زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیوگرافی مرتضی طلایی؛ نایب رییس سابق شورای اسلامی شهر تهران

بیوگرافی مرتضی طلایی؛ نایب رییس سابق شورای اسلامی شهر تهران

مرتضی طلایی، با درجه نظامی سردار سرتیپ دوم پاسدار بازنشسته، اکنون در کانادا اقامت دارد.

 

نام و نام خانوادگی مرتضی طلایی
تاریخ تولد 1337
سن 63 سال
محل تولد اصفهان
محل زندگی ایران
ملیت ایرانی
حرفه عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران
وضعیت تاهل متاهل

درباره مرتضی طلایی

مرتضی طلایی در سال 1337 در یک خانواده 10 نفره در شهر اصفهان دیده به جهان گشود. وی تحصیل را در مدرسه طیب و سپس حاتم بیک و صارمیه زادگاه خود آغاز کرد. از 12 سالگی همراه با تحصیل برای کمک به خانواده، مشغول به کار شد. مرتضی طلایی در سال 1358 ازدواج کرد. او دارای 3 فرزند است. او فارغ التحصیل از رشته کارشناسی علوم سیاسی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا در سال های 1367 الی 1371 و کارشناسی ارشد برنامه ریزی امور فرهنگی از دانشگاه اسلامی واحد خوراسگان در سال های 1387 الی 1389 می باشد. 

همچنین در سال 1356 به خدمت سربازی اعزام شد و در سال 1357 با اوج گرفتن مبارزات حق طلبانه ملت با فرمان حضرت امام (ره) از پادگان فرار کرد. با پیروزی انقلاب به بسیج اصفهان پیوست و پایه‌گذار بسیج میدان قیام اصفهان شد. 

زندگی حرفه ای مرتضی طلایی

با شروع جنگ تحمیلی با مسئولیت‌هایی چون مسئول بسیج منطقه 3 اصفهان و مسئول عملیات بسیج عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و در عملیات فتح المبین برای نخستین بار به درجه رفیع جانبازی نایل آمد. در سال‌های 64 مسئولیت فرماندهی سپاه خوانسار، 65 سپاه برخوار و میمه و 67 کاشان را بر عهده داشت.

با پایان جنگ به نیروی انتظامی پیوست و در سال‌های ابتدایی دهه هفتاد مسئولیت فرماندهی انتظامی شهر اصفهان و جانشینی استان را بر عهده داشت. در سال 76 مسئولیت فرماندهی انتظامی مازندران را بر عهده گرفت و در سال 80 به فرماندهی انتظامی تهران بزرگ منصوب شد.

در سال 85 مقارن با بازنشستگی از نیروی انتظامی با شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر، به عنوان منتخب دوم وارد شورای شهر تهران شد و مسئولیت ریاست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی آن را بر عهده گرفت. طلایی بعد از آن نامزد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شد.

طلایی در سال 1386در زمان فرماندهی اسماعیل احمدی مقدم با درجه سرتیپ تمام از فرماندهی پلیس تهران بزرگ بازنشسته شد و به عنوان نماینده مردم اصفهان انتخاب شد و به مجلس شورایی اسلامی راه یافت.

برخی از مسئولیت‌های مرتضی طلایی

  • فرماندهی بسیج منطقه 3 اصفهان.
  • فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان خوانسار.
  • فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان برخوار.
  • فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان میمه.
  • فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان کاشان.
  • فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان.
  • فرماندهی انتظامی استان مازندران.
  • رئیس پلیس تهران بزرگ.
  • عضو شورای اسلامی شهر تهران.
  • رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران و رئیس ستاد ساماندهی تشکل‌های مردمی شورای شهر تهران.
  • نایب رئیس چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران

حقایق و حواشی

سردار مرتضی طلایی در سال 1358 ازدواج کرد و صاحب 3 دختر شد. دختر بزرگ او در کارشناسی رشته روانشناسی، دختر دوم، مرضیه طلایی، در کارشناسی ارشد تصویرسازی و دختر سوم او در رشته کارشناسی حسابداری تحصیل کرده اند. 

طلایی بدون استعفا از نمایندگی شهر در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اصفهان شرکت کرد، اما بعد از رقابت در دو مرحله، از حضور در مجلس باز ماند. 

وی همچنین ریاست ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری 92 را عهده‌دار بود و در انتخابات دوره چهارم شورای شهر که هم‌زمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد موفق شد بار دیگر عضو شورای شهر تهران شود و با رای اکثریت اعضا نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم شد.

او در سال 1386 با درجه سرتیپ تمام از فرماندهی پلیس تهران بزرگ بازنشسته شد. 

بر اساس عکس ها وفیلم های منتشر شده، سردار طلایی در کانادا اقامت دارد. اما مرتضی طلایی این گزارش ها را درباره اقامتش در کانادا تکذیب کرد. وی ویدئویی در کنار پل طبیعت منتشر کرد و اعلام کرد که مهاجرت نکرده و در خدمت ملت شریف ایران است. اما بعد از آن حرف خود را پس گرفت و اعلام کرد برای سفر به کانادا رفته است. به گفته وی: «اصلاً من صد تا سفر رفتم باید پاسخگو باشم؟ من دارم زندگی خودم را می‌کنم؛ شما جواب بدهید زندگی شخصی افراد به چه کسی مربوط است؟»

عکس های مرتضی طلایی

مرتضی طلایی

مرتضی طلایی

مرتضی طلایی در ستاد انتخاباتی
مرتضی طلایی در ستاد انتخاباتی
واکنش مرتضی طلایی به شایعه اقامتش در کانادا
واکنش مرتضی طلایی به شایعه اقامتش در کانادا
مرتضی طلایی و دختر دومش مرضیه طلایی
مرتضی طلایی و دختر دومش مرضیه طلایی
مرتضی طلایی
مرتضی طلایی
مرتضی طلایی و بادیگاردش
مرتضی طلایی و بادیگاردش
مرتضی طلایی، نائی رییس سابق شورای اسلامی شهر تهران
مرتضی طلایی، نائب رییس سابق شورای اسلامی شهر تهران

اطلاعات تماس

نظر خود را درباره «بیوگرافی مرتضی طلایی؛ نایب رییس سابق شورای اسلامی شهر تهران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی مرتضی طلایی؛ نایب رییس سابق شورای اسلامی شهر تهران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.