زمان مطالعه: 2 دقیقه
روغن خار مریم و خواص آن

روغن خار مریم و خواص آن

خارمریم گیاه دارویی است که دارای اثرات فارماکولوژیک متنوع مانند آنتی اکسیدان، ضدالتهاب و ضدسرطان می...

روغن خار مریم و خواص آن
روغن خار مریم و خواص آن

خارمریم گیاه دارویی است که دارای اثرات فارماکولوژیک متنوع مانند آنتی اکسیدان، ضدالتهاب و ضدسرطان می باشند. اگر می خواهید با خواص روغن خار مریم بیشتر آشنا شوید این بخش آسمونی را تا انتها مطالعه نمایید چرا که خاصیت های روغن خار مریم را برای شما عزیزان برمی شمارد.

مواد موجود در گیاه ماریتیغال (خار مریم) دارای خواص ضد سرطانی است و می‌تواند در پیشگیری و درمان بسیاری از سرطان‌ها موثر باشد. فلاونوئید سیلی مارین موجود در خار مریم شامل سیلی بینین،سیلی دیانین، سیلی کریستین است که برای درمان بیماریهای کبدی و صفراوی استفاده شده است.عصاره بذر این گیاه دارویی که به نام سیلی مارین معروف است کبد را در برابر انواع مسمومیت‌ها از جمله قارچ آمانیتا،استامینوفن و الکل محافظت می‌کند.

سیلی مارین به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی در درمان هپاتیت ویروسی و التهابات مجرای صفرا موثر است.اثر ضد سرطانی سیلی مارین روی سلولهای سرطانی پروستات، پوست،سینه،تخمدان،مغز و کاهش قند خون در بیماران دیابتی به اثبات رسیده است. سیلی بینین موجود در این گیاه دارای خاصیت ضد سرطانی است و می‌تواند رشد سلول‌های سرطانی کبد را در رده‌های مختلف مهار کند.با توجه به تأثیر گسترده ضد سرطانی این ماده و پائین بودن عوارض جانبی آن می‌تواند در درمان مبتلایان به سرطان کبد تاثیر گذار باشد.

گفتنی است، خار مریم در کاهش کلسترول خون،افزایش سیستم ایمنی بدن،کاهش عوارض جانبی در بیماران تحت درمان با شیمی درمانی نیز اثرات جالب توجهی دارد.

در ضمن از خار مریم قرص گیاهی با نام لیور گل 70 و 140 میلی در داروخانه ها موجود است که همراه داروهای تجویزی دیگر توسط پزشک معالج برای درمان بیماریهای کبدی و-جلوگیری از پیشرفت دیابت و کنترل آن به جای اصل گیاه می توان استفاده نمود.

مصرف بذر گیاه خار مریم یا قرص لیورگل دردوران بارداری وشیردهی ضر ر ندارد و برای خارش دوران بارداری کا ربرد ویژه دارد . بهتراست خانمها قرص جلو گیری از حاملگی استفاده نکنند اما در صورت مصرف همراه با بذر خار مریم یا قرص لیور گل میل شود تا عوارض جانبی این قرص ها مانند کبد چرب – چاقی – پرخوری – ریزش مو – خواب آلودگی – سر درد – نا راحتی پوستی – هورمونی و غیره به حداقل برسد .

موارد مصرف روغن خار مریم

شفافیت دست و صورت و رفع خشکی پوست. موثر جهت زیبایی، ترمیم، تقویت سلول‌های پوستی، محرکی قوی در ترشح صفرا و رفع اختلال عملکرد آن، ترمیم سلولهای آسیب‌دیده کبد خصوصاً اختلال عملکرد سیستم صفراوی، تایید شده آلمان ماریتغال از کبد محافظت و ترشح صفرا را تحریک می‌کند.

از بین برنده عوارض قرصهای ضدبارداری و لک های دوران بارداری

در هموروئید و اسپاسم مفید است و نیروی جنسی را تقویت می کند. مالیدن آن بر روی کلیه‌ها باعث رفع درد آنها می‌شود. روغن بذر خارمریم یا ماریتیغال با روش کلدپرس یا فشردن دانه گرفته می‌شود که به دلیل پائین بودن دما در این فرآیند، تغییری در ترکیبات روغن به وجود نمی‌آید.

اجزاء فرآورده روغن خار مریم

بذر خارمریم حاوی 20% روغن ثابت است که شامل اسیدهای چرب لینولئیک اسید، اولئیک اسید و پالمیتیک اسید می‌باشد.

نظر خود را درباره «روغن خار مریم و خواص آن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره روغن خار مریم و خواص آن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.