زمان مطالعه: 1 دقیقه
3 اردیبهشت ، سالروز شهادت امیر سپهبد قرنی (اولین رئیس ستاد مشترک ارتش)

3 اردیبهشت ، سالروز شهادت امیر سپهبد قرنی (اولین رئیس ستاد مشترک ارتش)

به همت سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و پس از پیگیری‌های متعدد این سازمان، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور سوم اردیبهشت ماه به نام سالروز شهادت امیر سپهبد قرنی در تقویم رسمی کشور ثبت شد.
سالروز شهادت امیر سپهبد قرنی - Mohammad-Vali Gharani martyrdom
سالروز شهادت امیر سپهبد قرنی - Mohammad-Vali Gharani martyrdom
سالروز شهادت امیر سپهبد قرنی - Mohammad-Vali Gharani martyrdom

آسمونی : برابر اعلام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، برابر مصوبه جلسه این شورا، روز سوم اردیبهشت به نام سالروز شهادت امیر سپهبد قرنی در تقویم رسمی کشور ثبت شد.

بر پایه این گزارش، پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، دشمن ناکام و حیرت‌زده برای متوقف کردن روند شکل‌گیری کامل نظام اسلامی به انواع دسیسه‌ها و اقدامات کور روی آورد که یکی از آنها از میان برداشتن چهره‌ها و بازوهای فکری و عقیدتی انقلاب اسلامی بود. معاندین در اولین برنامه خود ترور چهره‌ها و شخصیت‌های مهم لشکری و کشوری را طرح‌ریزی کردند و شهادت سپهبد محمدولی قرنی، اولین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران، 5 روز پس از نامگذاری روز ارتش از سوی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، تلاشی مذبوحانه در تضعیف پایه‌های نظام نوپای اسلامی و قوای نظامی بود.

با توجه به سابقه مبارزاتی چشمگیر شهید قرنی با نظام ستم‌شاهی، از سوی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش پیشنهاد شد که نام و روز شهادت این چهره ماندگار که در سوم اردیبهشت 1358 رخ داد، برای شناخت بیشتر فرزندان این مرز و بوم و قدرشناسی از آن شهید والامقام و همچنین ایجاد فرصتی برای مرور چهره پلید معاندان و مخالفان حکومت اسلامی و ترسیم و تبیین جایگاه والای آن فرمانده ولایت‌مدار و ظلم‌ستیز، در تقویم رسمی کشور درج شود. این موضوع پس از تصویب در شورای فرهنگی عمومی و بررسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، در جلسه 825 این شورا با ریاست رییس جمهور مورد تصویب قرار گرفت.

نظر خود را درباره «3 اردیبهشت ، سالروز شهادت امیر سپهبد قرنی (اولین رئیس ستاد مشترک ارتش)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 3 اردیبهشت ، سالروز شهادت امیر سپهبد قرنی (اولین رئیس ستاد مشترک ارتش) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.