زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی مایکل اون

بیوگرافی مایکل اون

مایکل اون، بازیکنی که در 21 سالگی برنده توپ طلای فوتبال اروپا شده است و از 18 سالگی پیراهن تیم ملی کشور خود را به تن کرده است.
نام و نام خانوادگی مایکل جیمز اون (Michael James Owen)
تاربخ تولد 14 دسامبر 1979 
محل تولد چستر - انگلیس
حرفه بازیکن فوتبال
پست مهاجم

مایکل اون و افتخارات رویایی او

برای بازیکنی که در 21 سالگی برنده توپ طلای فوتبال اروپا شده باشد؛ از 18 سالگی پیراهن تیم ملی کشور خود را به تن کرده باشد و طی سه سال قهرمان جام حذفی انگلیس، لیگ کاپ، جام یوفا و سوپرکاپ اروپا شده باشد و سرانجام پس از ثبت 118 گل برای لیورپول، در 25 سالگی راهی رئال مادرید شده باشد، به نظر همه چیز رویایی است و تقریباً هر بازیکنی در دنیا آرزو دارد جای این بازیکن باشد. ولی باید دید بعد از این افتخارات، سرنوشت این بازیکن به کجا رسید.

مایکل اوون
مایکل اوون

مایکل اون و پایان دوران درخشان او

مایکل جیمز اون (Michael James Owen) در 14 دسامبر 1979 در چستر انگلیس به دنیا اومد و بعد از بازی در تیم‌های رده‌های سنی لیورپول، از 1996 عضو تیم بزرگسالان این باشگاه شد. فقط دو سال بعد، او هم بهترین بازیکن جوان فصل لیگ برتر و هم بازیکن سال فوتبال انگلیس شد و در سال 1999 برای دومین بار، آقای گل لیگ برتر شد. علاوه بر آن، در 18 سالگی و در مسابقه انگلیس و آرژانتین در جام جهانی 1998، زیباترین گل بازی‌ها را با فراری که از وسط زمین انجام داد، به ثمر رساند. مایکل اون بعد از آن، تمام افتخارات ممکن را با لیورپول به دست آورد؛ به جز فتح لیگ برتر.

مایکل اون در فصل 05-2004 راهی رئال مادرید شد تا یکی دیگر از کهکشانی‌های رئال باشد. اما مصدومیت‌هایی که در انگلیس، بارها به سراغ او آمده بود، در اسپانیا هم دست از سرش برنداشت. مایکل اون فقط یک فصل در رئال دوام آورد و بعد از آن، در شرایطی که دوست داشت به تیم سابقش برگردد، لیورپولی‌ها دیگر به سراغش نیامدند. اون هم بهترین پیشنهاد را پذیرفت که مربوط به نیوکاسل بود. خودش هم بعدها گفت:

شک نداشتم انتقال از رئال به نیوکاسل، یک قدم به عقب است و به همین خاطر حسرت می‌خوردم.

 

مایکل اوون
مایکل اوون

مایکل اون چهار سال در نیوکاسل ماند، باز هم مصدومیت را تجربه کرد و شاهد بود هواداران نیوکاسل چه طور او را بعد از مصدومیت در بازی با واتفورد، هو کردند.

بعد از نیوکاسل، او در سال 2009 دنبال تیم جدید می‌گشت و رزومه‌ای بلندبالا از خودش تهیه کرده بود که ناگهان سرآلکس فرگوسن، وی را به یونایتد آورد. در این جا هم اون نیمکت نشین بود و فقط توانست لیگ برتر را به عنوان یک بازیکن بدون تأثیر فتح کند؛ کاری که در زمان درخشش با لیورپول موفق به انجام آن نشده بود. اون فصل 13-2012 را در استوک سیتی سپری کرد. یک گل زد و در 33 سالگی از فوتبال خداحافظی کرد. در حالی که همچنان برای دیدن تالار افتخارات او، باید زمانی را مرور کرد که کمتر از 23 سال داشت.

نظر خود را درباره «بیوگرافی مایکل اون» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی مایکل اون فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.