زمان مطالعه: 5 دقیقه
مدل و شغل مدلینگ

مدل و شغل مدلینگ

مدلینگ شدن یک شغل پر در آمد است و بازار آن در کشورهای مختلف سالهای سال است هر روز داغ تر میشود و افراد زیادی در این عرصه فعالیت میکنند.

مدلینگ شدن یک شغل پر در آمد است و بازار آن در کشورهای مختلف سالهای سال است هر روز داغ تر میشود و افراد زیادی در این عرصه فعالیت میکنند و چه بسیار آدم هایی  که  از همین راه معروفیت و محبوبیت خاصی را برای خود به دست آورده اند. آسمونی در این بخش متن مصاحبه با یک مدلینگ را برای شما عزیزان منتشر می کند که در این مقاله صحبت های بسیار جالب و خواندنی در مورد شغل مدلینگ عنوان کرده است. دعوت می کنیم تا پایان همراهمان باشید.

مصاحبه با یک مدلینگ اصفهانی

مدلینگ
مدلینگ

 

از مدلینگ شدنتان بیشتر بگوئید ، اصلا چه شد که به این سمت رفتید ؟

من آدمی بودم که همیشه خوش پوشی  و وضعیت ظاهری  برایم اهمیت زیادی داشت و با توجه به علاقه زیادی که به مدلینگ شدن داشتم و همیشه مطالبی که به این موضوع ارتباط داشت را دنبال میکردم تصمیم جدی داشتم به این عرصه وارد شوم . تا اینکه یک روز در سال 1386 بود که توسط یکی از دوستانم باخبر شدم که گروهی از طرف یک مجله تبلیغاتی به نام پارس فشن که در دبی منتشر میشد به اصفهان برای جذب تبلیغات آمده اند.

به دنبال ملاقاتی که با این گروه داشتم آنها مرا از همه نظر مناسب برای مدلینگ شدن دیدند و با من برای حضور در تبلیغات مجله شان قرار داد بستند و همین شد که من به عنوان یک مدلینگ دیده شدم . دیدن چهره من در این مجله تبلیغاتی باعث شد تا شرکت هایی که کار تبلیغات میکنند نیز به سراغم بیایند و قراردادهای من یکی پس از دیگری با این شرکت ها بسته میشد ، در حال حاضر هم با یک شرکت ترک تولید کت و شلوار به نام کارلوفیگنه تلی کار میکنم و همچنین با شرکت دیباد و گوانجی که تولید پیراهن و شلوار را دارند قرار داد مدلینگ شدن دارم  ، اما در زمینه فعالیت خود قصد دارم تا با جدیت به گونه ای عمل کنم که در عرصه های بین المللی و جهان نیز شناخته شده باشم .

بیشتر در چه تبلیغاتی تا به امروز به عنوان مدلینگ بوده اید؟

من بیشتر در تیزرهای تبلیغاتی کت و شلوار ، پیراهن و در مجموع لباس حضور داشه ام .  

در اصفهان چند مدلینگ مثل شما وجود دارد؟

از انگشتان یک دست کمتر هستند افرادی که مدلینگ باشند ، البته متقاضی زیاد است ولی به دلیل اینکه هنوز جایگاه یک مدلینگ در فرهنگ ما اصفهانی ها و حتی کشور جا نیافتاده خیلی کم پیش می آید که یک نفر بتواند در این عرصه فعالیت داشته باشد . در حال حاضر در اصفهان تنها یک شرکت تولید کننده پیراهن وجود دارد که با مدلینگ ها کار میکند

در سایر شهرهای کشور هم این مشکل وجود دارد؟

به نسبت اصفهان در تهران ، شیراز و مشهد بهتر میتوان کار کرد البته این را هم باید گفت که در کشور ما به نسبت کشورهای دیگر هنوز مدلینگ به عنوان یک شغل جایگاه واقعی خود را به دست نیاورده و در کنار دید فرهنگی بسیاری از مردم  به این شغل ، برخوردهایی نیز با مدلینگ ها صورت میگیرد که کار را سخت تر میکند ، اصلا نه آزانس معتبرو رسمی وجود دارد که مدلینگ ها توسط آن جذب شده و با شرکت ها قرارداد ببندند و نه حمایت کننده وجود دارد .

با توجه به این شرایط در حال حاضر مدلینگ ها چطور به شرکت های تبلیغاتی یا افرادی که قصد تبلیغ کالاهایشان را دارند معرفی میشوند؟

این کار را بیشتر عکاس ها انجام میدهند ، مدلینگ ها به واسطه کارشان با عکاس ها ارتباط زیادی دارند و از همین رو آنها این رابطه را برقرار میکنند در حالیکه در سایر کشورها این کار توسط آژانس های رسمی مربوطه انجام میگیرد ولی متاسفانه در کشور ما حلقه اتصال مدلینگ و تبلیغات عکاس ها هستند  البته این کار برای خود عکاس ها هم دردسر ساز می شود و سدی در مقابل راه پیشرفت آنها است ، آنها با ترس و استرس این کار را انجام میدهند و با مدلینگ ها ارتباط دارند چرا که اگر فعالیتشان در این زمینه اشکار شود با آنها برخورد میشود و حتی ممکن است مجوز فعالیتشان باطل شود .

 با شما که یک مدلینگ هستید هم تا به حال برخوردی شده ؟

خوشبختانه نه چون  من کار غیر حرفه ای تا به حال انجام نداده ام البته با خیلی ها به ویزه خانم ها برخورد شده حتی در کشور با شو مدلینگ ها که دارای مجوز برای برگزار شدن بوده نیز برخورد کرده اند و همه اینها به نظر من باز میگردد به نبود یک حمایت کننده ، اگر شما نگاهی به حضور مدلینگ ها در تبلیغات سایر کشور بیاندازید متوجه میشوید که فعالیت آنها چقدر گسترده است اما در کشور ما هنوز این اتفاق نیافتاده در حالیکه میتوان با رعایت شئونات اسلامی در این زمینه فعالیت های خوبی داشت و هم از خانم ها و هم آقایون در تبلیغت مجاز به خوبی استفاده کرد .

در حال حاضر ما در سطح کشور افراد زیادی را داریم که قابلیت تبدیل شدن به یک مدلینگ خوب را دارند اما به خاطر برخوردهایی که با آنها میشود این کار را انجام نمی دهند. حتی در شهر اصفهان خودمان ما خیلی تلاش کردیم تا بتوانیم مجوز فعالیت رسمی برای مدلینگ ها دریافت کنیم یا یک آزانس در این زمینه تشکیل دهیم اما این اتفاق نیافتاد و برخوردهای زیادی هم صورت گرفت و به همین خاطر مدلینگ ها یا با شرکت های موجود در شهرهای دیگر برای تبلیغات قرارداد میبندند یا با شرکت های خارجی این کار را انجام میدهند.

شما به عنوان یک مدلینگ ایرانی در حال حاضر با چند شرکت برای کار قرارداد دارید؟

قراردادهای من بیشتر داخلی بوده و در حال حاضر هم  با شرکت دیباد اصفهان قرارداد دارم البته با  یک شرکت تولید کت و شلوار ترک نیز قرار داد دارم که عکاسی های مربوط به تبلیغات آن در تهران انجام میشود .

 درآمد یک مدلینگ چقدر است؟ در واقع آینده شغلی مدلینگ چگونه است؟

مدلینگ شدن در خارج از کشور در آمد بسیار خوبی دارد در ایران نیز در آمد آن بد نیست به طوریکه برای هر یک روز عکاسی که از مدلینگ برای یک تبلیغ انجام شود کمترین دستمزد دریافتی 500 هزار تومان است . البته سختی های زیادی نیز در کنار مدلینگ بودن علاوه بر برخوردهایی که صورت میگیرد وجود دارد ، مثلا یک مدلینگ باید از قد ، وزن مناسب ، چهره جذاب ، فیزیک و استایل مناسب بدنی برخوردار باشد ، مدلینگ رژیم غذایی مشخصی دارد و نمیتواند هر نوع غذایی بخورد و همچنین خوردن قند و مواد چرب از برنامه رزیم یک مدلینگ حذف است .

همچنین مدلینگ باید ورزش های مخصوص خود را هر روز انجام دهد و از خواب تنظیم شده برخوردار باشد ، در کنار همه این کارها یک مدلینگ وقتی به معروفیت دست یافت باید رفتاری معقولانه و کنترل شده نیز داشته باشد . متاسفانه پارتی بازی در بازار فعالیت مدلینگ ها نیز خود را نشان داده چرا که برخی مدلینگ ها را میبینیم که ظاهرشان استانداردهای یک مدلینگ را ندارد ولی در این مسیر فعالیت میکنند .

مدلینگ ها از طرفی باید مراقب کلاهبردارها نیز باشند چرا که ممکن است شرکتی غیر معتبر به عنوان شرکت تبلیغاتی خارجی و با قصد و نیت سوء استفاده از آنها به ویژه مدلینگ های خانم  قرار داد ببندد و از آنها عکس و تصویر تهیه کند که باید در این زمینه هوشیار باشند و تنها با شرکت های معتبر کار کنند . در حقیقت جای یک آژانس معتبر با مجوز رسمی از وزارت ارشاد و اماکن عمومی برای ساماندهی مدلینگ ها در کشور و همچنین جذب افرادی که ویژگی های لازم مدلینگ شدن را دارند و علاقمند هستند در این زمینه فعالیت کنند خالی است ، لذا امیدواریم هر چه زودتر آژانس معتبری در این رابطه فعال و علاقمندان بتوانند تمامی سلسله مراتب را به صورت قانونی طی کنند.

نظر خود را درباره «مدل و شغل مدلینگ» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره مدل و شغل مدلینگ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.