زمان مطالعه: 1 دقیقه
پل معلق مشگین شهر ، طویل ترین پل معلق خاورمیانه

پل معلق مشگین شهر ، طویل ترین پل معلق خاورمیانه

پل معلق مشگین شهر که عنوان طولانی ترین پل معلق در خاورمیانه را به خود اختصاص داده است در استان اردبیل قرار...

پل معلق مشگین شهر که عنوان طولانی ترین پل معلق در خاورمیانه را به خود اختصاص داده است در استان اردبیل قرار دارد. آسمونی در این بخش به معرفی پل معلق مشگین شهر می پردازد.

پل معلق مشگین شهر ، طویل ترین پل معلق خاورمیانه
پل معلق مشگین شهر ، طویل ترین پل معلق خاورمیانه

پل معلق مشگین شهر ، طویل ترین پل معلق خاورمیانه

آسمونی : پل معلق مشگین‌شهر به عنوان طویل ترین پل معلق خاورمیانه در ارتفاع 80 متری رودخانه خیاوچایی و بر روی پارک جنگلی مشگین‌شهر احداث شده، 2 متر عرض و 365 متر طول دارد. سازه این پل توسط کارشناسان داخلی و مهندسان منطقه اجرا شده و دانش ساخت آن بومی است. این پل بخشی از مجموعه گردشگری خیاو تا گیردولی بوده و در زمینی به مساحت 130 هکتار و با هزینه‌ای بالغ بر 400 میلیارد ریال احداث شده‌است. آسمونی : منطقه نمونه گردشگری خیاو تا گیردولی بزرگ‌ترین پروژه گردشگری استان اردبیل است. این مجموعه گردشگری شامل تالارهای پذیرایی، سوئیت‌های اقامتی، سایت بالن‌سواری و ورزش‌های هوایی، رستوران گردان و بازارچه‌های صنایع‌دستی، شهربازی و دیگر امکانات مختلف تفریحی است.

پل معلق مشگین‌شهر طویل ترین پل معلق خاورمیانه دانسته می‌شود.

مشخصات فنی پل معلق مشگین شهر

آسمونی : این پل 2 متر عرض، 365 متر طول و 80 متر از کف دره خیاوچایی ارتفاع دارد. ارتفاع دکل پل 21 متر و عمق فونداسیون کابل 12 متر با کابل‌های 70 میلی‌متری فولادی است. در ساخت عرشه پل از مواد پلیمری و کامپوزیتی طرح چوب با مقاومت بالا در مقابل رطوبت و حریق و ضربه و فشار به همراه صاعقه‌گیر و بادسنج و سنسورهای کنترل حرکتی و دمپرهای خنثی‌کننده رزونانس استفاده شده‌است. این پل با جابه‌جایی افقی 2 متر و دید فرودست پارک جنگلی و فرادست قله سبلان هیجانی به اندازه ترن هوایی به گذرندگان القا می‌کند. امنیت این پل با استانداردهای جهانی تطبیق یافته‌است به‌طوری‌که در روزهای تعطیل 3 هزار نفر از آن عبور می‌کنند. این پل در مدت 9 ماه توسط دو مهندس به نام‌های محمود گنجعلی بیک و علی گنجعلی بیک احداث شده‌است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «پل معلق مشگین شهر ، طویل ترین پل معلق خاورمیانه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره پل معلق مشگین شهر ، طویل ترین پل معلق خاورمیانه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.