زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی مونا بانکی پور

بیوگرافی مونا بانکی پور

مونا بانکی پور مادر دارا حیایی و همسر اول امین حیایی مدتیست که تیپ و استایل خود را تغییر داده و باعث ایجاد حاشیه‌هایی شده است.
نام و نام خانوادگی مونا بانکی پور
تاریخ تولد 7 خرداد 1359
محل تولد تهران
محل زندگی بلژیک و تهران
ملیت ایرانی
حرفه بازیگر و کارگردان 
وضعیت تاهل جداشده از امین حیایی

 

مونا بانکی پور متولد 7 خرداد 1359 در تهران است. او بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون ایران بوده است اما چند سالی است که دیگر کار نمی‌کند. در ادامه مطلب آسمونی با جزئیات بیشتری از زندگی مونا بانکی پور، همسر اول امین حیایی، آشنا می‌شویم.

درباره مونا بانکی پور

مونا بانکی پور در یک خانواده مشهور و هنری چشم به دنیا گشود. مادرش فرزانه داوری متولد سال 1338 از بازیگران قبل از انقلاب است که چندین سال ساکن آمریکا بود و مدتی است که دوباره به ایران آمده است. همچنین مادر مونا بانکی پور در سال 1395 در شبکه جم نقش بازی کرده است.
مونا در سال 1374 با امین حیایی ازدواج کرد. در آن زمان امین حیایی 25 سال داشت. اما آن‌ها بعد از یک سال زندگی مشترک و به دنیا آوردن پسری به نام دارا حیایی تصمیم به جدایی گرفتند. بعد از طلاق، امین حیایی نتوانست حضانت دارا را بگیرد بنابراین تصمیم گرفتند دارا با مادربزرگش زندگی کند. بعدها مونا بانکی پور به همراه مادر و پسرش به بلژیک رفتند. حالا چند سالی است که مونا بانکی پور به ایران بازگشته است.

زندگی هنری مونا بانکی پور

مونا بانکی پور در سریال خواب و بیدار به کارگردانی مهدی فخیم زاده در سال 1381 در نقش همسر دانیال حکیمی بازی کرد. همچنین در سال 1382 در فیلم خانه‌ای در شن به ایفای نقش پرداخت و پس از آن به همراه پسرش دارا حیایی به خارج از کشور رفت.
خانم بانکی پور در سال 1397 توانست اولین فیلم کوتاه خود را به نام قمر در عقرب با مجوز وزارت ارشاد بسازد.

حقایق و حواشی مونا بانکی پور

در رمضان 1401 که سریال از سرنوشت 4 از صدا و سیما پخش می‌شد، دارا حیایی در این سریال به ایفای نقش اصلی پرداخت و مونا بانکی پور تصاویری از این فیلم را در صفحه اینستاگرام خود بخاطر نقش آفرینی پسرش پست کرد.
مونا بانکی پور بیشتر به پوشیدن لباس‌های مدل پسرانه علاقه دارد، اهل فوتبال و از طرفداران تیم ملی فرانسه است و مدتی است خوانندگی را هم شروع کرده است. برخی ادعا کرده‌اند که او ترنس و دو جنسه است اما این فقط به خاطر طرز لباس پوشیدن و جدی بودن اخلاقش است. او چند سالی است که به صورت حرفه‌ای در رشته بدنسازی فعالیت می‌کند و مهارت زیادی هم در بازی تنیس و اسکی روی برف دارد.
مونا بانکی پور درباره قضاوت‌های مردم می‌گوید: «متاسفانه این‌طور من را قضاوت کردند که من پسرم را رها کردم و برای مدت طولانی به خارج از کشور رفتم و بعد که دارا بازیگر شده به ایران برگشتم». به گفته خودش، او برای دارا هم مادر و هم پدر بوده است.
او در خصوص عدم حضورش در عرصه بازیگری گفته است: "من ترجیح دادم یک مقداری کناره‌گیری کنم و بسپریم به جوان‌ها کار را، من فکر می‌کنم که زمان و حضور دارا جوابگوی سوال شما باشد و من ترجیحاً فکر می‌کنم بهتر است دیگران خودشان قضاوت کنند؛ من به هر حال سال‌ها گذشته و شاید اشتباهاتی داشتم یا نداشتم. نمی‌دانم به هر حال انسان است و جایز الخطاست و ما نمی‌توانیم به خاطر این که در گذشته حالا اشتباهاتی داشتیم؛ نداشتیم، کودکی داشتیم؛ حالا بخواهیم همچنان بیست سال سی سال بخواهیم راجع به بیست سال پیش جواب پس بدهیم. می‌دانید به خاطر همین الان، برای جذابیت کار داراست؛ موفقیت داراست و اصلاً گذشته برای من هیچ اهمیتی ندارد".

گالری تصاویر مونا بانکی پور

مونا بانکی پور
مونا بانکی پور
مونا بانکی پور، مادر دارا حیایی
مونا بانکی پور، مادر دارا حیایی
مونا بانکی پور در روز تولد خود همراه با پسرش دارا حیایی
مونا بانکی پور در روز تولد خود همراه با پسرش دارا حیایی
مونا بانکی پور در فیلم خواب و بیدار به کارگردانی مهدی فخیم زاده
مونا بانکی پور در فیلم خواب و بیدار به کارگردانی مهدی فخیم زاده

راه های ارتباطی مونا بانکی پور

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی مونا بانکی پور» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی مونا بانکی پور فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.