زمان مطالعه: 1 دقیقه
محمد الدعایه

محمد الدعایه

محمد عبدالعزیز الدعایه (الدعیع) دروازه بان ملی پوش عربستانی الهلال متولد 2 آگوست 1972 که 181 بازی ملی را در کارنامه دارد، 310 بازی برای الهلال انجام داده و 3 گل به ثمر رسانده است.
در این مطلب می خوانید : [بستن]

محمد عبدالعزیز الدعایه (الدعیع) دروازه بان ملی پوش عربستانی الهلال متولد 2 آگوست 1972 که 181 بازی ملی را در کارنامه دارد، 310 بازی برای الهلال انجام داده و 3 گل به ثمر رسانده است. آسمونی در این بخش بیوگرافی بهترین دروازه بان عربستان، محمد الدعایه را شرح می دهد.

بیوگرافی محمد الدعایه
بیوگرافی محمد الدعایه

درباره محمد الدعایه

آسمونی : محمد عبدالعزیز الدعیع (2 آگوست 1972 در حائل) دروازه‌بان اسطوره ای نامدار بازنشستهٔ عربستان سعودی است. او از سال 2000 در الهلال عربستان بازی و کاپیتان این باشگاه بود. الدعیع در سال 2001 قرار بود به منچستر یونایتد برود و جانشین فابین بارتز شود، اما این انتقال انجام نشد. او در عربستان به «اختاپوس» شهرت دارد. الدعیع از سال 1990 تا 2006، به مدت 16 سال در تیم ملی فوتبال عربستان حضور داشت و چهار بار جام جهانی را تجربه کرده‌است.

mohamed-al-deayea
mohamed-al-deayea

او با 181 بازی ملی، رکورددار بیشترین بازی ملی در تاریخ فوتبال جهان است و نامش در گینس ثبت‌شده‌است. همچنین فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال وی را بالاتر از ناصر حجازی از ایران، برترین دروازه‌بان آسیا در قرن بیستم شناخت. آسمونی : محمد الدعیع در دسامبر 2009 و در آستانه 38 سالگی در مصاحبه با العربیه اعلام کرد که فعلاً خیال خداحافظی از فوتبال را ندارد. در نهایت محمد الدعیع در 5 ژانویه 2012 در یک بازی خداحافظی که بین تیم‌های فوتبال الهلال و یوونتوس برگزار شد، از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

بیوگرافی محمد الدعایه
بیوگرافی محمد الدعایه

خداحافظی محمد الدعایه 

آسمونی : محمد الدعایه دروازه بان سابق تیم ملی عربستان بالاخره دستکش دروازه بانی را از روی پنجه های چسبناکش بیرون کشید. الدعایه در یک بازی دوستانه باشکوه که البته شکست سنگینی در پی داشت برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد. او با همان پیراهن مشکی آدیداس در ورزشگاه کینگ فهد دور افتخار زد و با اشک دوران ورزشی خود را به پایان رساند. او ورزشکاری قابل احترام و بزرگ بود که به عنوان بهترین دروازه بان قرن انتخاب شد. ایرانی ها با این وجود که او بالاتر از مرحوم حجازی به این عنوان رسید هرگز این مقام را زیر سوال نبردند. اگرچه خاطرات خوب عربستانی ها از او مترادف با خاطرات تلخ ما از مسابقاتی که رویاروی هم قطارانش برگزار کردیم. الدعایه در دوران اوجش با مهار چند پنالتی حساس مانع از قهرمانی ایران در جام ملتهای 1996 شد و این نمایش را در رقابتهای مقدماتی جام جهانی 98 تکرار کرد و در تهران پنالتی کریم باقری را گرفت. الدعایه لاغر و منعطف و به دور از نمایش، سالها بهترین گلر عربستان و آسیا بود. نکته اینکه او باشکوه خداحافظی کرد.

نظر خود را درباره «محمد الدعایه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره محمد الدعایه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.