زمان مطالعه: 2 دقیقه
دانشگاه فنی و حرفه ای شهید مهاجر ایران

دانشگاه فنی و حرفه ای شهید مهاجر ایران

دانشکده فنی شهید مهاجر یکی از دانشگاه های فنی و حرفه ای ایران است و مانند دیگر دانشگاه های فنی و حرفه ای در مقاطع تخصیلی مختلف دانشجو می پذیرد.

تاریخچه دانشکده فنی شهید مهاجر شامل زمان تشکیل و وظایف و فعالیت ها و اهداف دانشکده فنی شهید مهاجر می باشد. اگر می خواهید در مورد دانشکده فنی شهید مهاجر بیشتر بدانید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که به معرفی دانشکده فنی شهید مهاجر و تاریخچه دانشکده فنی شهید مهاجر و آدرس سایت دانشکده فنی شهید مهاجر می پردازیم.

تاریخچه دانشکده فنی شهید مهاجر

دانشگاه مهاجر یکی از مراکز آموزش عالی شهر اصفهان است. این دانشگاه تحت مدیریت دانشگاه فنی و حرفه ای و وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

دانشگاه فنی و حرفه ای شهید مهاجر از سال 1346با نام انستیتو تکنولوژی شروع به کار نمود و از سال 1351 با عنوان آموزشگاه حرفه‌ای با 30 نفر پرسنل و 240نفر هنرجو به فعالیت خود ادامه داد. از سال1357 و هم‌زمان با پیروزی انقلاب اسلامی به آموزشکده فنی وحرفه‌ای وابسته به آموزش و پرورش با60 نفر دانشجو تغییر نام داد. این دانشگاه بعد از انقلاب به نام یکی از دانش آموخته گان شهیدش، آموزشکده شهید مهاجر نام گرفت و این روند تا سال 1389ادامه داشت که پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در قالب برنامه 5 ساله از آموزش و پرورش جدا و بهوزارت علوم، تحقیقات و فناوری ملحق شد.

از آن پس با عنوان دانشگاه فنی وحرفه‌ای ادامه فعالیت می‌دهد و هم اکنون با378 نفر نیروی انسانی و حدود4000 نفر دانشجو در 15رشته کاردانی و 4 رشته کارشناسی در دو نوبت روزانه و شبانه درقالب 3 واحد انستیتو فنی برق، عمران و مکانیک و 4 گروه علوم پایه شامل ریاضی، فیزیک، زبان وادبیات ومعارف اسلامی و دو گروه تخصصی حرفه‌ای حسابداری وتربیت بدنی، با امکانات مجهز در حال فعالیت است.

مقاطع تحصیلی دانشکده فنی شهید مهاجر

دوره کاردانی: دانشجویان از طریق کنکور سراسری پذیرفته شده و پس از گذراندن حدود هشتاد واحد درسی موفق به اخذ مدرک کاردان فنی (تکنسین) یا کاردان معلم فنی می‌شوند.

دوره‌های کارشناسی ناپیوسته: دانشجویان این دوره از میان فارغ التحصیلان دوره‌های کاردانی که درکنکور سراسری موفقیت کسب نموده‌اند بوده و پس از گذراندن حدود هشتاد واحد درسی موفق به اخذ مدرک کارشناسی یا مهندسی تکنولوژی می‌شوند.

افتخارات و رویدادهای مهم دانشکده فنی شهید مهاجر

  • کسب مقام اول در مسابقات ملی ریخته گری (متالورژی) درسال‌های 90 و 92

آدرس و شماره تماس دانشکده فنی شهید مهاجر

دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید مهاجر هم جوار دانشگاه اصفهان در نزدیکی کوه صفه و در منطقه‌ای خوش آب و هوا و با فضای طبیعی و ساختمانی مناسب واقع شده‌است. این مرکز در مجموع دارای 84000 مترمربع زمین شامل ساختمان اداری، فضاهای آموزشی و کارگاهی، کتابخانه، خوابگاه، سالن و زمین ورزشی، سالن آمفی تئاتر، کافی نت، نمازخانه، مهمانسرا، فضای سبز، امکانات رفاهی، پیرایش، انتشارات، انبار مرکزی، کارگاه خدمات، امکانات ترابری سبک و سنگین و سرویس‌های خدماتی می‌باشد.

آدرس اصفهان - خیابان هزار جریب - دانشکده فنی و حرفه ای شهید محسن مهاجر
کد پستی 8174675551
شماره تماس 03136736550
سایت https://mohajer.tvu.ac.ir
نظر خود را درباره «دانشگاه فنی و حرفه ای شهید مهاجر ایران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره دانشگاه فنی و حرفه ای شهید مهاجر ایران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.