زمان مطالعه: 3 دقیقه
مهدی توتونچی

مهدی توتونچی

مهدی توتونچی از جمله مجریان جوان برنامه ‏‎های ورزشی سیما است. او متولد 1358 در شته نرم افزار کامپیوتر می باشد.
نام و نام خانوادگی مهدی توتونچی
تاریخ تولد  14 تیر 1358
محل تولد تهران
محل زندگی تهران
ملیت ایرانی
حرفه مجری
وضعیت تاهل متاهل
همسرها

نیلوفر اردلان (همسر سابق)

مبینا نصیری (همسر فعلی)

درباره مهدی توتونچی

مهدی توتونچی از جمله مجریان جوان برنامه ‏‎های ورزشی سیما است. او متولد 1358 و دارای مدرک کارشناسی در رشته نرم افزار کامپیوتر و یکی از نویسندگان سایت 1 ورزش است.

مهدی در یک خانواده چهار نفره بدنیا آمده است و تنها یک برادر دوقلو اما ناهمسان بنام محمد دارد، پدرش «مجید توتونچی» از فوتبالیست های سابق تیم ملی امید است. مادر ایشان خانه دار و از ورزشکار محلی رشته والیبال می باشد. 

علاقه اش به ورزش نشات گرفته از حضور در کنار پدرش از کودکی در وی شکل گرفت و بصورت جدی در رشته های فوتبال، بسکتبال و هندبال فعال بود. از دبستان تا دبیرستان و تا دانشگاه به همراه برادرش عضو تیم های ورزشی مدرسه بوده و در مسابقات بین مدارس حضور داشتند.

زندگی حرفه ای مهدی توتونچی

از اواخر سال 74 وقتی وارد 17 سالگی شد کار نوشتن را به صورت جدی شروع کرد و مدت ها در مطبوعات مختلفی از جمله روزنامه «خبر ورزشی» می نوشت. از سال 90 با تشویق سردبیر وقت روزنامه خبر ورزشی بنام علی جوادی برای تست در شبکه تازه تاسیس ورزش حاضر شد و توانست بعنوان مجری جذب این شبکه شود.

مهدی توتونچی در سال 88 در شبکه 3 به عنوان کارشناس رسانه حضور یافت و از ابتدای تاسیس شبکه ورزش در سال 1391 به عنوان مجری برنامه های مختلف به خصوص فوتبال همکاری دارد. 

او سابقه بازی در باشگاه فوتبال «الشعب امارات» را هم دارد حالا مدرک مربیگری فوتبال B آسیا را هم دریافت کرده است.

مهدی توتونچی حوالی سال 1386 وقتی 28 ساله بود با نیلوفر اردلان بازیکن 22 ساله فوتسال زنان ازدواج کرد که ثمره این زندگی یک پسر بنام رادان می باشد. ولی آنها بعد از ماجرا هایی از یکدیگر طلاق گرفتند. سپس ایشان در 1 اسفند ماه سال 1399 در سن 41 سالگی با خانم مبینا نصیری مجری ایرانی ازدواج کردند.

حقایق و حواشی مهدی توتونچی

مهدی توتونچی مجری جنجالی شبکه ورزش و شبکه سه با اعلام خبر مرگ و درگذشت احسان علیخانی در برنامه زنده تلویزیون جنجال بزرگی را به پا کرد. ساعاتی بعد مشخص شد خبر از یک شایعه تلگرامی شروع شده است و دوباره به آنتن تلویزیون بازگشت و خبر خود را تکذیب کرد، با این حال او توبیخ جدی شد.

در سال 1394 بود که خبر مخالفت آقای توتونچی با اعزام همسرش به مسابقات قهرمانی آسیا 2015 موجب تعجب اهالی ورزشی و مردم شد. در نهایت تیم ملی زنان با نداشتن کاپیتان خود توانست قهرمان شود، با این حال خانم اردلان با اجازه دادستانی توانست در مسابقات آتی مجوز خروج از کشور بگیرد.

اما همسر مهدی توتونچی، نیلوفر اردلان اعلام کرد که «من نه دنبال جدایی آقای توتونچی هستم و نه دنبال برنده و بازنده ماجرا، اما به کارم عشق می ورزم و اگر ایشان بخواهند مانع شود جلوی این راه می ایستم. خانم اردلان می گوید 5 سکه بهار آزادی مهریه اش را نیز بخشیده است». اما آنها در نهایت طلاق گرفتند.

شایعه ای پخش شد که فیلم سینمایی عرق سرد را از روی زندگی شخصی مهدی توتونچی و همسر اولش ساخته اند. مهدی نیز در این رابطه از کارگردان فیلم عرق سرد، سهيل بيرقی شکایت کرد. اما سهیل بیرقی اعلام کرد این فیلم هیچ ربطی به زندگی ایشان ندارد. 

مهدی توتونچی برای بار دوم در 1 اسفند 1399 در سن 41 سالگی با مبینا نصیری مجری 31 ساله بخش اجتماعی صدا و سیما ازدواج کرد. در سال 1396 مبینا نصیری اعلام کرد که 8 ماه است عاشق شده و بزودی قرار است که با یک مجری سرشناس ازدواج کند که سه سال بعد این اتفاق افتاد. خانم نصیری بعدا در گفتگویی اعلام کرد گرفتن رضایت خانواده ام برای این ازدواج باعث شد با تاخیر ازدواج کنند. آقای توتونچی و همسرش مبینا نصیری چند هفته بعد از ازدواج در ویژه برنامه عید نوروز شبکه ورزش در کنار هم اجرا کردند.

این مجری ورزشی در المپیک 1400 با کنایه به کیمیا علیزاده که مدت هاست از ایران مهاجرت کرده و زیر پرچم پناهویان در مسابقات حاضر شده بود گفت «او با پول مالیات من و شما موفق شده و گرنه کسی او را نمی شناخت».

مشخصات ظاهری

رنگ چشم میشی

رنگ مو

مشکی
قد 182 سانتیمتر

گالری تصاویر

مهدی توتونچی مجری شبکه ورزش تلویزیون
مهدی توتونچی مجری شبکه ورزش تلویزیون
همسر اول مهدی توتون چی، نیلوفر اردلان و پسرش، رادان
همسر اول مهدی توتون چی، نیلوفر اردلان و پسرش، رادان
همسر اول مهدی توتونچی، بازیکن فوتسال زنان
همسر اول مهدی توتونچی، بازیکن فوتسال زنان
مهدی توتونچی در کربلا
مهدی توتونچی در کربلا
برادر دوقلوی مهدی توتونچی
برادر دوقلوی مهدی توتونچی
همسر دوم مهدی توتونچی، مبینا نصیری
همسر دوم مهدی توتونچی، مبینا نصیری در برنامه نوروزی شبکه ورزش
تولد 41 سالگی مهدی توتونچی در کنار پسرش رادان
تولد 41 سالگی مهدی توتونچی در کنار پسرش رادان
مهدی توتونچی در لباس دامادی
مهدی توتونچی در لباس دامادی
مبینا نصیری همسر دوم مهدی توتونچی
مبینا نصیری همسر دوم مهدی توتونچی

اطلاعات تماس

پیج اینستاگرام: 22nchimehdi

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «مهدی توتونچی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره مهدی توتونچی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.