زمان مطالعه: 5 دقیقه
بیوگرافی محمد صلاح

بیوگرافی محمد صلاح

محمد صلاح حامد محروس غالی اکنون هفت سال پیاپی است که در لیورپول حضور دارد و یک بار دیگر برای قهرمانی لیگ برتر می جنگد.

File:Salah Graffiti in Cairo.jpg

می خواهم بهترین بازیکن مصر باشم

سال 2017 بود که وینگر مصری باشگاه رم به لیورپول پیوست. محمد صلاح که طی پنجره نقل و انتقالات تابستانی با مبلغ 39 میلیون پوند به جمع لک لک ها پیوست، پس از دومینیک سولانکه، دومین خرید یورگن کلوپ در پنجره نقل و انتقالات بود. قرار شده بود صلاح در فصل 18-2017 پیراهن شماره 11 را بپوشد. در آن زمان رویاهای محمد صلاح در بدو ورود به لیورپول چه بود؟ 

می خواهم بهترین بازیکن مصر باشم پس بسیار سخت کار می کنم. من همیشه می خواهم راه خودم را دنبال کنم و می خواهم همه مردم مصر نیز راه خود را در پیش بگیرند. می خواهم از لیورپول تشکر کنم. باید از هم تیمی هایم در تیم ملی نیز تشکر کنم. هنگامی که به اینجا آمدم، می خواستم سخت کار کنم و فوتبال خودم را به دنیا نشان دهم. از زمانی که لیگ انگلیس را ترک کردم، می خواستم به اینجا باز گردم. در حال حاضر بسیار خوشحال هستم.

 اما کدام یک از اعضای کادر رهبری لیورپول مایل به خرید وی بودند؟

mohamed-salah

حمایت تیم استعدادیاب لیورپول از صلاح

در آن روزها یورگن کلوپ سرمربی آلمانی قرمزها در خصوص به خدمت گیری صلاح گفت:

اغلب اوقات بازی او را مشاهده می کردیم. تیم استعدادیابی باشگاه از خرید او به طور کامل حمایت می کرد و می خواست هرچه زودتر وی را به خدمت بگیریم تا رقیبی در این راه نداشته باشیم. همه ما موافق این تصمیم بودیم. وقتی همه افراد حاضر در باشگاه موافق خرید بازیکنی باشند، می توان مطمئن بود که آن خرید جواب خواهد داد.

 

محمد صلاح چگونه مرد سال آفریقا شد؟ + بیوگرافی

ستاره مصری، از المقاولون تا رم

صلاح با نام کامل " محمد صلاح غالی‎" متولد 15 ژوئن 1992 است و فوتبال را از سال 2006 در جوانان " نادی المقاولون العرب الریاضی‎" کشورش آغاز کرد. او طی سالهای 2010 تا 2012 به تیم بزرگسالان این باشگاه پیوست و آن گاه راهی بازل سوییس شد. مهاجم 175 سانتی متری بازل طی دو سال در 47 بازی 9 گل برای این تیم به ثمر رساند و دو بار در سالهای 2013 و 2014 با این تیم سوپرلیگ سوییس را فتح کرد.  آن گاه راهی چلسی شد. تیمی که تنها 13 بار برای آن به میدان رفت و دو بار موفق به گلزنی شد. البته با این که او تا سال 2014 با چلسی قرارداد داشت و حتی در لیست نفرات فاتح لیگ 15-2014 و مسابقات لیگ کاپ همان فصل نیز قرار گرفته بود، اما بیشتر به صورت قرضی در تیم های دیگر بازی کرد.  ابتدا در سال 2015 راهی فیورنتینا شد و 6 گل در 16 بازی برای این تیم زد و آن گاه به صورت قرضی فصل 16-15 را در رم سپری کرد. جایی که به خوبی در آن درخشید و 14 گل در 34 بازی آمار قابل قبولی بود که در این تیم برجای نهاد. به این ترتیب فصل 17-2016 با رم قرارداد امضا کرد و 15 گل در 31 بازی برای این تیم وارد دروازه رقبا کرد و سرانجام مورد توجه لیورپول قرار گرفته و بار دیگر راهی لیگ برتر انگلیس شد.

محمد صلاح چگونه مرد سال آفریقا شد؟ + بیوگرافی

لحظه هایی شیرین در کنار مانه

بدون شک بهترین لحظات این وینگر مصری در لیورپول، در کنار سادیو مانه رقم خورد. لیورپول یورگن کلوپ قبل از حضور صلاح، به سرعت و نفوذهای سادیو مانه بسیار وابسته بود. اما با حضور صلاح، وابستگی قرمزها به سادیو مانه کمتر شد و در عین حال، به قدرت لیورپول در استفاده از ضد حمله ها افزوده شد. این دو بازیکن به درک خوبی از بازی یکدیگر رسیدند و آمار گلهای تیم نیز نشان دهنده این درک متقابل بود.

mohamed-salah

هافبکی شبیه به مهاجمان

اما بهترین پست برای بازی محمد کجاست؟ یورگن کلوپ در  همان ابتدای ورود صلاح به تیم در کنفرانس خبری پس از بازی لیورپول و وستهم در ارتباط با محل بازی صلاح گفت:

خیلی خوب است که صلاح را در تیم مان داریم. وی تهدیدی جدی در خط حمله ما برای سایر تیم ها است. او هافبک هجومی است که بیشتر به یک مهاجم شباهت دارد.

صلاح در رم به عنوان مهاجم دوم، پشت ادین ژکو بازی می کرد و نیاز داشت که پس از ملحق شدن به لیورپول با سبک بازی جدیدی سازگار شود. البته او در برابر وستهم در همان پست بازی کرد و لذت برد.

محمد صلاح چگونه مرد سال آفریقا شد؟ + بیوگرافی

مهم ترین لحظه صلاح در تیم ملی

صلاح در سال 2010 برای اولین بار پیراهن تیم ملی زیر 20 سال مصر را به تن کرد و طی دو سال در 38 بازی 11 گل برای این تیم به ثمر رساند. سک سال بعد عضو تیم زیر 23 سال مصر شد و 11 بازی هم برای این تیم انجام داد. از همان سال(2011) او به عضویت تیم ملی بزرگسالان مصر نیز انتخاب شد و تا امروز در 56 بازی ملی، آمار خیره کننده 32 گل را برجای نهاده است. اما بدون شک مهم ترین لحظه صلاح در مقدماتی جام جهانی 2018  و با پیراهن تیم ملی مصر رقم خورد. ماه نوامبر 2017، رقابتهای مقدماتی جام جهانی در گروه E قاره آفریقا با پیروزی 2 بر یک مصر مقابل کنگو و صعود این تیم به جام جهانی پی گرفته شد. مصر در این بازی ابتدا توسط محمد صلاح گل نخست را در دقیقه 62 به ثمر رساند اما بوکا موتو در دقیقه 88 کار را به تساوی کشاند. میزبان که سخت به دنبال برد در این بازی بود در دقیقه 5+90 صاحب ضربه پنالتی شد که محمد صلاح آن را خلاف جهت دروازه بان به گل تبدیل کرد. به این ترتیب مصر با این برد 12 امتیازی شد و در فاصله یک هفته تا پایان این رقابتها اختلاف خود را با اوگاندا، تیم دوم جدول به عدد 4 رساند تا بعد از 28 سال راهی جام جهانی شود. یک بار دیگر صلاح در متن همه حوادث قرار داشت.

mohamed-salah

بهترین بازیکن آفریقا

با این وجود این ها تمام اتفاقاتی نبود که در سال 2017 برای صلاح رخ داد. ملی پوش مصری لیورپول به عنوان بازیکن سال آفریقا در سال 2017 از نگاه BBC انتخاب گردید. صلاح امسال جلوتر از پیر امریک اوبامیانگ مهاجم گابنی دورتموند، نبی کیتا هافبک گینه ای لایپزیش، سادیو مانه وینگر سنگالی لیورپول و ویکتور موزس هافبک نیجریه ای چلسی به عنوان بهترین بازیکن سال 2017 قاره آفریقا برگزیده شد. او بعد از دریافت این جایزه گفت:

همیشه، هنگامی که جایزه ای را برنده می شوید، خوشحال خواهید شد. سال بسیار عالی ای را تجربه کردم. بنابراین بسیار خوشحال هستم.

محمد صلاح چگونه مرد سال آفریقا شد؟ + بیوگرافی

کار کردن با صلاح لذتبخش است

یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول هم که در مراسم بهترین های آفریقا حضور داشت، درباره صلاح گفت:

صلاح، شایسته کسب این جایزه بود. من فرد واقعا خوش شانسی هستم که توانسته ام با چندین بازیکن با استعداد کار کنم. بدون شک از کار با صلاح نیز خوشحال هستم. او هنوز جوان است و هنوز هم پتانسل این را دارد تا پیشرفت کند. کار کردن با او بسیار لذت بخش است.

تشکر ویژه از هم تیمی های سابق

البته صلاح هم تیمی های سابق خود در رم را فراموش نکرد. او که آگوست 2015 به رم پیوست و در فصل 17-2016 موفق به زدن 19 گل برای جالوروسی شد. او به BBC گفت: 

خیلی خوشحالم که موفق به کسب چنین جایزه ای شدم، احساس خاصی دارم. دوست دارم از همه تشکر کنم، هم تیمی هایم و کسانی که با آنها کار کردم. فصل گذشته برای من فصل بسیار خوبی بود و لازم می دانم از هم تیمی هایم در رم و همچنین تیم ملی تشکر کنم.

mohamed-salah

افتخارات صلاح با لیورپول

حالا صلاح با 98 بازی ملی در آستانه ورود به باشگاه صدتایی هاست. در حالی که در این مدت 56 گل نیز به ثمر رسانده است. فتح لیگ برتر انگلیس در سال 2020، لیگ قهرمانان اروپا در سال 2019 و نایب قهرمانی این تورنمنت در سالهای 2018 و 2022، فتح سوپرکاپ اروپا و جام جهانی باشگاهها در 2019، قهرمانی جام حذفی انگلیس و جام اتحادیه در سال 2022 و رقابتهای جام خیریه در همین سال، عناوینی بوده که صلاح و لیورپول به دست آورده اند. باید منتظر پایان این فصل بود. بدون شک افتخارات صلاح در پایان فصل از این هم فراتر خواهد رفت.

نظر خود را درباره «بیوگرافی محمد صلاح» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی محمد صلاح فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.