زمان مطالعه: 1 دقیقه
مدیتیشن، بهترین راهکار برای کاهش استرس در محل کار

مدیتیشن، بهترین راهکار برای کاهش استرس در محل کار

این روز ها مدیتیشن به بخش جداناپذیری از زندگی ما تبدیل شده است. مدیتیشن راه حلی بسیار موثر و بدون هزینه است که شما را به صلح و آرامش نزدیک تر می کند.

افراد شاغل معمولا در بازه های زمانی خاصی استرس زیادی را حین انجام کار تجربه می کنند. در این مقاله از آسمونی راهکار های مقابله با استرس را از طریق مدیتیشن به شما عزیزان معرفی می کنیم.

اگر هنگام کار استرس زیادی را تجربه کنید، چه چیزی شما را آرام می کند؟ گوش دادن به موسیقی خاص یا حرف زدن با دیگران؟

کنترل استرس در محیط کاری باعث آرامش و آسایش فرد می شود و بر روند عملکرد تاثیر بسزایی دارد. این روز ها مدیتیشن جایگاه ویژه ای در محیط های کاری پر استرس پیدا کرده است. مدیتیشن ذهن را آزاد می کند و یکی از راه های مدرن کاهش استرس محسوب می شود.

مدیتیشن در محل کار
مدیتیشن در محل کار

اگر به خاطر استرس تپش قلب گرفته اید نفس عمیقی بکشید و در لحظه روی دم و بازدم خود تمرکز کنید. سعی کنید دم و بازدم به گونه ای باشد که هر بار انجام آن 10 ثانیه طول بکشد. به یاد آوردن حرف های آرامش بخش داین مورد می تواند بسیار برای کاهش استرس کمک کننده باشد.

اگر کار هایتان عقب افتاده و به علت وقت کم استرس دارید یک دقیقه روی صندلی نشسته و دست راست خود را روی شکم بگذارید تا استراحت کند. جسم و وزن خود را روی صندلی رها کنید و چشم هایتان را ببندید. نفس عمیق بکشید و اجازه دهید ذهنتان آزاد شود. به هیچ وجه به راه حل یا چیز های مربوط به کار فکر نکنید. فقط با ریتم نفس خود همراه شوید و به جایی بروید که ذهنتان رفته است.

اگر به خاطر جلسه یا رویداد مهمی استرس گرفته اید سعی کنید به مکانی خلوت رفته و روی صندلی بنشینید. نفس عمیق بکشید و در ذهن خود روند کلی جلسه ای که قرار است در آن حضور داشته باشید را مرور کنید. این کار بتعث می شود ا نقاط ضعف خود را پیدا کنید و آگانه برای رفع آن به دنبال راه حل باشید.

هنگامی که حجم کار بسیار بالا است و نمی توانید کارتان را در زمان مقرر به پایان برسانید سعی کنید که 15 قیقه قبل از آمدن همکاران در محل کار حاضر شوید. این کار باعث می شود تا بتوانید با دقت و تمرکز بیشتری برای کارهایتان به شکلی کاملا اصولی برنامه ریزی کنید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «مدیتیشن، بهترین راهکار برای کاهش استرس در محل کار» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره مدیتیشن، بهترین راهکار برای کاهش استرس در محل کار فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.