زمان مطالعه: 7 دقیقه
کشور مکزیک

کشور مکزیک

مکزیک کشوری در آمریکای لاتین دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است که مقصد سفر بسیاری از گردشگران خارجی در...

مکزیک کشوری در آمریکای لاتین دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است که مقصد سفر بسیاری از گردشگران خارجی در فصول مختلف سال است. برای آشنایی با اطلاعات ضروری و توصیه های لازم قبل از سفر به این کشور با این مقاله آسمونی تا انتها همراه شوید.

اطلاعات ضروری مکزیک

اختلاف ساعت مکزیک با تهران

مکزیک در منطقه‌ی زمانی UTC/GMT -5 قرار دارد و 9 و نیم ساعت از تهران عقب‌تر است.

زبان رسمی مکزیک: اسپانیایی

واحد پول مکزیک: پزو (MXN)

نوع برق شهری مکزیک

کشور مکزیک
کشور مکزیک

برق شهری در مکزیک 127 ولت و 60 هرتز است. دوشاخه‌ها و پریزها از نوع A و B است که در ادامه تصویر آن را مشاهده می‌کنید:

کد کشور: +52

شماره‌های اضطراری مکزیک

شماره اضطراری سراسری در مکزیک برای تماس با پلیس، آتش‌نشانی و آمبولانس 911 است.

جهت رانندگی مکزیک: راست

فرودگاه‌های بین‌المللی مکزیک

  • آکاپولکو، گوئررو – فرودگاه ژنرال خوان آلوارز

  • آگوئاسکالینتس (شهر) – فرودگاه ال آی سی. خزوس تران پردو

  • کابو سن لوکاس

  • کامپچه - فرودگاه اینگ. آلبرتو اکوینا اونگای

  • فرودگاه کانکون، کینتانا رو

  • چیئوائوا، چیئوائوا – فرودگاه ژنرال روبرتو فیرو ویلالوبوس

  • فرودگاه سیوداد دل کارمن

  • فرودگاه کوزومل

    • Culiacán - فرودگاه بچیگوایلاتو

  • دورانگو، دورانگو – فرودگاه ژنرال گوادالوپ ویکتوریا

  • گوادالاخارا، خالیسکو – فرودگاه دن میگوئل هیدالگو وای کوستیا

    • Huatulco – فرودگاه باهیاس د هواتولکو

  • خوزه ازوتا، گوئررو – فرودگاه ایکستاپا-زیهواتانیو

  • لئون، گوآناخوآتو – فرودگاه دل بایو

    • Loreto - فرودگاه لورتو

      mexico-country
      mexico-country

  • مانزانیلو – فرودگاه پلایا دو اورو

  • مزاتلان، سینالوآ – فرودگاه ژنرال رافائل بولنا

  • مریدا، یوکاتان – فرودگاه منیول کرسسنسیو ریجون

  • فرودگاه بین‌المللی مکزیکو سیتی

  • مونترری، نوئوو لئون – فرودگاه ژنرال ماریانو اسکبیدو

  • مورلیا، میچوآکان – فرودگاه ژنرال فرنسیسکو موییکا

  • اوآخاکا د خوارز – فرودگاه سوسوکوتلن

  • پوئبلا، پوئبلا – فرودگاه هرمانوس سردن

  • پورتو بایارتا، خالیسکو – فرودگاه ال آی سی. گوستاو دیاز اورداز

  • سالتییو، کواویلا – فرودگاه پلن دو گوادلوپ

    • San José del Cabo – فرودگاه لوس کابوس

  • سان لوئیس پوتوسی، سان لوئیس پوتوسی – فرودگاه پونچیانو آریاگا

  • کرتارو، کرتارو – فرودگاه کوئره‌تارو

  • تامپیکو – فرودگاه ژنرال فرنسیسکو خاویر مینا

  • تیخوانا - فرودگاه تیخوانا، باخا کالیفرنیا

  • تولوکا – فرودگاه ال آی سی. آدولفو لوپز ماتئوس

  • توکسلا گوتیرس، چیاپاس – فرودگاه آنگل الباینوو کورزو

  • تورئون، کواویلا – فرودگاه فرنسیسکو سارابیا

  • وراکروز، وراکروز – فرودگاه ژنرال هریبرتو یارا

  • ویلاهرمسا، تاباسکو – فرودگاه کارلووس روویروسا پرز

وضعیت آب‌و‌هوایی مکزیک

مکزیک کشوری پهناور است، از این رو، آب‌و‌هوای متنوعی در مناطق مختلف دارد. اما به طور کلی در مناطق ساحلی غرب و ارتفاعات داخلی، خشک است. در رشته‌کوه‌ها و فلات جنوبی، آب‌و‌هوا مرطوب‌تر می‌شود. در برخی از نواحی استوایی جنوبی، رطوبت زیاد و بارندگی فراوان است. تقریبا در تمام مناطق مکزیک، تابستان، پرباران‌ترین فصل سال است.

دمای هوا از شمال تا جنوب به تدریج افزایش می‌یابد بنابراین نواحی جنوبی کاملا آب‌و‌هوای گرمسیری دارند. ارتفاع از سطح دریا هم بر شرایط آب‌و‌هوا در برخی مناطق مکزیک تاثیرگذار است. بسیاری از شهرهای مکزیک در ارتفاعات بالا قرار گرفته‌اند بنابراین سردرتر هستند از جمله پایتخت مکزیک.

در فصل زمستان، باد سردی از سمت ایالات متحده آمریکا می‌وزد که باعث کاهش ناگهانی دما می‌شود. به دلیل وزش این باد، مناطق داخلی شمالی، زمستان سردی را می‌گذرانند.

در مجموع، بارندگی و میانگین دمای هوا در فصل‌ها و مناطق مختلف متفاوت است و شما باید زمان سفر را با توجه به مقصدتان در نظر بگیرید.

بهترین زمان برای سفر به مکزیک

تابستان یعنی از ماه ژوئن تا اکتبر، فصل بارانی سال در مکزیک است، اما میزان رطوبت و بارندگی از منطقه‌ای به منطقه‌ی دیگر متفاوت است. در نواحی ساحلی، از سپتامبر تا اواسط اکتبر، فصل تندبادهای شدید است. اواخر زمستان فصل سنتی گردشگری در مکزیک و بهترین زمان برای سفر به این کشور است. گردشگاه‌های مشهوری چون آکاپولکو  و کانکون از دسامبر تا آوریل در شلوغ‌ترین وضعیت خود قرار دارند. با این حال، نواحی کوهستانی سرد هستند به خصوص در طول شب که در تمام طول سال، هوا در نواحی کوهستانی بسیار سرد می‌شود.

گردشگران در تمام طول سال به مکزیک سفر می‌کنند و در هیچ فصلی از سال، محدودیتی برای گردشگران وجود ندارد. گردشگران در فصل زمستان به نواحی ساحلی و در تابستان به مناطق کوهستانی سفر می‌کنند. ماه نوامبر بهترین ماه سال برای سفر به مکزیک است. بارندگی‌ها تقریبا تمام شده، زمین‌ها هنوز تازه و سرسبز است و فصل پرگردشگر و شلوغ سال هنوز شروع نشده است.

هزینه‌های مکزیک

هزینه‌ی اماکن اقامتی در مکزیک

در مکزیک، کمترین هزینه‌ای که برای هاستل باید در نظر داشته باشید، شبی 125 پزو برای کرایه‌ی یک تخت در خوابگاه است. در شهرهای بزرگ‌تر مثل مکزیکوسیتی و کانکون (Cancun)، برای اقامت در هاستل باید بین 140 تا 200 پزو هزینه کنید. اتاق‌های اختصاصی در هاستل‌ها از شبی 400 پزو شروع می‌شوند. بسیاری از هاستل‌ها وای‌فای و صبحانه رایگان دارند.

برای اقامت در هتل‌های ارزان حداقل 300 پزو باید بپردازید. این مبلغ برای اتاق دوتخته با امکانات پایه در یک هتل دوستاره است. استفاده از وب‌سایت Airbnb برای پیدا کردن اماکن اقامتی هم رواج دارد. اتاق‌های اشتراکی که از این طریق پیدا می‌کنید از 210 پزو شروع می‌شوند. برای کرایه‌ی یک واحد کامل آپارتمان باید 640 پزو و بیشتر بپردازید. در شهرهای بزرگ و توریستی، این اماکن اقامتی از 600 پزو شروع می‌شوند و این قیمت محدودیتی ندارد و با توجه با امکانات افزایش می‌یابد.

کشور مکزیک
کشور مکزیک

هزینه‌ی غذا در مکزیک

هزینه‌ی غذا در مکزیک بسیار مقرون‌به‌صرفه است. هزینه‌ی خورد و خوراک روزانه در مکزیک در صورتی که از غرفه‌های خیابانی غذا بخرید، 240 پزو یا کمتر می‌شود. اگر در رستوران‌های معمولی غذا بخورید 400 پزو باید پرداخت کنید. یک وعده غذای کامل در فست‌فودهای مک دونالد 75 تا 85 پزو هزینه دارد. یک وعده غذا در رستوران‌های شیک و توریستی بین 300 تا 600 پزو است. اگر خودتان وعده‌های غذایی را آماده کنید، هزینه‌ی خرید مواد اولیه برای مدت یک هفته در حدود 500 تا 585 پزو است. این مواد شامل برنج، سبزیجات، مرغ و سایر مواد ضروری است.

هزینه‌ی حمل و نقل عمومی در مکزیک

مهم‌ترین وسیله‌ی حمل و نقل عمومی در مکزیک، اتوبوس است. اگر می‌خواهید مسیرهای طولانی‌تری را با اتوبوس طی کنید، حتما از سرویس‌های اتوبوس‌رانی پرسرعت استفاده کنید که سریع‌تر می‌روند و کمتر توقف می‌کنند. سفر با اتوبوس بین Puerto Vallarta و Guadalajara که 5 و نیم ساعت طول می‌کشد، در حدود 480 پزو هزینه دارد. برای مسیرهای طولانی‌تر می‌توانید از ایرلاین‌های ارزان استفاده کنید. با این کار هم در وقت و هم در هزینه صرفه‌جویی می‌کنید. مثلا مسیر کانکون تا مکزیکو سیتی با اتوبوس 15 ساعت است و 1450 پزو هزینه دارد اما همین مسیر با هواپیما 2/5 ساعت طول می‌کشد و هزینه‌ی آن از 720 پزو شروع می‌شود.

برای سفرهای داخل شهری هم اتوبوس رایج‌تر است و تقریبا همه‌ی شهرها سیستم اتوبوسرانی دارند. شهرهای بزرگ دارای سیستم حمل و نقل ریلی و مترو هستند. کرایه‌ی تاکسی در بیشتر شهرها از 16 پزو شروع می‌شود. سرویس اوبر (Uber)  در 30 شهر مکزیک فعال است. اوبر سرویس هم‌سفری آنلاین است. اپ موبایل تلفن هوشمند به طور خودکار، مسافرین را با نزدیکترین راننده مرتبط می‌سازد و موقعیت مسافر را به راننده می‌فرستد.

هزینه‌ی فعالیت‌های تفریحی در مکزیک

گران‌ترین فعالیت تفریحی در مکزیک، غواصی است. هزینه‌ی این تفریح جذاب به همراه سفرهای روزانه، 2400 پزو است. هزینه‌ی ورودی بسیاری از سایت‌های باستان‌شناسی متعلق به قوم مایا در سراسر کشور در حدود 160 پزو است.

میانگین هزینه‌ی روزانه پیشنهادی: 830 پزو

البته این میانگین برآورد شده در شرایطی است که در هاستل اقامت کنید، کمتر بیرون غذا بخورید و بیشتر وعده‌های غذایی را خودتان بپزید و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. با به کار بستن نکات زیر می‌توانید هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید.

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

از بازارچه‌ها غذا بخرید

بازارچه‌های مکزیک مکانی عالی برای پیدا کردن غذاهای ارزان هستند. در این بازارها می‌توانید غذاهای محلی را با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه خریداری کنید.

mexico-country
mexico-country

در فصل خلوت سال سفر کنید

برای اینکه هزینه‌های سفر خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید، در فصل کم‌گردشگر مکزیک سفر کنید؛ یعنی از اواخر آوریل تا اوایل دسامبر. در این فاصله می‌توانید از قیمت‌های پایین اماکن اقامتی و رستوران‌ها استفاده کنید.

از مناطق ساحلی فاصله بگیرید

مناطق ساحلی مکزیک توریستی‌تر و مشهورترهستند بنابراین تعجبی ندارد که قیمت‌ها هم در این مناطق بیشتر است. در مناطق داخلی و دور از سواحل، قیمت امکانات توریستی بسیار پایین‌تر است.ضمنا در این منطق بیشتر می‌توانید با اهالی در ارتباط باشید و از سیل جمعیت گردشگران خبری نیست.

از سرویس کوچ سرفینگ استفاده کنید

برای اینکه در خانه‌ی اهالی اقامت کنید، از این سرویس استفاده کنید. اگر از چنین روشی استفاده کنید، مزایای زیادی برای شما خواهد داشت. اول اینکه هیچ هزینه‌ای بابت اقامت نمی‌پردازید. ضمنا با اهالی زندگی می‌کنید، سبک زندگی آنها را از نزدیک می‌بینید و سفری متفاوت را تجربه خواهید کرد.

مکزیک مدت‌های مدیدی است که یک مقصد گردشگری محبوب برای اهالی آمریکای شمالی است. اما اخیرا این کشور در تمام دنیا محبوب شده و مورد توجه گردشگران سراسر دنیا قرار گرفته است. علاوه بر چشم‌اندازهای زیبا و متنوع طبیعی، تاریخ و فرهنگ این کشور هم بسیار جالب توجه است. از میان مشهورترین جاذبه‌های این کشور می‌توان به آثار به‌جامانده از قوم مایا و آزتک اشاره کرد.

علاوه بر آثار تاریخی و مناطق ساحلی که برای گردشگران بسیار محبوب هستند، از دیگر دلایل جذابیت مکزیک باید به تنوع و غنای فرهنگی اشاره کرد. فرهنگ این کشور علاوه بر بومیان، تحت تاثیر دوران استعمار و فرهنگ اسپانیایی است. این تاثیرات را به وضوح می‌توانید در آشپزی، جشن‌ها و رقص‌های سنتی و موسیقی مکزیک ببینید.

تنوع جغرافیایی یکی دیگر از دلایل جذب گردشگران به این کشور است. مناطق آب‌و‌هوایی متعدد باعث تنوع و تعدد در پوشش گیاهی و جانوری مکزیک شده است. از زمین‌های خشک گرفته تا مناطق کوهستانی و جنگل‌های بارانی گرمسیری، در مکزیک انواع آب ‌و‌هوا را مشاهده خواهید کرد.

نظر خود را درباره «کشور مکزیک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کشور مکزیک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.