زمان مطالعه: 3 دقیقه
معجزه چمن؛ باخت سلاطین فوتبال مقابل یازده کارگر معدن

معجزه چمن؛ باخت سلاطین فوتبال مقابل یازده کارگر معدن

دیدارهای خاطره انگیز/  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعیمعجزه چمن؛ باخت سلاطین فوتبال مقابل یازده کارگر...

دیدارهای خاطره انگیز/  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

معجزه چمن؛ باخت سلاطین فوتبال مقابل یازده کارگر معدن

miracle-of-grass
miracle-of-grass

یک تیم ضعیف در بین بزرگان

به گزارش آسمونی ، تیم ملی امریکا در سال 1950 بسان یک میهمان ناخوانده بود که تنها کمبود تیمهای صاحب نام و برگزاری مسابقات در قاره آمریکا سبب حضور این تیم در مسابقات شده بود. آمریکا در مرحله مقدماتی با دو شکست(6-0) و (6-2) مقابل مکزیک خرد شده بود و تنهابه لطف تساوی (1-1) در خانه کوبا و برد(5-2) در برابر این تیم در بازی برگشت به جام جهانی رسیده بود. اما مشخص بود که این تیم در شمار ضعیف ترین تیم های جام جهانی است. از بازیکنان تیم المپیک ایالات متحده در سال 1948 چهار نفر در تیم حاضر در جام جهانی نیز حضور داشتند. با آن که آمریکا دارای سنترهافبک و مهاجمان قدرتمندی بود اما در آن مسابقات هم 9 بر صفر به ایتالیا باخته بود.

معجزه چمن؛ باخت سلاطین فوتبال مقابل یازده کارگر معدن
معجزه چمن؛ باخت سلاطین فوتبال مقابل یازده کارگر معدن

به گزارش آسمونی ، بیل جفری( 1892-1966) مربی تیم فوتبال ایالات متحده یک اسکاتلندی بود که حدود سی سال قبل از جام جهانی به آمریکا مهاجرت کرده بود. او به تیم فوتبال آمریکا در مسابقات جام جهانی افتخار می کرد. بیل جفری پس از مهاجرت در تیم کارگران راه آهن بازی می کرد و آن گاه به او پیشنهاد شد که به تیم فوتبال کالج ستی پن بپیوندد. این پیشنهاد وقتی به او داده شد که راه آهن با کالج مسابقه ای داده بود. هنگامی که جام جهانی شروع شد او هنوز در مقام خود باقی مانده بود. بیل جفری اصول تعلیمات علمی و عملی را با هم ادغام کرد و توانست تیم های متعدد و موفقی در آمریکا به وجود آورد. اما مهم ترین مساله حضور آبرومندانه تیم ملی آمریکا در جام جهانی بود؛ نه ارائه نتایج فوق العاده! اما انگلیسی ها که برای اولین بار در جام جهانی حضور یافته بودند بعد از پایان جنگ جهانی(1945) صاحب 23 برد، 3 مساوی و 4 شکست شده بودند و بی دلیل نبود که به خود لقب" پادشاه فوتبال" داده بودند.

miracle-of-grass
miracle-of-grass

ثبت نام گلزنان روی تخت سیاه!

اما این مسابقه برای انگلیس به منزله آن بود که کسی از خوابی ناراحت کننده بیدار شود. روز مسابقه آسمان را ابری غلیظ پوشانیده بود و آفتاب گهگاهی از خلال ابرها نمایان می شد. به گزارش آسمونی ، بازیکنان آمریکایی از خبرنگاری انگلیسی پرسیدند: آیا برای نگهداری حساب گلها با خود تخته ای آورده است؟! گل زدن در آغاز مسابقه برای انگلیسی ها بسیار ساده بود اما این اتفاق در ابتدای دیدار رخ نداد...این مساله روحیه آمریکایی ها را بالا می برد و شرایط روانی انگلیسی ها را تضعیف می کرد..

معجزه چمن؛ باخت سلاطین فوتبال مقابل یازده کارگر معدن
معجزه چمن؛ باخت سلاطین فوتبال مقابل یازده کارگر معدن

شگفتی بزرگ در دقیقه 38

درست 12 دقیقه تا پایان نیمه اول مانده، واقعه خارق العاده رخ داد. بار از گوش چپ شوتی به طرف دروازه انگلیس کرد. ویلیام از بازیکنان انگلیس به طرف توپ رفت و چنین به نظر می رسید که توپ را تصاحب خواهد کرد اما جو گائتجنز بازیکن آمریکا به طرف توپ شیرجه رفت تا با ضربه سر توپ را از رسیدن به ویلیام باز دارد. معلوم نشد در این موقع چه اتفاقی افتاد؛ ایا فروارد آمریکایی توپ را با سر زد یا این که توپ به سر او اصابت کرد؟

miracle-of-grass
miracle-of-grass

معجزه چمن

به گزارش آسمونی ، انگلیسی ها در ادامه هر چه کوشیدند موفق به زدن گل مساوی نشدند و شوت های آنان یا به خارج می رفت و یا توسط بورگی مهار می شد. هنگامی که سوت پایان بازی به صدا درآمد مردم روزنامه های باطله را آتش زدند که به زمین پرتاب کردند؛ حرکتی نمادین به نشانه مراسم عزای انگلیسی ها. گروهی از تماشاگران نیز به داخل میدان هجوم آوردند و افراد با شهامت آمریکا را روی شانه های خود بلند کردند. امریکایی ها با این برد عملا موجب حذف انگلیس از جام شدند. هرچند آمریکا تا 40 سال بعد هرگز موفق به حضور در جام جهانی نشد اما همین برد آنچنان عجیب و غیرمنتظره بود که در تاریخ فوتبال به معجزه چمن( miracle of grass ) معروف شد.

سایر مطالب با عنوان دیدارهای خاطره انگیز جام های جهانی را اینجا بخوانید.

منبع: اختصاصی آسمونی

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معجزه چمن؛ باخت سلاطین فوتبال مقابل یازده کارگر معدن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معجزه چمن؛ باخت سلاطین فوتبال مقابل یازده کارگر معدن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.