زمان مطالعه: 1 دقیقه
کاهش مصرف اینترنت با Metered Connection

کاهش مصرف اینترنت با Metered Connection

یکی از دغدغه های کاربران اینترنت، مصرف زیاد اینترنت می باشد به همین دلیل به دنبال روشی برای کاهش مصرف در این بخش هستیم.

مدیریت کردن حجم اینترنت

هر دو ویندوز 10 و 8 امکان تعیین چند نوع از اتصال‌های اینترنتی را به عنوان Metered Connection به کاربر می‌دهند. با فعال بودن این قابلیت، می‌توانید مصرف داده‌های خود را در ویندوز و برخی از نرم‌افزارهای معینی که بدون درخواست از کاربر به اینترنت متصل شده و داده مصرف می‌کنند را محدود کنید. اما این قابلیت به طور رسمی برای اینترنت کابلی در دسترس نیست!مایکروسافت در ویندوز 10 و ویندوز 8 قابلیتی به نام Metered Connection را گنجانده است. کاربرد قابلیت یاد شده بیش‌تر در اینترنت‌های حجمی است که میزان مصرف داده‌ی محدودی در بازه‌های زمانی خاص دارند؛ کانکشنی که اگر بیش از حجم تعیین شده برای یک بازه‌ی زمانی داده مصرف کنید، با صورت حسابی نجومی روبه‌رو خواهید شد! این قابلیت در ویندوز 10 و 8 فقط برای محدود کردن و کاهش مصرف داده‌های اینترنتی در اتصال‌های اینترنتی (connection) موبایلی و بی‌سیم (Wi-Fi) قابل استفاده بوده و امکان اعمال محدودیت به اتصال کابلی (Ethernet connection) وجود ندارد.

بر اساس گزارش مایکروسافت، قابلیت Metered Connection عملکرد ویندوز و نرم‌افزارها را به گونه‌ای تغییر می‌دهد که باعث کاهش مصرف داده‌ی شما در شبکه‌های بی‌سیم و موبایلی می‌شود. اگر از شرکت‌های خدمات دهنده‌ی اینترنتی (ISP) که دارای محدودیت مصرف داده‌ی ماهانه هستند استفاده می‌کنید، خبر خوش این است که می‌توانید با ویرایش رجیستری حالت Metered Connection را برای اینترنت کابلی خود فعال کرده و مصرف داده‌ی خود را کاهش دهید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «کاهش مصرف اینترنت با Metered Connection» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره کاهش مصرف اینترنت با Metered Connection فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.