زمان مطالعه: 2 دقیقه
معرفی هواپیمایی معراج

معرفی هواپیمایی معراج

هواپیمایی معراج یکی از شرکت‌های هواپیمایی خصوصی کشور ایران است که در سال 1389 با مجوز سازمان هواپیمایی کشوری...

هواپیمایی معراج یکی از شرکت‌های هواپیمایی خصوصی کشور ایران است که در سال 1389 با مجوز سازمان هواپیمایی کشوری تأسیس گردید. آسمونی در این بخش به معرفی هواپیمایی معراج می پردازد.

معرفی هواپیمایی معراج

دفتر اصلی این شرکت در تهران قرار دارد. مدیرعامل شرکت کاپیتان تورج دهقانی زنگنه است.

نشانه سازمانی هواپیمایی معراج

نشان هواپیمایی معراج ترکیبی است از دایره با دو بال نمادین به مفهوم پرواز و استفاده از رنگهای آبی و قرمز که رنگ سازمانی این هواپیمایی است. دایره در وهله اول نقطه‌ای است گسترش یافته و سمبولیسم در برگیرنده مفاهیم حرکت، کمال و یکپارچگی. دایره همچنین نمادی از حرکت و زمان است، در عین حال نمادی است از آسمان و حرکت اجسام سماوی در حول محوری دوار. رنگ آبی به معنای آرامش و لذت بردن، می‌توان این‌گونه گفت خشنودی از آرامش همراه با لذت بردن از آن. قرمز نماد زندگی است و رنگی است درای کشش، قدرت و انرژی مثبت و ترکیب این دو رنگ یکی از محبوبترین ترکیبها را ایجاد می‌کند. دلیل انتخاب این آرم برای هواپیمایی معراج اینست که این نشانه مفهوم حرکت، آرامش، لذت بردن، زندگی و انرژی مثبت را در پرواز نشان می‌دهد و در نهایت به شعار سازمانی هواپیمایی معراج اشاره دارد.

گواهینامه‌های هواپیمایی معراج

این شرکت هوایی در سال 1392 موفق به کسب گواهینامه مدیریت تداوم صلاحیت پروازی شد. این گواهینامه به علت تدوین ساختارها و افزایش توانمندی در تعمیر و نگهداری اعطا گردید این گواهینامه برای اولین بار است که به یک شرکت هواپیمایی در ایران داده شده‌است.

معرفی هواپیمایی معراج
معرفی هواپیمایی معراج

ناوگان هواپیمایی معراج

ناوگان هواپیمائی معراج در بخش مسافربری عادی متشکل از 4 فروند هواپیماست. دو فروند از نوع ایرباس-300 و دو فروند دیگر ایرباس-320 هستند که در مسیرهای عادی از آن‌ها استفاده می‌شود. ضمناً این شرکت دارای یک فروند هواپیمای ایرباس-321 و یک فروند خانواده ایرباس ای320 دو فروند بوئینگ 707 و یک فروند بوئینگ 737 و همچنین دو فروند فالکن 50 نیز می‌باشد که دولتی بوده و در مسیرهای مسافربری استفاده نمی‌شوند.

عملکرد هواپیمایی معراج

طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، در سال 1393 این شرکت با میانگین زمان تأخیر 7 دقیقه‌ای کمترین تأخیرات پروازی را در میان شرکت‌های هواپیمایی دیگر داشت. در سال 1395 هواپیمایی معراج رکورد طولانی‌ترین پرواز ایرانی را با انجام پرواز هیئت دیپلماتیک جواد ظریف از سیدنی به تهران که به مدت 17 ساعت بدون توقف و سوخت‌گیری انجام شد شکست.

حوادث هواپیمایی معراج

21 اردیبهشت 1393، پرواز تبریز - مشهد، پس از برخاستن به دلیل نقص فنی مجبور به بازگشت و فرود اضطراری در تبریز شد.

30 مرداد 1396، پرواز تهران - استانبول، پس از پرواز به دلیل نقص فنی در هواپیما پس‌از 2 ساعت پروازدوباره به تهران بازگشت پس از 2 ساعت همان هواپیما اقدام به مسافر‌گیری نموده و دوباره به پرواز در آمد اما پس از دو ساعت پرواز دوباره در تهران به زمین نشست علت آن را دوباره نقض فنی اعلام نمودند سر انجام مسافران این پرواز در ساعت 15 و 30دقیقه روز بعد 31 مرداد بوسیله هواپیمای شرکت قشم ایر به سمت استامبول پرواز کردند. لازم به ذکر است طی مدت 16 ساعته تاخیر و سوار و پیاده شدن چند باره مسافران هیچ یک از مسولین معراج پاسخگوی مسافران نبودند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معرفی هواپیمایی معراج» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی هواپیمایی معراج فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.