زمان مطالعه: 2 دقیقه
خاطرات باشگاههای ایرانی از مسابقات آسیایی

خاطرات باشگاههای ایرانی از مسابقات آسیایی

اختصاصی آسمونینوشته از مهدی زارعیپرسپولیسی مصدومی که الهلال را حذف کردتیم فوتبال پرسپولیس در نیمه...

پرسپولیسی مصدومی که الهلال را حذف کرد

اختصاصی آسمونی

نوشته از مهدی زارعی

تیم فوتبال پرسپولیس در نیمه نهایی جام در جام آسیا(1990) در برابر الهلال قرار گرفت.  پرسپولیس پیش از این مسابقه، در دور نخست رقابت ها طی یک دیدار آسان (9-0) و (4-2) پنجاب پاکستان را شکست داد و در حالی به مرحله دوم صعود کرد که در دور نخست، تنها پنج مسابقه حذفی برگزار شد و باقی تیمها بدون برگزاری هیچ مسابقه ای راهی دور دوم شدند. در مرحله دوم نیز شرایط تیمهای آسیایی بهتر از دور نخست نبود. برای مثال، در مسابقه دو نماینده اندونزی و چین، هر دو تیم از حضور در مسابقه انصراف دادند! تیم « دوو رویالز» کره جنوبی که خود بدون مسابقه به این مرحله رسیده بود، در بازی با پرسپولیس حضور پیدا نکرد و نماینده ایران به نیمه نهایی جام در جام آسیا رسید.

در یک طرف مرحله نیمه نهایی، المحرق بحرین در برابر الشباب امارات قرار گرفت و با یک برد خانگی (1-0) و تساوی(2-2) در امارات، راهی فینال شد. المحرق پیش از آن هم در برابر النجمه لبنان(5-0) و (3-1) پیروز شده بود و در برابر العربی قطر هم پس از یک باخت (1-0) در خانه (4-0) پیروز شد و به نیمه نهایی رسید.

اما الهلال عربستان برای رویارویی با پرسپولیس، فقط یک رقیب را از پیش رو برداشت و موفق شد(7-0) و (2-1) محمدان بنگلادش را از پیش رو بردارد.

بازی رفت الهلال و پرسپولیس بدون گل مساوی شد و در بازی برگشت پرسپولیس با یک گل به پیروزی رسید. گلی که توسط مرتضی کرمانی مقدم به ثمر رسید. 

مرتضی کرمانی مقدم درباره گل تاریخی خود به الهلال در نیمه نهایی جام در جام آسیا اظهار داشت: در بازی رفت نیمه نهایی نخستین دوره جام در جام باشگاه‌های آسیا در عربستان بازی نکردم. خوب هم شد که بازی نکردم. در تمرین روز پیش از بازی با الهلال وحید قلیچ ـ دروازه‌بان وقت پرسپولیس ـ روی پایم افتاد و باعث شد تا رباط پایم کشیده شود و همان شب هم ورم کرد؛ چنان‌که نتوانستم بازی کنم و ناصر محمدخانی به جایم بازی کرد، و گرنه جزو بازیکنان اصلی بودم. مربی برزیلی الهلال برای بازی برگشت تیم ما را به خوبی آنالیز کرده بود. او در مصاحبه‌هایش بعد از بازی گفت، پرسپولیس را به خوبی می‌شناخته ولی نمی‌داند این شماره یازده (کرمانی مقدم) از کجا آمده است؟ راست هم می‌گفت چون در عربستان بازی نکرده بودم. گلی که در حضور 120 هزار نفر وارد دروازه‌ الهلال کردم را هرگز از یاد نمی‌برم. آن بهترین گل فوتبالم بود. از خوشحالی مردم و آن 120 هزار نفر بسیار لذت بردم. واقعا بهترین گلی بود که زدم. آن گل تاریخی بود.

پرسپولیس به فینال رسید و با برتری(1-0) مقابل المحرق، تنها قهرمانی آسیایی خود را به دست آورد.

نظر خود را درباره «خاطرات باشگاههای ایرانی از مسابقات آسیایی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره خاطرات باشگاههای ایرانی از مسابقات آسیایی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.