زمان مطالعه: 1 دقیقه
اخلاقیات ، تنها ابزار کنترل هوش مصنوعی هستند

اخلاقیات ، تنها ابزار کنترل هوش مصنوعی هستند

راه مهار کردن اختیارات هوش مصنوعی و ایمن ساختن آن، استفاده از استانداردهای اخلاقی است.

تاثیر رفتار اخلاقی در کنترل هوش مصنوعی

هوش مصنوعی به تدریج خود را در میان جنبه‌های گوناگون زندگی انسان جای می‌دهد و بر زندگی و کار انسان‌ها اثر می‌گذارد. در سال‌های اخیر، هشدارهای بسیاری در مورد گسترش اجتناب‌ناپذیر هوش مصنوعی و امکان قرار گرفتن آن در جایگاه انسان مطرح شده است. بسیاری از متخصصان این حوزه عقیده دارند در صورت گسترش هوش مصنوعی در مشاغل مربوط به فناوری، انسان‌ها بسیاری از فرصت‌های شغلی را از دست خواهند داد و به تدریج ربات‌ها جایگزین انسان‌ها خواهند شد. اعتراضات و هشدارهای گسترده در این حوزه نشان می‌دهند که ممکن است هوش مصنوعی، به خطری جدی برای آینده شغلی انسان‌ها تبدیل شود. رخدادهایی مانند واکنش اعتراضی کارمندان "اپل" نسبت به پروژه‌های مربوط به هوش مصنوعی به مشاغل انسانی تاکید دارند که اگر هوش مصنوعی بتواند در برخی زمینه‌ها از مغز انسان فراتر برود، به فرمانروای بسیار قدرتمندی تبدیل خواهد شد که احتمالاً ورای اختیارات انسانی عمل می‌کند؛ در نتیجه سرنوشت و آینده انسان‌ها به هوش مصنوعی وابسته خواهد شد. در واقع، موضوع اصلی در گسترش قدرت هوش مصنوعی، توانایی مهار پیشرفت آن است.

"مکس تگمارک"(Max Tegmark)، فیزیکدان و کیهان شناس دانشگاه "ام. آی. تی"(MIT) در این باره گفت: ما باید عواقب پنهان به کارگیری هوش مصنوعی را کاملاً در نظر بگیریم. به نظر من، نیازی نیست که هوش مصنوعی برای تخریب دنیا، به یک نیروی شیطانی تبدیل شود یا در حالت رباتیک قرار گیرد. در واقع، مشکل اصلی هوش مصنوعی، قابلیت بیش از اندازه و نگران‌کننده تفکر آن است. مشکل بزرگ‌تر هنگامی ایجاد می‌شود که اهداف هوش مصنوعی با اهداف انسانی همخوانی نداشته باشد.

نظر خود را درباره «اخلاقیات ، تنها ابزار کنترل هوش مصنوعی هستند» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره اخلاقیات ، تنها ابزار کنترل هوش مصنوعی هستند فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.