زمان مطالعه: 4 دقیقه
ساحل مروارید

ساحل مروارید

ساحل مروارید زیباکنار یکی از سواحل زیبا با امکانات مناسب در حاشیه دریای خزر است.

ساحل مروارید خزر یکی از جاذبه های استان گیلان است. در نزدیکی این ساحل مجتمع های مختلفی قرار دارند که امکانات بسیاری برای آقایان و بانوان فراهم می کنند. در ادامه مطلب آسمونی به معرفی ساحل مروارید می پردازیم و در پایان، عکس های زیبا از ساحل مروارید خزر را می توانید مشاهده نمایید. 

ساحل مروارید خزر کجاست؟

این ساحل زیبا واقع در استان گیلان، جاده کیاشهر به انزلی و در نهایت در منطقه امیر بکنده قرار دارد. شما در هر ساعت از شبانه روز و در هر ماه از سال می توانید به این ساحل سفر کنید و از امکانات آن بهره مند شوید. خوشبختانه این ساحل یکی از تمیزترین سواحل دریای شمال است.

ساحل مروارید زیبا کنار استان گیلان
ساحل مروارید زیبا کنار استان گیلان

امکانات ساحل مروارید

در خود ساحل مروارید خزر امکانت خاصی قرار ندارد و شما می توانید با آوردن تجهیزات لازم و چادر مسافرتی آنجا اسکان کنید اما در نزدیکی این ساحل زیبا، انواعی از مجتمع های اقامتی و رفاهی وجود دارد که سوئیت، ویلا و امکاناتی را در اختیار مسافران قرار می دهند.

تفریحات ساحل مروارید

  • پیاده روی 
  • آب تنی 
  • ماساژ
  • کمپینگ
  • قایق سواری
  • ساحل
  • عکاسی
  • آلاچیق برای کمپینگ
  • انواع رستوران ها 

معرفی ساحل مروارید از زبان مدیریت مجتمع فرهنگی اقامتی ساحلی مروارید خزر

شهرستان رشت بعنوان مرکز استان گیلان دارای 22 کیلومتر نوار ساحلی با قابلیت دسترسی آسان و چشم اندازهای طبیعی بسیار زیبایی است که شاید در حاشیه اهمیت این شهرستان بعنوان بزرگترین و پرجمعیت ترین  شهر شمالی کشور که بسیاری از امور اقتصادی ،سیاسی ،اجتماعی گیلان در این شهرستان متمرکز است کمتر مورد توجه قرار گرفته باشد اما حقیقت این است که درسالهای اخیر با توسعه سواحل این شهرستان و افزایش چندین برابری حجم گردشگران ،این سواحل تبدیل به یکی از جاذبه های اصلی گردشگری شهرستان رشت شده و رفته رفته جایگاه و اعتبار ویژه ای را در بخش گردشگری ساحلی برای خود فراهم میسازد.

  • منطقه توریستی ساحل مروارید

توریسم ساحلی از قدیمیترین انواع گردشگری است. به طوریکه سابقه برخی از تفرجگاههای ساحلی به قرن 19 باز می گردد. در ابتدای امر این فضاها، مختص افرادی بود که تنها برای دیدار از سواحل دریا مراجعه می کردند، اما در دهه های اخیر بازار گردشگری ساحلی اغلب ترکیبات متنوعی از انواع اقامت و استفاده گردشگران - به ویژه در طول تابستان - تقاضا کرده، با رقابتی فزاینده خواستار سرمایه گذاریهای عمده در زمینه زیرساختها و ایجاد تسهیلات و حفاظت منابع طبیعی اعم از دریا، سواحل، تالابها و سایر میراث طبیعی است. در حقیقت زمان مطلوب گردشگر ساحلی، تنها با عواملی چون خورشید، دریا و ماسه سپری شده و گردشگر مدرن امروزی در جستجوی فعالیتها و تجربیات متفاوتی است (ترکیبی از فعالیتهای ورزشی، تفریحی، فرهنگی و میراث طبیعی و...). از میان تمامی فعالیتهایی که در مناطق ساحلی انجام می گیرند، هیچکدام از نظر گستردگی و تنوع به اندازه مبحث توریسم و تفریحات ساحلی نیستند که در این میان با مدنظر قرار دادن شرایط آب و هوایی سواحل دریای خزر شنای در دریا مسلما یکی از انگیزه های اصلی گردشگران جهت عزیمت به سواحل دریا خصوصا در فصل تابستان است که دیگر امور گردشگری ساحلی حول این مبحث قرار گیرد.

  • مشکلات ساحل مروارید

اما از طرفی دیگر و در کنار مزیتهای بسیار گردشگری ساحلی همواره  نگرانیها و بیمهایی از تلفات انسانی ناشی از غرق شدن، تهدید و تخریب محیط و میراث طبیعی، و مهمتر از آن نگرانی از تحت الشعاع قرار گرفتن شئون اسلامی و مذهبی در نظام مقدس  اسلامی وجود دارد  به طوریکه مقابله با اثرات ناشی از رشد توریسم کنترل نشده، نیازمند روشها و شیوه های صحیح برنامه ریزی، طراحی و مدیریت این مکانهاست که این مهم در سواحل شهرستان رشت همانند دیگر سواحل گیلان از جمله مسئولیتهای ستاد تامین سلامت دریا به ریاست فرمانداری شهرستان رشت میباشد.

  • مجتمع فرهنگی ساحلی مروارید خزر شهرستان رشت

فرمانداری شهرستان رشت علاوه بر ایجاد هماهنگی و هدایت سایر اعضای ستاد در تدوین سیاستهای مربوط به سواحل خود راسا نیز با توجه به نیاز سواحل شهرستان رشت گسترش طرحهای ساحلی و امکانات جانبی گردشگری را همواره در دستور کار قرار داده که در این راستا مجتمع فرهنگی ساحلی مروارید خزر شهرستان رشت بعنوان یکی از قدیمی ترین طرحها ی ساحلی استان و حتی کشور در واقع از مهمترین اقدامات و دستاوردهای عملی این فرمانداری در ساماندهی سواحل شهرستان و پاسخگویی به نیازهای گردشگران بوده که نقش مهمی در پشتیبانی دیگر طرحهای سالمسازی شهرستان  و اجرای سیاستها و برنامه ریزیهای ستاد تامین سلامت دریا شهرستان دارد.

ساحل مروارید که بعنوان یک طرح ممتاز ساحلی کشور الگو و مبنای بسیاری از طرحهای ساحلی استان میباشد همواره سعی کرده است با افزایش امکانات ایمنی و رفاهی خود به نوعی پاسخگوی نیازهای روز افزون گردشگری ساحلی در منطقه باشد که در آن حفظ جان استفاده کنندگان از دریا و رعایت شئون اسلامی و جلوگیری از بروز ناهنجاریهای اخلاقی و اجتماعی از اهداف اصلی و بنیادین مجتمع است.
مجتمع فرهنگی اقامتی ساحلی مروارید خزر در سال جاری با ایجاد اشتغال برای بیش از 80 نفر از افراد بومی ساکن روستاهای ساحلی پذیرای بیش از نیم میلیون نفر گردشگر بومی و غیر بومی در سه ماهه تابستان بود که این مجتمع را جهت شنا و استراحت و استفاده از امکانات ساحلی انتخاب نموده بودند و با افتخار اعلام میدارد که همچون سنوات گذشته علاوه بر اینکه هیچگونه حادثه و اتفاق منجربه  غرق شدن افراد در این مجتمع روی نداده است بلکه آمار غریق سواحل خارج از طرحهای سالمسازی شهرستان رشت نیز در سایه تدابیر ستاد تامین سلامت دریا و اقدامات حمایتی این مجتمع نسبت به سال گذشته بیش از 70 درصد کاهش داشته است.
 
در ایران سواحل بسیاری با این نام وجود دارند که عبارتند از:

عکس های ساحل مروارید

اجاره ویلا در ساحل مروارید
اجاره ویلا در ساحل مروارید
نمازخانه های ساحل مروارید
نمازخانه های ساحل مروارید
نمایی از پارکینگ خودروهای مسافران در ساحل مروارید
نمایی از پارکینگ خودروهای مسافران در ساحل مروارید
آلاچیق های ساحل مروارید خزر
آلاچیق های ساحل مروارید خزر
پایگاه امداد و نجات ساحل مروارید
پایگاه امداد و نجات ساحل مروارید
مجتمع فرهنگی اقامتی ساحل مروارید خزر
مجتمع فرهنگی اقامتی ساحل مروارید خزر
پذیرش مجتمع ساحل مروارید برای اجاره ویلا و سوئیت رو به دریا
پذیرش مجتمع ساحل مروارید برای اجاره ویلا و سوئیت رو به دریا
فضای مجتمع ها و محل های اقامتی ساحل مروارید خزر
فضای مجتمع ها و محل های اقامتی ساحل مروارید خزر
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «ساحل مروارید» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره ساحل مروارید فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.