زمان مطالعه: 5 دقیقه
بیوگرافی مهدی طارمی

بیوگرافی مهدی طارمی

مهدی طارمی، بازیکن تیم ملی فوتبال از نوجوانی فوتبال را آغاز کرد و در حال حاضر در تیم پورتو مشغول به فعالیت است.
نام مهدی طارمی
تولد
27 تیر 1371
زمینه فعالیت بازیکن فوتبال
پست
مهاجم
محل تولد
بوشهر، ایران
محل زندگی پرتغال
تیم فعلی پورتو پرتغال
وضعیت تاهل مجرد

درباره مهدی طارمی

مهدی طارمی در 27 تیر 1371 در بوشهر متولد شد. او بازیکن فوتبال اهل ایران است و در اردیبهشت 1393 به باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران پیوست. او همچنین سابقهٔ بازی در تیم های شاهین بوشهر و ایرانجوان بوشهر را نیز در کارنامه خود دارد.

نخستین درخشش او در پرسپولیس در تاریخ 2 آذر 1393 و در 79مین شهرآورد تهران مقابل استقلال بود که در آن پرسپولیس با نتیجهٔ 2–1 به پیروزی رسید. او در آن بازی دیدنی گلی نزد، امّا به عنوان یک بازیکن تعویضی نقش موثّری در گل اوّل داشت و با پاس حساب شدهٔ او محمّد نوری گل اوّل و مساوی پرسپولیس را به ثمر رساند.

فعالیت های ورزشی

مهدی طارمی فوتبال را  در سال 1381 با تیم نوجوانان و جوانان برق بوشهر آغاز کرد و با درخشش در تیم توانست توجه مربیان فوتبال را به خود جلب کند. یک سال بعد به تیم حیات بوشهر رفت و بعد از یک سال دوباره به تیم برق بوشهر  امد و در سال 1386 برای تیم ایرانجوان بوشهر بازی کرد. او در اردیبهشت 1393 به باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران پیوست.

مهدی طارمی به دلیل علاقه شدیدش به فوتبال در دوران دبیرستان درس را رها کرد و به دنبال حرفه مورد علاقه خود که استعداد فراوانی در آن داشت رفت.

طارمی نخستین بازی ملی خود را در یک بازی دوستانه در برابر ازبکستان در سال 2015 انجام داد. او در سومین بازی ملی خود پایش به گلزنی باز شد و در چارچوب مقدماتی جام جهانی 2018 دو بار برابر گوام گلزنی کرد شادی پس از گل مهدی طارمی و سردار آزمون در بازی ایران و گوام طارمی در چهارمین بازی ملی خود نیز درخشان ظاهر شد و در جریان پیروزی سه بر صفر بر هند، با سماجت خود یک پاس گل برای آندرانیک تیموریان ساخت و گل سوم را نیز به ثمر رساند. او در پنجمین بازی ملی خود برابر عمان اولین کارت زرد خود را دریافت کرد.

طارمی در همان سالی که به پرسپولیس پیوست توانست نهایت تلاش خود را برای این تیم کند و با به ثمر رساندن 16 گل آقای گلی لیگ برتر را در سال 94– 95 کسب کرد. طارمی در سال بعد نیز باز هم نفر اول گلزنی لیگ برتر ایران بود و باز هم با زدن 18 گل توانست آقای گلی لیگ شود.

مهدی طارمی در شهریور 1399، با قراردادی چهار ساله به باشگاه فوتبال پورتو پیوست. گل مهدی طارمی به چلسی به عنوان بهترین گل لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2021 انتخاب شد و طارمی برای این گل در میان سه نامزد نهایی جایزه پوشکاش فیفا برای بهترین گل سال قرار گرفت، اما موفق به کسب آن نشد.

جوایز و افتحارات

باشگاهی

  • پرسپولیس:

  • لیگ برتر خلیج فارس: 96–1395، 97–1396
  • سوپر جام ایران: 1396
  • پورتو:

  • سوپر جام پرتغال: 2020

فردی

  • بهترین مهاجم لیگ برتر فوتبال ایران 94–1393
  • آقای گل لیگ برتر فوتبال ایران 95–1394
  • پدیده جوان لیگ برتر فوتبال ایران 95–1394 به انتخاب کانون مربیان فوتبال ایران
  • بهترین بازیکن لیگ برتر فوتبال ایران 95–1394
  • بهترین مهاجم لیگ برتر فوتبال ایران 95–1394
  • آقای گل لیگ برتر فوتبال ایران 96–1395
  • بهترین مهاجم لیگ برتر ایران 96–1395
  • بازیکن سال فوتبال ایران 96–1395
  • بهترین گلزن پریمیرا لیگا 20–2019
  • بیشترین پاس گل پریمیرا لیگا 21–2020
  • تیم منتخب پریمیرا لیگا 21–2020 
  • گل فصل لیگ قهرمانان اروپا 21–2020
  • بهترین لژیونر سال آسیا 2021 
  • بهترین گلزن و بهترین پاسور لیگ پرتغال در سال 2021
  • نامزد جایزه پوشکاش 2021

طارمی 26 اردیبهشت 1394 برای اولین بار به تیم ملی ایران توسط کیروش دعوت شد.طارمی در جشن برترین های لیگ برتر چهاردهم (93–94) به عنوان برترین مهاجم لیگ ایران انتخاب شد. او در این مراسم در چهار رشته از جمله مرد سال فوتبال ایران که قاسم حدادی فر موفق به دریافت آن شد، کاندیدای دریافت جایزه بود. 

لوسیانو ادینهو، سجاد شهبازاده و مهدی طارمی، 3 مهاجمی بودند که نامزد دریافت جایزه برترین مهاجم فصل گذشته انتخاب شدند و در نهایت مهدی طارمی به عنوان برترین مهاجم فصل گذشته انتخاب شد. طارمی جایزه خود را از عابدینی دریافت کرد.

حقایق و حواشی

وی در تاریخ 19 فروردین 1394 و در حضور بیش از 100000 هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی تهران با به ثمررساندن تک گل بازی از روی نقطهٔ پنالتی با یک ضربهٔ چیپ مقابل النصر عربستان در مرحلهٔ گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2015 و خوشحالی خاص اش پس از گل، به یک قهرمان در بین تماشاگران پرسپولس بدل شد.

پس از این اتفاق کاربران ایرانی نیز بیکار ننشستند و ضمن اطلاع به یکدیگر، به صفحه طارمی رفتند تا زیر آخرین پست این بازیکن، کامنت های جنجالی و البته رکیک فراوانی بین کاربران ایرانی و عربستانی ردوبدل شود. تا لحظه تنظیم این گزارش بیش از 15 هزار کامنت زیر آخرین پست مهدی طارمی ثبت شده است. این در حالی است که پست های قبلی این بازیکن به طور میانگین 400 تا 500 کامنت داشته است.

ماجرای حمله عربستانی ها به اینستاگرام مهدی طارمی: طارمی پس از پایان بازی در اینستاگرامش نوشت:”هی فلانی! اگه تو پلیسی ما پرسپولیسیم و پس از آن بود که کابران عربستانی به صفحه وی حمله کردند. کاربران عربی اینستاگرام به سبک برخی کاربران وطنی! در این جور مواقع، آدرس پیج مهدی طارمی را پیدا کردند و در کامنت های فراونی با الفاظ رکیک نسبت به این حرکت طارمی، اعتراض خود را نشان دادند.  

ماجرای شادی گل عجیب طارمی: طارمی پیراهنی را پس از گل به دست گرفته و به نمایش که گذاشت که تصویر چهره یک کودک سرطانی به نام محراب روی آن نقش بسته بود.

اما جالب است بدانید این حرکت بخشی از یک فیلم سینمایی بود که دیروز به صورت زنده وسط بازی لیگ برتری فیلم برداری شد و این سکانس به همین ترتیب در فیلم به نمایش درخواهد آمد. مهدی طارمی در بازی پرسپولیس و راه آهن نام این فیلم «عشق نیکان» به کارگردانی فرناز امینی است که برای حمایت از کودکان سرطانی ساخته شده و ماجرای دو کودک است که یکی از آنها طرفدار استقلال و دیگری پرسپولیسی است. فردی که هوادار پرسپولیس است روزی به صورت اتفاقی آرش برهانی را می بیند و چون می داند که دوست استقلالی اش این بازیکن را دوست دارد از برهانی یک امضا می گیرد. مدتی بعد کودک پرسپولیسی دچار سرطان می شود و دوستش برای یافتن بازیکن محبوب وی به محل های گوناگون سر می زند. کاری که سبب می شود سختی های زیادی را در این مسیر متحمل شود. اما سرانجام او بازیکن محبوب دوستش را پیدا کرده و او را نزد دوستش می برد. این مسئله تاثیر فراوانی در روحیه کودک بیمار دارد آن هم در حالی که طبق گفته پزشکان تنها یک ماه از عمر این کودک باقی مانده بود.

در این فیلم که علاوه بر مهدی طارمی و آرش برهانی چهره های فوتبالی دیگری همچون محسن بنگر هم به جای شخصیت خود بازی کرده اند، هانی نوروزی فرزند هادی نوروزی کاپیتان فقید پرسپولیس هم به ایفای نقش پرداخته است. محمدرضا شیرخانلو، ملیکا شریفی نیا، نیما شاهرخ شاهی، علی کاظمی، روشنک عجمیان، سولماز حصاری، شهین تسلیمی، مهران فهیمی، بهزاد رحیم خانی،امیرمحمد زارع و... از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

گالری تصاویر

بیوگرافی مهدی طارمی
عکس مهدی طارمی
مهدی طارمی در تیم پورتو
عکس مهدی طارمی در پورتو
مهدی طارمی در تیم پرسپولیس
مهدی طارمی در تیم پرسپولیس
مهدی طارمی در تمرینات پرسپولیس
مهدی طارمی در تمرینات پرسپولیس
مهدی طارمی و سردار آزمون
مهدی طارمی و سردار آزمون
مهدی طارمی و رضا قوچان نژاد
مهدی طارمی و رضا قوچان نژاد
مهدی طارمی در کنار بازیکنان تیم ملی
مهدی طارمی در کنار بازیکنان تیم ملی

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی مهدی طارمی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی مهدی طارمی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.