زمان مطالعه: 4 دقیقه
تست مدلینگ شامل چه مواردی است؟

تست مدلینگ شامل چه مواردی است؟

مدل شدن و فعالیت در دنیای پر از کشش و جاذبه مدلینگ برای خیلی از خانم ها و آقایان به یک رویا تبدیل شده است. البته این رویا کاملا دست یافتنی است

مدلینگ مانند مشاغل دیگر، نیاز به استعدادها و توانمندی های مخصوصی دارد که باید حتما از قبل با آن آشنا باشید تا با چشمانی باز، به دنبال آن بروید. آیا می دانید تست مدلینگ شامل چه مواردی است؟ آسمونی به شما می گوید. با ما همراه باشید.

شرایط تست مدلینگ

شرایط تست مدلینگ
شرایط تست مدلینگ

قبل از شروع هر کاری، باید از خود بپرسید که آیا واقعا به آن علاقه دارید یا اینکه جذب حواشی آن شده اید و از دل کار خبر ندارید؟ پاسخ این سوال می تواند راه را برایتان مشخص کند. مدلینگ یعنی تبلیغ و شناساندن یک محصول و کالا از طریق شما به دیگران که می تواند دردسرهای خاص خودش را داشته باشد. در حرفه مدلینگ، شما باید برای حفظ شرایط بدنی و چهره خود، تلاش فراوانی کنید و هزینه های زیادی را بپردازید.

یکی از مهم ترین شرایط که ممکن است خیلی از علاقمندان را با محدودیت مواجه کند، قد و وزن آنهاست که در حرفه مدلینگ بسیار مهم است و صاحبان این مشاغل، هرگز هم از آن کوتاه نخواهند آمد. چون تبلیغات اصول خاص خودش را دارد و برای شغل مارکتینگ، مهم ترین تعریف، جذاب بودن تبلیغ کننده آن است که اگر محصول، لباس و اکسسوری هم باشد، بسیار بیشتر روی آن تاکید دارند.

شرط قد و وزن مدلینگ برای دختران

  • قد بین 170 تا 180 سانتی متر و وزن بین 55 تا 60 کیلوگرم (سایز 34 تا 36)

شرط قد و وزن مدلینگ برای پسران

  • قد بین 180 تا 190 سانتی متر و وزن بین 65 تا 75 کیلوگرم (اندام عضلانی و ورزیده، بیشتر مورد توجه است).

البته در ایران به دلایلی، حرفه مدلینگ بیشتر به صورت مدل عکس (PHOTO MODEL) است به این صورت که مدل مورد نظر با حضور در یک آتلیه یا استودیو برای گرفتن شات های حرفه ای آماده می شود که کار کردن به این صورت، خیلی حساسیت های جهانی درباره قد و وزن را ندارد و فقط داشتن چهره ای جذاب (بیشتر روی چهره های طبیعی و دست نخورده تاکید می شود) و اندام و قد موزون و متناسب، مورد توجه است.

شرایط سنی مدلینگ

مدل بودن به صورت حرفه ای، می تواند یک شغل همیشگی باشد زیرا هر محصول و تبلیغی، یک جامعه هدف دارد و می توان با هر سن و سالی برای آن انتخاب شد، اما این واقعا محدود است. مدلینگ به آن معنایی که در دنیای غرب معنا دارد و برای بیشتر مدل ها فقط  کت واک (cat walk _نمایش زنده و عمومی) در نظر گرفته می شود نه تبلیغات تخصصی و فوتوگرافی های حرفه ای در استودیوهای مدرن و پیشرفته، یک شغل موقتی است و برای آن افرادی با سن 16 تا 20 سال را بیشتر به خدمت می گیرند.

البته مدلینگ کودک و نوجوان هم شرایط خاص خود را دارد که بیشتر روی جذابیت و توانایی های فردی در تبلیغ و انجام حرکات و ژست و... اتکا دارد.

برای مدل شدن باید چه کار کنیم و از کجا شروع کنیم؟

خب حالا که علاقه و شرایط قد و وزنی برای مدل شدن را در خود می بینید، نیاز دارید که اقدام اولیه برای مدل شدن را انجام دهید. می توان گفت که راه برای این کار باز است، زیرا تست گرفتن از افراد مختلف و پیدا کردن یک فرد واجد شرایط، دغدغه آژانس های مدلینگ و صاحبان تبلیغات و... است و اگر شما به آنها اعلام کنید که شرایط لازم را دارید، قطعا تست های لازم را از شما خواهند گرفت چون هر روز به چهره های جدید و جذاب، نیاز دارند.

  1. پس کاری که شما باید انجام دهید، ثبت نام در مراکز و آژانس مدلینگ، مد و تبلیغات است که هر روزه، هزاران آگهی را در پیج های مجازی، روزنامه ها و سایت های اینترنتی منتشر می کنند. فقط باید چند نکته را در در نظر بگیرید:
  2. در پر کردن فرم های ثبت نامی، دقیق عمل کنید تا اطلاعاتی که به آنها می دهید با چیزی که بعدا در روز تست گیری و مصاحبه از شما می بینند، متفاوت نباشد.
  3. منتظر یک مرکز تبلیغاتی نباشید و چند جا همزمان ثبت نام کنید و یا به صورت حضوری به آنها مراجعه کنید تا زودتر مورد بررسی قرار بگیرید.
  4. فقط به آژانس های معتبر و ثبت شده اعتماد کنید زیرا سوءاستفاده از افراد علاقمند به این حرفه، بسیار گزارش شده است و پرونده های قضایی زیادی از شکایت آنها وجود دارد که متاسفانه تعداد آنها کم نیست.
  5. هرگز به این حرف ها توجه نکنید که برخی موسسات غیر مجاز خودشان را نمایندگی آژانس های مدلینگ در دیگر کشور ها معرفی می کنند و برایتان کلاس آموزشی برگزار می کنند، همه این ها دروغ و دام سوء استفاده گران است. تست های مدلینگ معتبر در شهر های بزرگ ایران برگزار می شود مانند ؛ تست مدلینگ در تهران ، تست مدلینگ در اصفهان و ...

موفقیت در حرفه مدلینگ

روی تناسب اندام و آمادگی جسمانی خود، تمرکز کنید و با داشتن تغذیه سالم و مناسب و همچنین ورزش کردن، شرایط بدنی خود را در حد ایده آل حفظ نمایید. چهره شما خیلی مهم است و باید روی جنبه هی مختلف یک زیبایی طبیعی و دلنشین تمرکز کنید، مثلا مراقبت از پوست، خواب کافی و دوری از عواملی که چهره را خسته، گرفته و... می نماید.

خجالتی نباشید! بعد از داشتن استانداردهای اولیه، این مهم ترین اصل برای مدل شدن است. شما باید بتوانید حرکات و ژست های مختلف را بدون احساس خجالت و شرم، به نحو احسن انجام دهید و خواسته های عکاس و طراح بدن و ژست را به خوبی نمایش دهید که این علاوه بر خجالتی نبودن، نیاز به استعداد ذاتی نیز دارد، چون واقعا بعضی از افراد نمی توانند بدن و صورت انعطاف پذیری از خود نمایش دهند که در این حرفه ها (مخصوصا در ایران که بیشتر مانکن فوتو مورد توجه است) قطعا با شکست مواجه خواهند شد.

مشاغل وابسته به مدلینگ

اگر به شغل مدلینگ علاقه زیادی دارید و شرایط برای مدل شدن را ندارید یا به هر حال ممکن است نگران آینده شغلی و درآمدتان از این حرفه باشید، می توانید مشاغل وابسته به این حرفه را دنبال کنید که اتفاقا در دنیای امروز، چه در ایران و چه در خارج از کشور، به عنوان شغل های بسیار جذاب، لاکچری و موفقیت آمیزی به آنها نگاه می شود.

از سرمایه گذاری، طراحی لباس، عکاسی حرفه ای تا هنرنمایی در نقش یک دیزاینر مدل مو و آرایش، می توانند همگی در این صنعت پرجاذبه فعالیت داشته باشند.

نظر خود را درباره «تست مدلینگ شامل چه مواردی است؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تست مدلینگ شامل چه مواردی است؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۱۰۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.