زمان مطالعه: 7 دقیقه
مسکو ، پایتخت روسیه

مسکو ، پایتخت روسیه

مسکو مسکو پایتخت روسیه قرارگاه تزار ها و بولشویک ها و رییس جمهور های روسیه است.خود مسکو متشکل از چندین...
مسکو
مسکو
مسکو

مسکو پایتخت روسیه قرارگاه تزار ها و بولشویک ها و رییس جمهور های روسیه است.خود مسکو متشکل از چندین ایالت به هم پیوسته است. کرملین آن معروف ترین کرملین کل روسیه و میدان سرخ آن نماد روسیه و دنیای منسوخ شده ی شوروی است. آسمونی در این بخش شما را به سفری در پایتخت روسیه می برد.

-همه چیز در مورد روسیه را در آسمونی بخوانید.



استادیوم لوژنیکی
استادیوم لوژنیکی
استادیوم لوژنیکی

جام جهانی 2018

روسیه قرار است در سال 2018 میزبان مسابقات جام جهانی 2018 باشد.طبیعی است که مسکو به عنوان پایتخت روسیه به عنوان یکی از شهر های میزبان این مسابقات انتخاب شود.مسابقات جام جهانی در استادیوم لوژنیکی (luzhniki stadium) مسکو میزبانی می شوند. لوژنیکی در حدود 80 هزار نفر ظرفیت دارد.ساخت لوژنیکی در 1956 در دوران شوروی به پایان رسید.سبک معماری شوروی به خوبی از این استادیوم قابل احساس است.

-همه چیز در مورد جام جهانی 2018 را در آسمونی بخوانید.



مسکو
مسکو
مسکو

تاریخ مسکو

حمله مغول

به گزارش آسمونی قدیمی ترین سند واقع بر وجود مسکو به قرن 11 باز میگردد که شاهزاده ی نوگراد متحدان خود را به مسکو دعوت کرده بود.در این دوران برای استحکام مسکو یک دیوار ساخته شده از الوار چوب به دور حیاتی ترین بخش های مسکو کشیدند که کرملین نام گرفت. نام کرملین به روسی اشاره ای به الوار های چوب است که اکنون معنی جدید قلعه را گرفته است. صد سال بعد در قرن 12 نوه چنگیز بتو خان با ارتش عظیمی از اسب سواران مسکو را محاصره و تصرف کرد. بتو خان حاکم مسکو را کشت و مسکو را ویران کرد و گوش راست تمام افراد مسکو را برید که همه پیروزی او را به یاد داشته باشند. پس از این پیروزی مسکو خراج پرداز مغول ها شد و مغول ها حاکمان مسکو را کیسه پول می خواندند. این روند تا سال 1380 ادامه یافت تا این که شاهزاده دیمیتری خراج مغول ها را پرداخت نکرد و حمله ی آنها را دفع کرد.در قرن 15 ایوان کبیر نیز به مغول ها حمله کرد و در طی چند جنگ بزرگ بر آنها پیروز شد و سلطه ی مغولان بر مسکو خاتمه یافت. در این دوران ایوان کبیر کشور روسیه را پایه گذاری کرد و برای جشن این پیروزی مهندسان ایتالیایی را استخدام کرد تا کرملین چوبی را به کرملین امروزی ارتقا دهند.

دوره ی تزار ها

سال ها بعد با سقوط قسطنتنیه ایوان مخوف روسیه را روم سوم خواند و خود را تزار روسیه (سزار روسیه) خواند و با ساخت کلیسا و قلعه های فراوان و اعلان استقلال کلیسای ارتودوکس روسیه از ارتودوکس یونان مسکو را شهر طلایی مسیحیان خواند.

در دوران پتر کبیر ، پتر با اشراف مسکو اختلاف نظر فراوانی بر پایه مدرن سازی روسیه پیدا کرد و به همین دلیل پایتخت را از مسکو به سنت پیترزبورگ جابه جا کرد در این دوره جمعیت مسکو رو به زوال رفت.در دوره ی الکساندر اول ناپلئون بناپارت مسکو را فتح کرد اما مردم برای این که ناپلئون سهمی از مسکو نبرد قبل از شکست شهر را سوزاندند و تقریبا تمام مسکو با خاک یکسان شد. تا قبل از این رویداد مسکو با 200 هزار نفر جمعیت پر جمعیت ترین شهر دنیا شناخته می شد.

انقلاب بولشویک

در دوران انقلاب بولشویک ولادیمیر لنین برای جلوگیری از نفوذی که آلمان ها در سنت پیترزبورگ پیدا کرده بودند پایتخت را از سنت پیترزبورگ به مسکو بازگرداند و با ساخت و ساز هایی که استالین کرد مسکو به پرجمعیت ترین و مهم ترین شهر روسیه تبدیل شد.



رود مسکوا
رود مسکوا
رود مسکوا

جغرافیای مسکو

مسکو شامل قسمتی از رودخانه های متفاوت مثل ولگا (volga) اکا (oka) و مهم ترین رود آن مسکوا (moskva) که از میان شهر می گذرد می شود. مساحت مسکو 46 هزار کیلومتر مربع می شود. که یک سوم این مساحت را قلعه ی کرملین پوشانده است.مسکو شامل جنگل های متعدد نیز هست که گونه های جانوری روباه ، گوزن شمالی ، گراز ، راسو ، سیاه گوش ، سمور و انواع گونه های پرنده را شامل می شوند.



زمستان مسکو

آب و هوا

مسکو آب و هوای معتدل قاره ای همراه با چهار فصل دارد.نسبت به دیگر شهر های روسیه تغیرات آب و هوای مسکو شدید نیست ، هر چند که زمستان های سرد و تابستان های گرمی دارد. در مسکو حدود 194 روز دما بالای صفر و 103 روز زیر صفر است.دمای میانگین سالیانه مسکو 5.8 درجه است. دمای ناحیه های اطراف شهر از خود شهر عموما پایین تر است.

مردم مسکو

  • روس ها : 91/6 %
  • اوکراینیان : 1/4 %
  • تاتار ها : 1/4 %
  • ارمنیان : 1 %
  • آذربایجانیان : 0/5 %
  • یهودیان : 0/5 %
  • بلاروس ها : 0/4 %
  • گرجستانیان : 0/4 %
  • ازبک ها : 0/3 %
  • تاجیک ها : 0/2 %
  • دیگر نژاد ها : 1/26 %

اطلاعات عمومی

  • مسکو پایتخت روسیه حکومت فدرالی با چندین ایالت دارد.
  • زبان رایج: روسی
  • واحد پول: روبل روسی
  • جمعیت : 11/9 میلیون نفر


مترو مسکو
مترو مسکو
مترو مسکو

15 جاذبه گردشگری مسکو

-10 جاذبه گردشگری روسیه را در آسمونی مطالعه کنید.

علاوه بر مترو ی مسکو و پارک گورکی آسمونی تعدادی از زیبا ترین بنا های مسکو را برای شما در این مقاله گلچین کرده است.



موزه هنر های زیبا پوشکین - مسکو
موزه هنر های زیبا پوشکین - مسکو
موزه هنر های زیبا پوشکین - مسکو

15. موزه ها و گالری های هنری

در دوران استالین مسکو در زمینه ی فرهنگ و هنر پیشرفت زیادی کرد و بسیاری از آثار هنری دوران شوروی و دوران تزار ها در این دوران جمع آوری شد و در این موزه ها و گالری ها قرار گرفت از جمله آن ها می توان به گالری ایالتی ترتیاکوف (state tretyakov gallery) و یا موزه ی هنر های زیبای پوشکین (pushkin museum of fine arts) اشاره کرد.



وی دی ان کی اچ - مسکو
وی دی ان کی اچ - مسکو
وی دی ان کی اچ - مسکو

14. وی دی ان کی اچ (the vdnkh)

در دوران جنگ سرد روسیه رقابت تنگاتنگی در کاوش های فضایی با آمریکا داشت. بسیاری از ابزار ها و یادمان های آن دوره در این موزه نگهداری می شود. علاوه بر این ها معماری این ساختمان هم بسیار مدرن و زیبا است.



کلسیا جامع عروج
کلسیا جامع عروج
کلسیا جامع عروج

13. کلیسای جامع عروج (cathedral of assumption)

این کلیسا معماری بسیار شبیه به کلیسای جامع مسیح منجی ما دارد. گنبد های طلایی بر روی دیوار های سفید یکی از نمادین ترین سبک های معماری در روسیه قدیم است.



سرگیو پساد - مسکو
سرگیو پساد - مسکو
سرگیو پساد - مسکو

12. ناحیه سرگیو پساد (Sergiev-Possad)

برای گشت و گذار در این ناحیه حد اقل 1 روز کامل نیاز دارید. کلیسا ها و موزه ها و سبک چیدمان ساختمان های این ناحیه قدیمی بسیار دیدنی است.



هفت خواهر
هفت خواهر
هفت خواهر

11. هفت خواهر و دانشگاه ایالتی مسکو (the 7 sisters and moscow estate university)

هفت خواهر شامل دانشگاه ایالتی مسکو می شوند. این ساختمان های به هم پیوسته از دورادور شهر قابل دیدن است. این مجموعه ساختمان ها با معماری بولشویک در دوران استالین ساخته شد و در کنار رودخانه بسیار دیدنی اند.



کلیسا جامع کازان - مسکو
کلیسا جامع کازان - مسکو
کلیسا جامع کازان - مسکو

10.کلیسا جامع کازان (kazan cathedral)

این کلیسا بسیار قدیمی است .دیوار های سرخ کلیسا با تزئینات سفید و گنبد های رنگین پیازی آن و برج زیبا ی آن جلوه ی زیبایی به مسکو داده اند.



کزکوُ
کزکوُ
کزکوُ

9. ناحیه کزکوُ  (kuskovo estate)

این ناحیه در مجموعه ایالت های روسیه شامل بسیاری از ساختمان های زیبا ی عهد پتر کبیر و پس از او هستند. معماری ساختمان های دیدنی این ناحیه بسیار شبیه به ساختمان های سنت پترزبورگ است. ونمای ایتالیایی دارند.



صومعه نودویچی - مسکو
صومعه نودویچی - مسکو
صومعه نودویچی - مسکو

8. صومعه نودویچی (novodevichiy convent)

این صومعه در لیست یونسکو قرار دارد. در سال 1500 برای یادبود پیروزی و تصرف اسمولنسک ساخته شد و علاوه بر استفاده آن به عنوان صومعه به عنوان زندان و موزه نیز استفاده شده است. این صومعه منظره ای زیبا دارد.



کولومونسکوی
کولومونسکوی
کولومونسکوی

7.ناحیه کولومنسکوی (kolomenskoe estate)

ناحیه کولومنسکوی نیز مکانی دیدنی از ایالت های مسکو است. این مکان شامل اقامتگاه تابستانی مورد علاقه تعدادی از تزار ها ی روسیه مخصوصا ایوان مخوف بوده است. این مکان زیبا علاوه بر ساختمان های آجری و سفید شامل ساختمان های چوبی و زیبا و یک کرملین نیز هست.



تئاتر بولشویک - مسکو
تئاتر بولشویک - مسکو
تئاتر بولشویک - مسکو

6. تئاتر بولشویک (bolshoi theater)

این تئاتر به همراه تئاتر میخائیلوسکی در سنت پیترزبورگ معروف ترین تئاتر های کل روسیه اند. علاوه بر معماری زیبا درون این بنا اپرا ها و باله های متنوع و زیبایی برگزار می شود. باله از جمله معروف ترین هنر های فرهنگ روسیه است.



بازار دست دوم فروشی ایزمائیلوو
بازار دست دوم فروشی ایزمائیلوو
بازار دست دوم فروشی ایزمائیلوو

5. بازار دست دوم فروشی ایزمائیلوو (flea market in izmailovo)

این بنا معماری نمادین روسی دارد و بسیار زیبا است. روزگاری این بازار برای خرید و فروش آثار هنری و یا صنایع دستی بود بعد ها صنایع خانگی نیز به این بازار راه پیدا کرد و اکنون بازاری کامل است که از بهترین مکان ها برای خرید سوغاتی محسوب می شود.



کلیسای جامع مسیح منجی - مسکو
کلیسای جامع مسیح منجی - مسکو
کلیسای جامع مسیح منجی - مسکو

4. کلیسای جامع مسیح منجی (cathedral of christ the savior)

کلیسای مسیح منجی در دوران حمله ناپلئون ساخته شد. تزار الکساندر اول این مکان را برای یادبود پیروزی بزرگ روسیه بر طویل ترین لشگری که تاریخ به خود دیده ساخت. دیوار های سفید و گنبد های طلایی این کلیسا بسیار دیدنی است.



میدان سرخ

3. میدان سرخ (red square)

این میدان در دوران شوروی به یکی از نماد های کشور روسیه تبدیل شد. بسیاری از اجتماعات مردم روسیه در این میدان شکل می گرفته و می گیرد. بسیاری از مکان های دیدنی روسیه در اطراف این میدان قرار دارد



کرملین مسکو
کرملین مسکو
کرملین مسکو

2. کرملین مسکو (moskow kremlin)

این بنا تقریبا عمری به اندازه ی خود مسکو دارد. قدیمی ترین کرملین جهان محسوب می شود و شهرت جهانی دارد. اقامتگاه حاکمان روسیه در طول تاریخ و اکنو توسط این دیوار های سرخ با برج های زیبا محاصره شده است.



کلیسای جامع سنت باسیل
کلیسای جامع سنت باسیل
کلیسای جامع سنت باسیل

1.کلیسای جامع سنت باسیل (st.basil cathedral)

به گزارش آسمونی این کلیسا زیبا ترین و مشهور ترین بنای روسیه است. در کتار میدان سرخ این کلیسا با گنبد های رنگین خود نماد روسیه و سمبل معماری تاریخی روسیه است.معماری خارجی این کلیسا از معماری درونی آن بسیار زیبا تر است و به مانند یک شعله که از دل برف می خروشد طراحی شده است.

 

-همچنین در آسمونی کشور روسیه را مطالعه کنید.

-منبع اختصاصی از آسمونی.

 

 

 

 

 

نظر خود را درباره «مسکو ، پایتخت روسیه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره مسکو ، پایتخت روسیه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.