زمان مطالعه: 1 دقیقه
کاهش علائم افسردگی ناشی از یائسگی با مصرف امگا 3

کاهش علائم افسردگی ناشی از یائسگی با مصرف امگا 3

همانطور که می دانید یکی از علائم یائسگی زنان، افسردگی است که می توان با تغذیه درست از آن پیشگیری کرد. امگا 3...

همانطور که می دانید یکی از علائم یائسگی زنان، افسردگی است که می توان با تغذیه درست از آن پیشگیری کرد. امگا 3 یکی از مواد مغذی برای زنان یائسه است. آسمونی در این بخش در مورد کاهش علائم افسردگی ناشی از یائسگی با مصرف امگا 3 صحبت می کند.



کاهش علائم افسردگی ناشی از یائسگی با مصرف امگا 3

پژوهشگران تاکید کردند: مصرف اسید چرب امگا 3 علائم افسردگی ناشی از یائسگی را کاهش می‌دهد. به گفته محققان؛ امگا 3 علائم افسردگی و حتی استرس و پریشانی مربوط به یائسگی و یا پیش از یائسگی را در زنان تخفیف می‌دهد.

مایکل لوکاس، عضو هیات علمی پزشکی دانشگاه لاوال و دستیاران وی در این پژوهش روی 120 زن بازنشسته در سنین بین 40 تا 55 سالگی مطالعه کرده‌اند. این زنان به 2 گروه تقسیم شدند.

کاهش علائم افسردگی ناشی از یائسگی با مصرف امگا 3
کاهش علائم افسردگی ناشی از یائسگی با مصرف امگا 3

به گروه اول روزانه 3 کپسول ژله‌ای حاوی یک‌گرم اسید چرب امگا 3 با منشاء دریایی یا EPA ‌به مدت 8 هفته داده‌اند. در مورد گروه دوم نیز همین روش به‌کار گرفته شد با این تفاوت که کپسول‌های ژله‌ای گروه دوم حاوی روغن دانه آفتابگردان بدونEPA بود.

نتایج آزمایشات که قبل و بعد از 8 هفته انجام شد، نشان داد که امگا 3 به میزان قابل توجهی در بهبود حال زنانی که دچار علائم پریشانی روانی و افسردگی خفیف هستند، موثر و سودمند است.

دکتر لوکاس درباره نتایج این تحقیق اظهار کرد: تفاوت‌هایی که مابین این دو گروه مشاهده کردیم بسیار مهم و قابل توجه هستند. بویژه این‌که متوجه شدیم امگا 3 عوارض جانبی بسیار اندکی دارد و برای سلامت قلب و عروق مفید است.

menopause-induced-depression
menopause-induced-depression

وی تصریح کرد: اما درعین حال این روش در مورد گروه کوچکی از زنانی که دچار علائم شدید افسردگی بودند،‌تاثیر مثبتی نداشته است. همچنین بر اساس این تحقیق زنان یائسه که دچار گرگرفتگی بودند پس از مصرف امگا 3، میزان گر‌گرفتگی آنها کاهش پیدا کرد. جزئیات این تحقیق در مجله آنلاین «یائسگی» منتشر شده است.

محققان می‌گویند: تغییرات هورمونی قابل توجه در زنان که مربوط به پدیده یائسگی می‌شود اغلب مشکلاتی را در جسم و خلق و خوی آنها بوجود می‌آورد که گاهی تاثیر مصرف امگا 3 برای تخفیف این مشکلات به اندازه هورمون درمانی و مصرف داروهای ضد افسردگی می‌تواند موثر باشد.

نظر خود را درباره «کاهش علائم افسردگی ناشی از یائسگی با مصرف امگا 3» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کاهش علائم افسردگی ناشی از یائسگی با مصرف امگا 3 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.