زمان مطالعه: 2 دقیقه
معرفی سازمان سنجش آموزش کشور یکی از سازمان های دولتی ایران

معرفی سازمان سنجش آموزش کشور یکی از سازمان های دولتی ایران

معرفی سازمان سنجش آموزش کشور یکی از سازمان های دولتی ایران سازمان سنجش آموزش کشور یکی از سازمان های دولتی...

معرفی سازمان سنجش آموزش کشور یکی از سازمان های دولتی ایران
معرفی سازمان سنجش آموزش کشور یکی از سازمان های دولتی ایران



معرفی سازمان سنجش آموزش کشور یکی از سازمان های دولتی ایران

سازمان سنجش آموزش کشور یکی از سازمان های دولتی ایران است. سازمان سنجش آموزش کشور مانند دیگر سازمان های دولتی دارای تاریخچه است. تاریخچه سازمان سنجش آموزش کشور شامل زمان تشکیل و وظایف و فعالیت ها و اهداف سازمان سنجش آموزش کشور می باشد. اگر می خواهید در مورد سازمان سنجش آموزش کشور بیشتر بدانید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که به معرفی سازمان سنجش آموزش کشور و تاریخچه سازمان سنجش آموزش کشور و آدرس سایت سازمان سنجش آموزش کشور می پردازیم.

سازمان سنجش آموزش کشور سازمانی دولتی و وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری است که به صورت سالیانه آزمون‌های مختلفی را در ایران برگزار می‌کند. ریاست این سازمان را در حال حاضر ابراهیم خدایی بر عهده دارد.وی دارای دکترای آمار کاربردی از انگلستان می‌باشد.

تاریخچه سازمان سنجش آموزش کشور

سازمان سنجش آموزش کشور در سال 1347 با عنوان «مرکز آزمون‌شناسی ایران» با هدف تعیین نحوه گزینش دانشجویان برای ورود به دانشگاه‌ها توسط وزارت علوم و آموزش عالی ایران تأسیس شد. در سال 1354 با افزایش تعداد دانشجویان و گسترش دانشگاه‌های داخل ایران، سازمان سنجش آموزش کشور به سه حوزه معاونت فنی و پژوهشی، اجرایی و نظارت بر امور دانشگاه‌ها گسترش یافت و تا سال 1360 با همین تشکیلات به کار خود ادامه داد. در سال 1360 با توجه به طرح ادغام سازمان‌های وابسته به وزارتخانه، این سازمان منحل شده و وظایف آن به اداره کل گزینش دانشجو در حوزه معاونت دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری منتقل شد.

با توجه به گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی و اجرایی به ویژه در زمینه پذیرش و گزینش دانشجو، افزایش تعداد داوطلبان ورود به نظام آموزش عالی و حساسیت بیش از پیش مراحل مختلف امر گزینش دانشجو، در فروردین ماه سال 1368، تشکیلات سازمان سنجش آموزش کشور با سه معاونت اجرایی، فنی و پژوهشی و گزینش به تصویب سازمان امور اداری و استخدامی رسید و در تاریخ 28 مهر 1368 شرح وظایف و پست‌های مصوب نیز به سازمان ابلاغ شد.

در بهمن ماه 1378 سازمان سنجش آموزش کشور با توجه به گستردگی کمی و کیفی وظایف خود، تغییرات جزئی در تشکلات اداری سازمان ایجاد کرد. این سازمان همچنین با سه معاونت اجرایی، معاونت فنی و آماری و معاونت تحقیقات آزمون و ارزیابی آموزشی به موجب تبصره 2 ماده 8 قانون استخدام کشوری به تأیید سازمان امور اداری و استخدامی کشور رسید. تشکیلات این سازمان در مهر ماه سال 1391 با توجه به تعدد آزمون‌های مختلف و حجم فعالیت‌هایش در بخش‌های ارزشیابی آموزشی و برگزاری سایر آزمون‌های ملی، تغییرات گسترده‌ای کرده‌است.

آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور

سازمان سنجش آموزش کشور آزمون‌های مختلفی را برای تعیین سطح دانشجویان و ورود به مراکز آموزش عالی دولتی برگزار می‌کند که شامل: کنکور سراسری، آزمون سراسری دکتری تخصصی، کارشناسی ارشد، کاردانی فنی و حرفه‌ای، کاردانی به کارشناسی، جامع علمی کاربردی، و پیام نور می‌شود. همچنین این سازمان آزمون کارآموزی وکالت وآزمون‌های استخدامی متمرکز، سفارشی دستگاه‌های اجرایی و تعیین سطح زبان از جمله تافل، آیلتس، تولیمو، تأیید مدارک معادل کارشناسی را نیز برگزار می‌کند..

نظر خود را درباره «معرفی سازمان سنجش آموزش کشور یکی از سازمان های دولتی ایران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی سازمان سنجش آموزش کشور یکی از سازمان های دولتی ایران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.