زمان مطالعه: 1 دقیقه
زندگینامه مهدی هاشمی، پسر آیت الله رفسنجانی

زندگینامه مهدی هاشمی، پسر آیت الله رفسنجانی

مهدی هاشمی بهرمانی رفسنجانی در سال 1348 در تهران به دنیا آمد. او فرزند چهارم اکبر هاشمی رفسنجانی و عفت مرعشی...

mehdi-hashemi1
mehdi-hashemi1

مهدی هاشمی بهرمانی رفسنجانی در سال 1348 در تهران به دنیا آمد. او فرزند چهارم اکبر هاشمی رفسنجانی و عفت مرعشی است. مهدی با دخترعموی خود فرشته هاشمی، ازدواج کرد و دو پسر به نام‌های فؤاد و یاسین دارد. آسمونی در این بخش شما را با مهدی هاشمی رفسنجانی بیشتر آشنا می کند. با ما همراه شوید.

از خاطرات روزانه منتشر شده هاشمی رفسنجانی مربوط به سالهای 1360 تا 1365 چنین برمی‌آید که مهدی بیشتر ترجیح می‌داده در کنار پدر باشد و پدر نیز از حضور وی در کنار خود همیشه احساس رضایت داشت. این خصوصیت‌ها در نامه‌ای که اکبر هاشمی در سال 1365 به مهدی هاشمی نوشته است، مشخص می‏شود:

mehdi-hashemi2
mehdi-hashemi2



«... در دوران کودکی تیزهوشی‌ات مایه اعجاب من بود. مکرر اتفاق افتاد که در خیابان‌های تهران در حال رانندگی، من سرگردان می‌شدم و تو در سه - چهار سالگی راه را نشان می‌دادی و این صحنه، در سفر اروپا هم چند بار پیش آمد. البته آن وقت بزرگ‌تر بودی و یک بار تحت تأثیر هوش‌ات گفتم ابوعلی سینا می‌شود... از آن روزی که به دوران تمیز رسیدی، با همسالان خود مخصوصاً در بین فامیل تفاوت فاحشی داشتی...»

مهدی هاشمی که در قراردادهای نفتی از او به عنوان جونیور یاد می‏شود، در انتخابات ریاست جمهوری سال 1384 رئیس ستاد انتخاباتی پدرش اکبر هاشمی رفسنجانی و در انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 نیز از حامیان میرحسین موسوی بود. او در دانشگاه آزاد ستادی را برای کنترل صحت انتخابات ایجاد کرده بود؛ اما پس از انتخابات در دادگاه متهمان پرونده کودتای مخملی اتهاماتی علیه او مطرح شد.

mehdi-hashemi3
mehdi-hashemi3



او که در جریان دادگاههای رسیدگی به پرونده متهمان حوادث سال 1388، در شهریورماه 1388 به لندن رفت، در فروردین ماه 1389 حکم بازداشت او صادر و با ورود او به کشور در 2 مهرماه 1391، رسیدگی به پرونده او آغاز شد.

مهدی هاشمی تحصیلات راهنمایی و دبیرستان را در مدرسه نیکان به پایان برد و سپس در رشته‏ی مهندسی مخابرات وارد دانشگاه تهران شده و موفق به اخذ مدرک کارشناسی گردید. او دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی سیستمهای انرژی است که با توجه به تصویر مدرک،  "مدرک معادل" بوده و پس از گذراندن یک دوره آموزشی بین دانشگاه صنعتی شریف و سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور اخذ شده است. نکته قابل‌توجه اینکه وی پس از اخذ این مدرک کارشناسی ارشد معادل، مدرک دکترای منابع انرژی را از دانشگاه آزاد دریافت کرده است.

mehdi-hashemi4
mehdi-hashemi4



mehdi-hashemi5
mehdi-hashemi5

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «زندگینامه مهدی هاشمی، پسر آیت الله رفسنجانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره زندگینامه مهدی هاشمی، پسر آیت الله رفسنجانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.