زمان مطالعه: 4 دقیقه
بهترین غذاهای خاورمیانه

بهترین غذاهای خاورمیانه

غذاهای خاورمیانه، شگفتیهای زیادی را در خود پنهان کرده اند بنابراین برای تست بهترین طعم غذاها بهتر است که به...
غذاهای خاورمیانه، شگفتیهای زیادی را در خود پنهان کرده اند بنابراین برای تست بهترین طعم غذاها بهتر است که به روش سنتی میل شوند. با توجه به تازگی، سلامت، مغذی و معطر بودن غذاهای خاورمیانه ای، جای تعجب ندارد که در دهه اخیر مردم دنیا تمایل شدیدی به صرف این نوع غذاها پیدا کرده باشند. آسمونی در این بخش بهترین غذاهای خاورمیانه را به شما عزیزان معرفی می کند.

حمص

این غذا را می توان کنار هرغذایی میل کرد از یک همبرگر یا سیب زمینی پخته گرفته تا نان پیتای گرم سنتی. افراد با تجربه برای صرف این غذا ترجیح می دهند از سیر بیشتری استفاده کنند.

مناقیش (معجنات)

مناقیش نان گردی است که با پنیر، گوشت چرخ کرده، یا سبزی (سبزی معطر) پوشیده شده و به عنوان پیتزای جهان عرب شناخته شده است. مناقیش پیشنهادی ایده آل برای صبحانه یا ناهار شماست. این نوع غذا دارای تنوع زیادی در رستوران های فانتزی خاور نزدیک و هم در اغذیه فروشیهای خیابانی است.
بهترین غذاهای خاورمیانه
بهترین غذاهای خاورمیانه


پنیر کبابی حلوم

حلوم، یک پنیر سرخ شده معمولی نیست این تکه کوچک با خصوصیت جویدنی بودنش، از شیر بز و گوسفند تهیه شده است. بر خلاف پنیرهای دیگر، در طول فرایند تهیه، در آن از هیچ باکتری یا اسیدی استفاده نمی شود.

فول مدمس

از باقلا، روغن زیتون، جعفری، پیاز، سیر و قهوه ای رنگ تکه تکه“ ، اما طعم خوبی که دارد در عوض ظاهر بد آن را جبران میکند.

فلافل

شما ممکن است نخود سرخ شده با سبزیجات یا یک پیتای خوشمزه شکم پرکن را به عنوان یک میان وعده عالی در نظر بگیرید. برای مردم خاورمیانه، خاستگاه فلافل به یک موضوع وطن پرستانه تبدیل شده است. نیویورک تایمز در گزارشی آورده است، که چطور غذا باعث برانگیخته شدن بحث و جدال های شدید می شود، اما ما با این مجادلات کاری نداریم و فقط نظاره گر بحث ها خواهیم بود و از طعم و مزه غذاها لذت خواهیم برد.
middle-east-foods
middle-east-foods


تبوله

شما لازم نیست که حتما یک گیاه خوار باشید تا از خوردن ترکیب جادویی بلغور، جعفری، نعناع، پیاز و گوجه فرنگی لذت ببرید. فقط ممکن است با دیدن آن وسوسه شوید تا عادت غذایی ثابت و ذائقه خود را با این سالاد محبوب تغییر دهید

موتابال / بابا غنوش

درست زمانی که می خواهید اعلام کنید که خوراکی حومس بهترین خوراکی بر روی این سیاره است، موتابال را می یابید. این غذا شبیه بابا غانوش است، اما توصیه می شود تا این خوراکی را با بادنجان صرف کنید، خوردن آن با فلفل قرمز کار هر کسی نیست.

فتوش

این سالاد با مزهء تند و خوشایندی که دارد یکی از بزرگترین هدیه های خاورمیانه به فرهنگ جهان است. مواد تشکیل دهندهء آن شامل: کاهو پیچ، نان پیتای مربعی سرخ شده و ترد، گوجه فرنگی خرد شده، خیار، پیاز، سیر، لیمو، روغن زیتون و نعناع (برای طراوت و تازگی آن) می باشد.

ام علی

پودینگ نان مصری و یا ام علی، یک شیرینی دلچسب پخته شده در شیر و خامه است. انواع آن با تکه های کروسانت، کشمش، پسته، وانیل و شیر تغلیظ شده تهیه می شود.

شنکلیش

این پنیر که معمولا به اندازهء توپ گلف است، از شیر گاو یا گوسفند تهیه میشود و در سبزیجات معطر یا دانه های فلفل قرمز (در سوریه نوع دوم مورد علاقه است) پیچیده می شود. همچنین خوردنش اغلب با گوجه فرنگی خرد شده، پیاز و روغن زیتون، لذت بخش تر است.

بهترین غذاهای خاورمیانه
بهترین غذاهای خاورمیانه


شاورما

یک تکه از شاورمای مرغ، پوره سیر و سالاد پیچیده شده در نان پیتا به یک میان وعده محبوب در سراسر جهان تبدیل شده است.

شیش طاووق

شیش طاووق: مواد اصلی این غذا چاشنی های مخصوص مزه دار کردن و ترد کردن گوشت می باشد. این غذا، مرغ به سیخ کشیده شدۀ ساده است که با پودر سیر، سیب زمینی سرخ شده و نان پیتا سرو می شود. در لبنان، سوریه، مصر، عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس محبوبیت خاصی دارد.

دلمه

برای درست کردن دلمه استفاده از برگ های مو تازه و جوان مناسب میباشد. دلمه بایستی با گوشت تازه گوسفند و سبزیجات تازه درست شود.

کوفته

این گلوله توپی که حاوی گوشت گوسفند و یا گوشت گاو چرخ کرده است، دارای طعمی تند و دلپذیر می باشد. این غذا در ایران و پاکستان محبوب است. شما می توانید آن را در روغن سرخ کنید، آبپز کنید و یا کبابی کنید.این غذا بهتر است با سس گوشت مخصوص سرو شود. در مناطق عربی، کوفته ها را در اشکال استوانه ای و بر روی سیخ های چوب میپزند.

قورمه

ترکیب این غذا با ادویه کاری طعم جدیدی را به ذائقهء شما اضافه میکند. بسیاری این غذا را به عنوان مرغ کاری کویتی می شناسند، غذای تندی که با ترکیبی از طعم ها و ادویه های خاورمیانه ای مانند لیموترش، زنجبیل، زردچوبه، ادویه جات، زیره، هل، فلفل سیاه، دارچین، جوز هندی، فلفل قرمز طعمی خاص و محبوب ایجاد می کند.

منسف

ظاهر نوع کوچک این غذا در اردن مانند پیتزایی پوشیده شده از ورقه های گوشت است، اما در ضیافت های بزرگ با شقهای از گوسفند می تواند یک سفره را کاملا پر کند. گوشت های نازک و باریک گوسفند که با سس ماست مزه دار میشوند و روی آن را با مغزهای بادام و دانههای میپوشانند . این غذا یک شاهکار آشپزی است.

middle-east-foods
middle-east-foods


کباب کاراز

این غذا مخصوص سوریه است و به آن کباب گیلاس یا آب نبات صحرایی هم میگویند. این غذا میتواند یک پیشنهاد جدید و عالی برای پخت کباب در فصل تابستان باشد. به کباب کاراز، گیلاس و دانه های انار اضافه می کنند و در نهایت ترکیبی از گوشت قرمز آبدار، با مزه ای ترش و شیرین ایجاد می شود.

باقلوا

باقلوا متشکل از لایه های نازک خمیر کره ای، مغزهای خرد شده، شربت شیرین و عسل می باشد. دستور پخت شیرینی باقلوا به دوران امپراتوری عثمانی بر می گردد و بی دلیل نیست که باقلوا یکی از خوراکی های ماندگار و محبوب در این سیاره است.

کنافه

این کیک پنیری خوشمزه، با استفاده از پنیر نابلسی تهیه می شود و بین مردم سوریه و لبنان از محبوبیت خاصی برخوردار است. رنگ سرخ آن به دلیل آب شکوفهء پرتقال و یا گل رز است.

مسقوف عراق

اگر آخرین ماهی کپوری که میل کرده بودید به آهستگی و تا سه ساعت آنقدر پخته میشد که همهء چربی های آن برشته میشد و سپس آن را با لیمو و ترشی میل میکردید، حتما می توانستید آن را به یاد بیاورید.
نظر خود را درباره «بهترین غذاهای خاورمیانه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بهترین غذاهای خاورمیانه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.