زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ موناکو ، قرمز ، سفید و تاج طلایی

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ موناکو ، قرمز ، سفید و تاج طلایی

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ موناکو / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی موناکو ، قرمز ، سفید و تاج...

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ موناکو / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

موناکو ، قرمز ، سفید و تاج طلایی

در « کشور موناکو »، دو رنگ قرمز و سفید در تمام نمادها به چشم می خورند. حتی اگر نماد پلیس موناکو را نگاه کنیم ، در میان آن لوزی های متعددی را مشاهده می کنیم که به دو رنگ قرمز و سفید هستند. اما چرا از عبارت « کشور موناکو » استفاده کردیم؟ زیرا موناکو خود یک کشور مستقل است در جوار دریای مدیترانه. کشوری با تنها 2.2 کیلومتر مربع و آن قدر کوچک است که تیم فوتبال آن در مسابقات لیگ فوتبال فرانسه شرکت می کند. کشور موناکو در 17 می 1814 از امپراتوری فرانسه جدا شد و از 4 آوریل 1881 پرچمی را مورد استفاده قرار داد که دقیقاً مثل پرچم اندونزی استغ یعنی نیمه بالایی آن قرمز است و نیمه پایینی آن سفید. وقتی تیم فوتبال موناکو هم در 23 آگوست 1924 تاسیس شد، دو رنگ قرمر و سفید را به صورت راه راه در لباس خود به کار برد. البته فعالیت این باشگاه آماتور از روز اول آگوست 1919 و با ادغام چند تیم کوچک محلی آغاز شده بود. نام آ. اس. موناکو از عبارت « association sportive de Monaco » ( اتحادیه ورزشی موناکو ) گرفته شده بود و بعدها همین نام در لوگوی باشگاه هم به کار رفت.

monaco-logo-changing-during-time
monaco-logo-changing-during-time

تا قبل از سال 1933 موناکو ناچار بود در رقابت های استانی شرکت کند. اما در آن سال به صورت رسمی از طرف فدراسیون فوتبال فرانسه دعوتنامه ای برای موناکو فرستاده شد تا این تیم در رقابت های حرفه ای فوتبال فرانسه شرکت کند. موناکو در همان سال اول حضور در دسته 2، سقوط کرد و راهی لیگ های آماتور شد. اما در سال 1948 موناکو مجدداً شرایط حضور در لیگ حرفه ای لوشامپیونه را به دست آورد و سرانجام اولین بار در سال 1953 بود که وارد دسته اول فوتبال فرانسه شد. از دهه 70 بود که پیراهن خاص این تیم برای اولین بار رونمایی شد؛ پیراهنی با دو رنگ قرمز و سفید که با خطی اریب از هم جدا شده بودند. این پیراهن پس از آن هرگز تغییر نکرد. در طول این سالها موناکو یک سپر را به عنوان لوگوی خود معرفی کرد که به سبک پیراهن اولیه این تیم، از راه راههای قرمز و سفید تشکیل شده بود. در ساده ترین حالت ممکن ، این سپر تنها از همین راه راهها تشکیل شده بود و سه حرف ASM که علامت اختصاری باشگاه بود نیز با رنگ قرمز در بالای نماد به چشم می خورد.

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ موناکو ، قرمز ، سفید و تاج طلایی
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ موناکو ، قرمز ، سفید و تاج طلایی

در مدلی دیگر از نماد موناکو، همین سپر در حالی روی لباس تیم قرار گرفت که یک تاج پادشاهی که بالای آن صلیب کوچکی قرار داشت، خودنمایی می کرد. تاج، نمادی از حکومت پادشاهی موناکو است و صلیب هم نمادی از مذهب رسمی موناکو؛ مسیحیت کاتولیک. این لوگو تا سال 2013 مورد استفاده قرار نگرفت و بعد از آن، نماد امروزی باشگاه رونمایی شد. البته تغییر اساسی در نماد ایجاد نشد و به جای سه حرف ASM عبارت « آ. اس. موناکو. اف.سی » در بالای سپر راه راه قرار گرفت و رنگ تاج هم طلایی شد. موناکو با رنگها، پیراهن و نماد خود، بهترین نماینده کشوری است که به خاطر کوچکی بیش از حد، حتی لیگ مستقلی ندارد اما تیم آ. اس. موناکو به یک کشور هویت داده است.  

نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ موناکو ، قرمز ، سفید و تاج طلایی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ موناکو ، قرمز ، سفید و تاج طلایی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.