسیاری از ما در ترس از نیش پشه ها گذرانده میشود بی آنکه بدانیم دقیقا چه اتفاقی رخ میدهد. پشه های خونخوار همیشه در کمین هستند تا در ازای خونی که از لایه های زیرین پوست ما میمکند، بزاق خود را با خون ما جایگزین و به ما تزریق کنند. این اتفاق باعث میشود که بدن ما در مقابل این عامل خارجی با ورم و خارش پاسخ دفاعی دهد. بسیاری از پشه ها نیز ممکن است از محیط های آلوده آمده باشند و خاک و آلودگی موجود در سطح نیششان در برخی موارد باعث عفونت و دردی خفیف خواهد شد. پشه ها بر خلاف زنبور ها میتوانند چندین بار نیش بزنند، بدون آنکه اتفاقی برای نیش یا سلامتی خودشان بیوفتد یا بمیرند.

پشه ها اکثراً با شناسایی بوی بدن قربانی، میزان کربن دی اکسید اطراف وی و مواد شیمیایی روی سطح بدن شخص هنگام عرق کردن وی، او را نیش میزنند.

تحمل چنین خارش و سوزشی برای بسیاری از ما بسیار سخت خواهد بود. بنابراین آسمونی تعدادی از درمان های خانگی و سنتی سریع مربوط به نیش پشه را برایتان مینویسد:

  • - گذاشتن یخ روی محل گزیدگی
  • - چسباندن قاشق نسبتا گرم برای چندثانیه روی محل گزیدگی (این کار باعث افزایش جریان خون و پخش شدن بزاق پشه زیر سطح پوست و در نتیجه کاهش خارش میشود.)
  • - مالیدن سطح داخلی برگ آلوئه‎ورا یا ژل آماده آلوئه‎ورا
  • - آغشته کردن یک تکه پنبه به سرکه و مالیدن آن روی سطح پوست
  • - آب لیمو ترش تازه (لیمو قابلیت کاهش التهاب بسیار بالایی دارد.)
  • - مالیدن سیر و یا پیاز
  • - زدن مقداری محلول آب و نمک غلیظ به موضع
  • - مالیدن عسل به محل نیش‎زدگی
  • - گذاشتن چند برگ ریحان بر سطح پوست
  • - مالیدن روغن های گیاهی روی گزیدگی
  • - پوشاندن محل گزیدگی با دهانشویه یا خمیردندان های نعنایی

همچنین نگاه داشتن گیاه عطر چای در منزل یا چند برگ از آن همراه خودتان میتواند بسیار موثر باشد. برگهای این گیاه رایحه ای خوش دارند اما مورد پسند پشه ها نیست و از آن دوری میکنند.

اگرچه تمام این کارها به طور موقت خارش جای پشه گزیدگی را کاهش میدهند، اما لازم است حداقل 3 الی 4 روز صبر کنید تا اثر بزاق پشه و خارش و تورم گزیدگی از بین برود. بسیاری نیز بر این باور قدیمی هستند که دور پشه گزیدگی را با خودکار دایره بکشند تا خارش آن کمتر شود.

نظر خود را درباره «پشه گزیدگی و چند درمان سریع خانگی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره پشه گزیدگی و چند درمان سریع خانگی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.