زمان مطالعه: 3 دقیقه
چرا باید کسب و کارمان را آنلاین کنیم؟

چرا باید کسب و کارمان را آنلاین کنیم؟

بهتر است هر مجموعه‌ای در شرایط و زمان کنونی، علاوه بر خدمات حضوری خود به ارائه خدمات آنلاین نیز بپردازد. در هر صورت پس از مدتی به راحتی تفاوت میان بازدهی روش س

کسب و کار آنلاین

این روزها در شرایطی زندگی می‌کنیم که مدیریت زمان بیش از پیش حائز اهمیت است. این دغدغه منجر گردیده افراد به دنبال سریع ترین راه برای رفع نیازهای خود باشند. شاید برای شما نیز پیش آمده باشد برای یافتن کالایی خاص جستجویی در ابزاری همچون گوگل نموده باشید. گاه این پرسش از سوی افراد با کسب و کار سنتی و درآمد خوب مطرح میگردد که چرا باید کسب و کارمان را آنلاین کنیم؟در این بخش از آسمونی سعی نمودیم پاسخی مناسب به این پرسش را فراهم آوریم.

معایب ایجاد کسب‌وکار به روش سنتی

در ابتدا نیاز است به این نکته اشاره کنیم که منظور از بیان ایرادات کسب‌وکارهای سنتی، کاربردی نبودن آن‌ها نیست. بلکه بهتر است هر مجموعه‌ای در شرایط و زمان کنونی، علاوه بر خدمات حضوری خود به ارائه خدمات آنلاین نیز بپردازد. در هر صورت پس از مدتی به راحتی تفاوت میان بازدهی روش سنتی و مدرن مشخص خواهد شد. در ادامه به نام بردن تعدادی از شایع‌ترین معایب کسب‌وکارهای سنتی خواهیم پرداخت:
1- کسب‌وکارهای سنتی نیاز به مکان، مجوز و مالیات دارد. بدیهی است که تمامی این موارد خود شامل صرف وقت و هزینه بسیار زیادی خواهند شد.
2- کسب‌وکار های سنتی به زمان بسیار زیادی در طول نیاز دارند.
3- کسب‌وکارهای سنتی نیاز به سرمایه زیادی دارند.
4- در روش سنتی کسب‌وکار فقط می‌توان یک منطقه را پوشش داد.
5- عدم حضور در این نوع از مشاغل برابر با قطع درآمد خواهد بود.
6- مشاغل سنتی دارای سقف دارامد مشخصی هستند و از آن سقف بالاتر نخواهید رفت.
7- درآمد شما نسبت مستقیم با دیده شدن خواهد داشت. در نتیجه محل قرارگیری فروشگاه شما بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
8- معمولا افرادی که مالک محل کسب خود هستند می‌توانند درآمد ثابت و دائمی داشته باشند و جا به جایی محل کسب برابر با شروع دوباره خواهد بود.

منظور از کسب و کار اینترنتی یا آنلاین چیست؟

کسب و کار اینترنتی ترکیبی از مهارت، دانش و خلاقیت است که بتواند نیازهای قشری از افراد جامعه را برطرف کند. یا بهتر است بگوییم به هر نوع فعالیتی در اینترنت که منجر به کسب درآمد از طریق اینترنت شود کسب‌وکار اینترنتی می‌گوییم.کسب و کار اینترنتی فقط داشتن یک وب‌سایت نیست. بیزینس اینترنتی درواقع یک سیستم است. یک سیستم که می‌تواند ایده شمارا تبدیل به ثروت کند. پس برای داشتن یک بیزینس اینترنتی پول‌ساز شما باید طراح یک سیستم باشید. یا شاید بهتر است بگوییم شما باید یک سیستم ساز باشید تا یک طراح سایت!

از لحظه‌ای که عزم ورود به این نوع کسب و کار را پیدا کنید، شرکت‌های مختلفی هستند که شما را در این مسیر همراهی می‌کنند. در درجه اول برای آشنایی با کسب و کار اینترنتی، باید با انواع پلت فرم کسب و کار اینترنتی آشنا شوید. برخی از افراد ترجیح می‌دهند که کسب و کار اینترنتی خود را بر روی پلت فرم شبکه‌های اجتماعی همانند اینستاگرام اجرا کنند و برخی دیگر فروش اینترنتی کالا یا خدمات از طریق درگاه وب را ترجیح می‌دهند.

شما باید بر اساس خدمات یا کالایی که به مشتریان خود ارائه می‌دهید، بهترین پلت فرم را انتخاب کنید و بررسی نمایید که مخاطبین شما بیشتر چه کسانی هستند. آنالیز مخاطب و انتخاب مسیر، مهم‌ترین اقداماتی است که شما باید حتما به درستی انجام دهید. موفقیت در کسب و کار اینترنتی اصلا کار دشواری نیست و بسیاری از افراد می‌توانند با پشت کار و تحلیل صحیح مسیر و تسلط بر مزایای کسب و کار اینترنتی، به آن دست پیدا کنند. در حال حاضر در حوزه مشاوره دیجیتال مارکتینگ زیادی در حال فعالیت هستند که می‌توانند از ابتدا با شما همکاری کرده و به رونق کسب‌وکارتان سرعت ببخشند.

روش موفقیت در کسب و کار اینترنتی

قطعا روش‌های زیادی برای موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی وجود دارند و اصلا نمی‌توان یک نسخه را برای تمامی انواع آن تجویز کرد. در ادامه قصد داریم تا تعدادی از اصلی‌ترین اصول موفقیت را شرح دهیم:
1- پلت فرم صحیح را انتخاب کنید. شما می‌توانید فروش کالا یا خدمات خود را از طریق وبسایت یا شبکه‌های اجتماعی یا تلفیقی از هر دو مدیریت کنید. مسیری که انتخاب می‌کنید، سرنوشت شما را مشخص خواهد کرد.
2- مخاطب خود را پیدا کنید.
3- با شخصیت مخاطب خود آشنا شوید و سلیقه او را بیابید.
4- مجوزهای لازم برای کسب و کار اینترنتی را به دست آورید.
5- اعتماد سازی کنید.
6- ارتباط مستمر و مفید با مخاطبین خود داشته باشید.
7- اجازه دهید تا مشتریان شما را به خوبی بشناسند و از ابعاد شخصیتی برند شما آگاه باشند.
8- برند سازی کنید و همانند یک کودک، به برند خود شخصیت دهید.
9- رقبای خود را به خوبی بررسی کنید تا بدانید وارد چه بازاری می‌شود.

به یاد داشته باشید که تا چند سال اینده اکثر مشاغل به صورت اینترنتی اداره خواهند شد و شما نیز به ناچار باید به این تغییر تن دهید. پس چه بهتر که از همین امروز این تغییرات را ایجاد کنید!

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «چرا باید کسب و کارمان را آنلاین کنیم؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره چرا باید کسب و کارمان را آنلاین کنیم؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.