زمان مطالعه: 4 دقیقه
تور مراکش

تور مراکش

اگر قصد سفر به مراکش را دارید پس حتما به راهنمای سفر به مراکش با تور نیاز دارید. آسمونی در این بخش جاذبه های...

تور مراکش
تور مراکش

اگر قصد سفر به مراکش را دارید پس حتما به راهنمای سفر به مراکش با تور نیاز دارید. آسمونی در این بخش جاذبه های تور مراکش، راهنمای تور مراکش، دیدنی های تور مراکش، اطلاعات تور مراکش را برای شما عزیزان منتشر می کند.

شاید یکی از دلایل علاقه گردشگران به قاره آفریقا به غیر از حیات وحش بی نظیرش کشور مراکش در شمال غربی این قاره باشد. با گردش در شهرهای تاریخی این کشور چنان درگیر ساختمان هایی با معماری باشکوه و سنت های جالب مردمش می شوید که هوس می کنید در آینده باز هم به اینجا بیایید.

مراکش در شمال غربی آفریقا قرار دارد و ساحل طولانی اش با اقیانوس اطلس از شمال به جبل الطارق و دریای مدیترانه می رسد. این کشور از شرق با کشور الجرایر، از غرب با اقیانوس اطلس، از جنوب با کشور موریتانی و درشمال با دریای مدیترانه همسایه است . بزرگ ترین شهر این کشور کازابلانکا ولی پایتختش شهر رباط است.

آب و هوای مراکش

این کشور آب و هوای متنوعی دارد اما به طور کلی معتدل و بارانی است. مراکش در مناطق شمالی تحت تاثیر آب و هوای مدیترانه ای و در سمت غرب از آب و هوای اقیانوس اطلس تاثیر می گیرد. در نواحی داخلی آب و هوایی قاره ای دارد و در نواحی کوهستانی ریزش برف و بارانش بیشتر است، مناطق جنوبی آن هم گرم و بیابانی است.  اگر می خواهید آب و هوایی مطبوع را تجربه کنید بهترین زمان برای سفر به آن آوریل و می (فروردین و اردیبهشت) و سپتامبر تا نوامبر (شهریور تا آبان) است.

اطلاعات کلی تور مراکش

فرودگاه: از آنجایی که این کشور جاذبه های تاریخی و فرهنگی زیادی دارد فرودگاه های بسیاری هم در آن برای رفت و آمد گردشگران ساخته شده است. از مهمترین و پر رفت و آمد ترین فرودگاه های این کشور فرودگاه محمد پنجم است که در شهر کازابلانکا قرار دارد.

morocco-tour
morocco-tour

در سال 2006 حدود 5 میلیون نفر در این فرودگاه جابجا شدند و آن را تبدیل به پر رفت و آمدترین فرودگاه مراکش کردند. دومین فرودگاه مهم و بین المللی مراکش فرودگاه بین المللی منارا است که در شهر مراکش قرار دارد و فرودگاهی مدرن و مطابق با معیارهای روز است.

واحد پول مراکش

 واحد پول این کشور درهم مغرب (MAD)  است که معادل 100 سنتیم است. هر درهم تقریبا 3000 ریال ایران است.

زبان رسمی مراکش

مردم مراکش به زبان عربی بربری صحبت می کنند.

دین مراکش

دین رسمی این کشور اسلام است و تعداد کمی از افراد آن هم مسیحی و یا یهودی هستند.

اختلاف ساعت ایران با مراکش: مراکش 3:30 ساعت از ایران عقب تر است.

هزینه های معمول در تور مراکش

هزینه اقامت در هتل تور مراکش

در شهرهای بزرگ برای ماندن در هاستل های معمولی باید بین 70 تا 100 درهم هزینه کنید و حدود قیمت هتل های آن هم برای اتاقی دوتخته بین 200 تا 400 درهم است.

تور مراکش
تور مراکش

هزینه غذا تور مراکش

 قیمت غذا نسبتا ارزان است و می توانید با هزینه ای حدود 35 درهم غذای خوشمزه و مقوی تهیه کنید. اگر اهل فست فود و غذاهای خیابانی باشید باید چیزی حدود 20 تا 50 درهم برای هر وعده غذا پول خرج کنید. بعضی از رستوارن های آن بسیار گران هستند بطوری که در شهرهای ساحلی و توریستی برای خوردن یک وعده غذای دریایی در رستوران، بین 350 تا 400 درهم باید پرداخت کنید.

هزینه حمل و نقل تور مراکش

بهترین راه رفت و آمد در این کشور قطار است که هزینه قطارهای درجه 2 آن حدود 30 درهم و درجه 1 حدود 45 درهم است. با این که ممکن است از شلوغی زیاد اتوبوس های آن کلافه شوید اما در عوض نسبت به تاکسی کرایه کمتری پرداخت می کنید.

morocco-tour
morocco-tour

شهرهای مهم مراکش

رباط مراکش (Rabat)

پایتخت کشور مراکش است که در کنار سواحل اقیانوس اطلس قرار دارد. این شهر بندر تجاری ندارد و مرکز حکومتی است به طوری که همه سفارتخانه های خارجی در این شهر قرار دارند.

کازابلانکا مراکش

بزرگ ترین شهر مراکش و مهمترین بندر این کشور در کنار اقیانوس اطلس است. این شهر در بخش غربی مرکزی کشور قرار دارد و یکی از مراکز مالی قاره آفریقا است. با اینکه رباط پایتخت سیاسی مراکش است اما کازابلانکا مرکز تجاری و اقتصادی مراکش به حساب می آید. طبق سرشماری سال 2016 جمعیت آن حدود 6 میلیون نفراست.

فاس مراکش

 قدیمی ترین پایتخت مراکش بوده و منابع ارزشمند باستانی و قدمی ترین دانشگاه دنیا (تاسیس در سال 859 میلادی) در آن قرار دارد. این شهر بعد از کازابلانکا و رباط سومین شهر بزرگ مراکش است. فاس که از شهرهای فرهنگی اسلامی است 700 مسجد و 403 کاخ و بناهای قدیمی دارد.

تور مراکش
تور مراکش

مراکش

از شهرهای مهم کشور مراکش که چون همه ساختمان هایش قرمز است به آن شهر سرخ می گویند. این شهر از مهمترین شهرهای گردشگری مراکش است و میدان جامع فنا که یکی از معروف ترین میدان های جهان است در آن قرار دارد.

طنجه مراکش

سومین شهر مهم مراکش است که در نزدیکی جبل الطارق بین اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه قرار دارد. این شهر با تاریخی طولانی بناهای تاریخی زیادی دارد.

جاذبه های تور مراکش

کشور مراکش جاذبه های زیادی دارد تنها 3 نمونه از آن ها را در زیر معرفی می کنیم:

morocco-tour
morocco-tour

قصر باهیه مراکش (Bahia palace)

 با بازدید از قصر باهیه با سبک زندگی مردم مراکش در قرن 19 آشنا می شوید و نمونه ای عالی از معماری شرقی را می بینید.

تور مراکش
تور مراکش

مسجد کتیبه مراکش (Koutoubia Mosque)

 این مسجد که در سال 1150 ساخته شده بزرگ ترین مسجد مراکش است و منار بزرگ 65 متری اش از بیشتر نقاط شهر معلوم است. معماری خیره کننده این مسجد آن را در شمار یکی از زیباترین مساجد مراکش کرده است.

morocco-tour
morocco-tour

باغ ماژورل مراکش (Majorelle garden)

این باغ از دیدنی ترین جاذبه های مراکش است و گشت و گذار در آن و تماشای گیاهان و درختان شگفت انگیزش از بهترین تفریحات سفر به این کشور است.

نظر خود را درباره «تور مراکش» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تور مراکش فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.