mdf3
mdf3

کابینت خوب و با دوام در قلب خانه نقش مهمی در زیبایی آشپزخانه و خانه ایفا می کند. شناخت دقیق اجزای تشکیل دهنده یک کابینت نقش بسیار مهمی در انتخاب یک کابینت خوب دارد. آسمونی در این بخش نکات مهمی در انتخاب کابینت ام دی اف آشپزخانه برای شما عزیزان تهیه کرده است که در ادامه می خوانید.

امروزه کابینت ها در انواع طرح ها و رنگ ها ساخته می شوند. رنگ کابینت بایستی با در نظر گرفتن رنگ سایر اجزاء آشپزخانه انتخاب شود. اما بهتر است در رنگ بندی کابینت ها از دو رنگ مکمل یا دو رنگ سرد و گرم استفاده شود.

  • استفاده از رنگ روشن برای کابینت آشپزخانه باعث می شود نور به خوبی منعکس شده و فضای روشن تری را ایجاد کند، اما زودتر کثیفی را نشان می دهد. پیشنهاد می شود در صورتی که می خواهید از رنگ روشن برای کابینت آشپزخانه استفاده کنید کرم مایل به سفید به کار ببرید.
  • استفاده از رنگهای بین روشن و تیره، کثیفی را به خوبی پنهان می کند، اما اگر تعداد کابینت ها زیاد باشد جلوه خاصی به آشپزخانه شما نداده که در این صورت می توان با به کارگیری طرح های پیچیده در کابینت ها این ضعف را پوشش داد.
  • استفاده از رنگهای تیره، درخشش و جلوه خوبی داشته، اما به دلیل عدم انعکاس نور، قادر نیست روشنایی اضافه ای به آشپزخانه شما دهد. بنابراین بهتر است از رنگ های تیره در آشپزخانه های بزرگ و دارای نور کافی استفاده شود.
  • به کار بردن رنگ های ترکیبی نیز روش دیگری در رنگ بندی کابینت ها می باشد. مثلاً کابینت های پایینی تیره تر (مانند خاکستری) و کابینت های بالایی روشن تر (مانند سفید).

mdf2
mdf2

نکاتی برای خرید کابینت:

کابینت با اشغال بخش عظیمی از دیوارها و کف، یکی از تأثیرگذارترین عوامل در دکوراسیون آشپزخانه محسوب می‌شود، بنابراین دقت در خرید و نصب آن بسیار با اهمیت است. نکات زیر اطلاعاتی درخصوص نوع رنگ، طرح، کاهش هزینه‌ها و چگونگی استفاده بهینه از فضای آشپزخانه را در هنگام خرید کابینت در اختیار شما قرار می‌‌دهد:

در شرایطی که آشپزخانه شما فضای نورگیر کمی دارد یا اصلاً نورگیر ندارد، می‌توانید از سقف‌های کاذب استفاده کرده و با نور یک لامپ کم مصرف بزرگ، تمام نور آشپزخانه خود را تأمین کنید. البته استفاده از این سقف‌های کاذب زیبایی بیشتری را برای آشپزخانه شما همراه می‌آورد.

اگر فضای منزل شما کوچک است و جایی برای قرار دادن میز نهار خوری ندارید، می‌توانید قسمتی یا تمام پیشخوان را به صورت میز بسازید تا هم آشپزخانه شما بزرگ‌تر جلوه کند و هم اینکه صاحب یک میز نهار خوری در فضای کوچک شده باشید. لازم به ذکر است که جنس این میز می‌تواند از شیشه یا چوب باشد.

رنگ‌هایی که شما برای کابینت انتخاب می‌کنید بسیار مهم است. همواره بیش از دو رنگ استفاده نکنید. بهره‌گیری از رنگ‌های مکمل کار شما را بسیار جذاب خواهد کرد. می‌توانید برای فضاهای کوچک و کم نور، از رنگ‌های روشن و گرم یا تلفیقی از رنگ سرد و گرم که رنگ گرم آن غالب‌تر باشدبه کار برید. از رنگ‌های بسیار تند مانند قرمز، آبی کاربنی و... استفاده نکنید زیرا رنگ‌هایی از این قبیل در مدت زمان کوتاهی چشم را خسته خواهد کرد و دیگر آن لذتی که در روزهای اول از دکوراسیون آشپزخانه‌تان می‌بردید نخواهید برد.

اگر فضای آشپزخانه شما سقفی کوتاه دارد سعی کنید از چوب‌هایی که خطوط عمودی دارند و دستگیره‌های بلندی که به صورت عمودی نصب شده‌اند استفاده کنید. در صورتی که آشپزخانه شما سقفی بلند دارد، سعی کنید از چوب‌هایی با خطوط افقی استفاده کنید. رنگ‌هایی که شما برای کابینت‌ها انتخاب می‌کنید بسیار مهم است. در کابینت‌هایی که درِ آنها MDF است سعی کنید از دو رنگ تجاوز نکنید، ولی در کابینت‌هایی که درِ آنها پروفیل (قاب‌دار) است دورنگ یا سه رنگی که با هم‌هارمونی داشته باشند، کار شما را بسیار جذاب خواهد کرد و البته در آشپزخانه‌هایی که سقف کوتاهی دارند می‌توان HPL یا همان داخل قاب را چوبی انتخاب کرد که راه‌های عمودی داشته باشد.

سعی کنید در کابینت‌های پروفیل از HPL‌ کرکره‌ای استفاده نکنید، زیرا اگر آلودگی و روغن موجود در آشپزخانه به شیار کرکره‌ها نفوذ کند، ‌تمیز کردن آن بسیار دشوار یا گاهی غیرممکن است. اگر بدنه کابینت‌های خود را لِترون انتخاب کرده‌اید، یادتان باشد حتماً بدنه زیر سینک خود را MDF استفاده کنید.

mdf1
mdf1

نکاتی در رابطه با نحوه صحیح استفاده از کابینت :

  • درهای کابینت را نباید بیش از حد باز کرد.
  • درهای کابینت را نباید محکم در جای خود کوباند.
  • وسایل و ظروف سنگین را برای مدت طولانی داخل کابینت قرار ندهید.
  • اگر قسمتی از کابینت شما کنده شده، سریعاً برای تعمیر آن اقدام کنید تا باعث نفوذ آب نشود.
  • از نشستن بر روی کابینت خودداری کنید!
  • از برش گوشت، مرغ، نان، میوه و… بر روی سطح کابینت خودداری کنید.
  • بهترین روش تمیز کردن کابینت، استفاده از دستمال نمدار و سپس خشک کردن محل تمیز شده است.
  • ظروف داغ را نباید بر روی سطح کابینت قرار داد.
  • باز شدن درب کابینت ها بایستی برخلاف جهت حرکت شخص باشد.
نظر خود را درباره «با انتخاب ام دی اف خوب، زیبایی کابینت آشپزخانه را 2 چندان کنید» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره با انتخاب ام دی اف خوب، زیبایی کابینت آشپزخانه را 2 چندان کنید فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.