زمان مطالعه: 6 دقیقه
مدارک آموزشگاه فنی و حرفه ای وزارت کار

مدارک آموزشگاه فنی و حرفه ای وزارت کار

اگر قصد اخذ مدارک آموزشگاه فنی و حرفه ای را دارید پس به یک راهنما در مورد انواع و مزایا و اعتبار مدارک...
مدارک آموزشگاه فنی و حرفه ای وزارت کار
مدارک آموزشگاه فنی و حرفه ای وزارت کار


اگر قصد اخذ مدارک آموزشگاه فنی و حرفه ای را دارید پس به یک راهنما در مورد انواع و مزایا و اعتبار مدارک آموزشگاه فنی و حرفه ای نیاز پیدا می کنید. آسمونی در این بخش مزایا و انواع مدارک آموزشگاه فنی و حرفه ای را به شما عزیزان معرفی می کند و تفاوت های مدارک آموزشگاه فنی و حرفه ای با مدارک سازمان های دیگر را عنوان می کند.

معرفی مدارک آموزشگاه فنی و حرفه ای و انواع و مزایا و اعتبار آن ها

ارزش مدارک آموزشگاه فنی و حرفه ای برای دارندگان این مدارک

اخذ گواهینامه بین المللی از سازمان فنی و حرفه ای (قابل ترجمه جهت استفاده در کشور های خارجی)

استفاده از مدرک فنی و حرفه ای جهت تسهیل در صدور ویزا بعنوان یک مدرک رسمی و بین المللی که در کشورهای عضو سازمان جهانی کار مورد پذیرش می باشد.

امکان ادامه تحصیل برای دیپلم ردیها جهت اخذ دیپلم رسمی فنی از آموزش و پرورش در زمان بسیار کوتاه (ویژه مقاطع راهنمایی : می توانید 3 سال تحصیلی مقطع متوسطه را در 1 سال بگذرانید)

امکان تطبیق واحد برای کسانی که دارای دیپلم غیر فنی از قبیل ریاضی –تجربی و انسانی بوده جهت اخذ دیپلم رسمی آموزش و پرورش در زمان بسیار کوتاه

جهت دریافت پروانه کسب در مشاغل مرتبط الزامی می باشد.

جهت بیمه تامین اجتماعی حرفه های شاغلین صنایع ساختمان، قالی بافان و صنایع دستی

امکان ادامه تحصیل در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی (با کنکور و بدون کنکور)

بهره گیری از امکان ارتقاء شغلی در محل کار

بهره گیری از امکان جذب سریعتر در شرکتها و موسسات مختلف

دریافت وامهای مختلف با ارائه گواهینامه دریافتی از سازمان فنی و حرفه ای –مانند وام خود اشتغالی و مشاغل خانگی

معرفی کار آموزان فارغ التحصیل به موسسات و شرکتهائی که درخواست استخدام نیروی کار ماهر از این آموزشگاه نموده اند

مدارک اخذ شده مورد تایید سازمان جهانی کار است

جایگزین مدارک دانشگاهی به عنوان مدرک معادل

تبدیل دیپلم مهارت به 2تا 8 سال سابقه کار

دوره آموزش هجده ماهه تربیت مربی (برابر 2800 ساعت) معادل 8 سال تجربه

دوره آموزش هجده ماهه کارگر ماهر (برابر 2700 ساعت) معادل 7 سال تجربه

دوره آموزش 9 ماهه کارگر درجه یک (برابر 1200ساعت) معادل 6 سال تجربه

دوره آموزش 6 ماهه کارگر درجه دو (برابر 900 ساعت) معادل 4 سال تجربه

دوره آموزش مراکز جوار و ضمن کار، آموزش ارتقاء مهارت کمتر از 6 ماهه،به تناسب مدت دوره،‌حداکثر3 سال تجربه

استفاده از گواهینامه مهارت به مدت 900 ساعت جهت مهاجرت واعزام نیروی کار به خارج

امکان تدریس در اموزشگاهها و دریافت کارت مربیگری با گواهینامه اخذ شده

جذب سریعتر و بهتر در بازار کار داخل و خارج از کشورو ارتقاء شغلی کارکنان

تفاوتهای مدارک رسمی سازمان آموزش فنی و حرفه ای با سایر مدارک آن سازمان

با توجه به پرسش بسیاری از افراد در خصوص مدارک سازمان آموزش فنی و حرفه ای و عدم اطلاعات کافی در این خصوص، مطلب حاضر جهت آگاهی بیشتر ارائه شده است. مدارک صادر شده از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای به سه دسته تقسیم می شوند.
  • مدارک رسمی
  • مدارک مورد تایید
  • مدارک گذر مهارتی
در این مطلب تفاوت این مدارک به همراه مشخصات ظاهری هر کدام جهت تشخیص مدرک ذکر شده است.

mcls-vocational-school
mcls-vocational-school


مدارک رسمی سازمان مدارکی است که

مهارت آموز جهت دریافت این مدرک طبق ضوابط سازمان آموزش فنی و حرفه ای در آزمونهای هماهنگ سازمان فنی و حرفه ای که تاریخ آنها در طول سال از قبل تعیین شده است شرکت کرده و موفق به کسب نمره قبولی شود. تاریخ آزمونهای هماهنگ سال 94 را می توانید از این لینک سازمان آموزش فنی و حرفه ای مشاهده نمایید.

این گواهینامه ها در سایت رسمی سازمان آموزش فنی و حرفه ای قابل استعلام می باشند. آدرس سایت استعلام http://azmoon.portaltvto.com می باشد.

گواهینامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از سال 1392 صرفاً به‌ صورت الکترونیکی می باشد. جهت مشاهده خبر این مطلب به این لینک سازمان آموزش فنی و حرفه ای مراجعه کنید.

این مدارک به علت دارا بودن کد ملی آموزش شغل، بین المللی بوده و در سایر کشورها معتبر بوده و به رسمیت شناخته می شوند. همچنین قابل ترجمه رسمی می باشند.

این مدارک به علت دارا بودن کد بین المللی در سازمان جهانی کار (ILO) در 186 کشور دنیا معتبر می باشد. لیست کشورهای عضو سازمان جهانی کار را در این لینک ILO مشاهده نمایید. همچنین صفحه رسمی ایران در سازمان جهانی کار را در این لینک ILO مشاهده کنید.

به علت وجود ضوابط رسمی سازمان آموزش فنی و حرفه ای و وجود آزمون تئوری و عملی، صدور مدارک حدود چند ماه زمان می برد.

وجود کد ملی آموزش شغل بر روی این مدارک الزامی است و کد مذکور با کد طرح درس مذکور در سایت سازمان آموزش فنی و حرفه ای به آدرس http://research.irantvto.ir همخوانی دارد.(کد ملی آموزش شغل حرفه کاربر ماساژ مطابق با لینک طرح درس مربوطه در سایت رسمی سازمان آموزش فنی و حرفه ای 3230470011 می باشد)

 با داشتن این مدارک می توان برای دریافت تسهیلات از بانکها اقدام نمود.

مشخصات ظاهری این کارتهای هوشمند در شکل زیر آمده است:

همچنین هنگامی که از سایت رسمی سازمان مشخصات گواهینامه مورد استعلام قرار میگیرد، گواهینامه نشان داده شده توسط سایت سازمان آموزش فنی و حرفه ای دارای مشخصات ظاهری زیر می باشد:

مدارک مورد تایید سازمان مدارکی است که

توسط موسسات آموزش آزاد صادر می شوند و طبق تفاهم نامه ای با سازمان آموزش فنی و حرفه ای مورد تایید سازمان آموزش فنی و حرفه ای قرار می گیرد. در این مدارک آرم، نام و امضای مدیر موسسه آزاد هم در کنار آرم سازمان آموزش فنی و حرفه ای بر روی مدارک درج می شود.در صورتی که بر روی مدارک رسمی و وزارتخانه ای وجود مشخصات و امضای موسسات خصوصی امکان پذیر نیست از آنجا که این مدارک به صورت رسمی توسط سیستم سازمان آموزش فنی و حرفه ای صادر نمی شود قابل استعلام نمی باشد. باز هم به دلیل طی نکردن رویه رسمی سازمان آموزش فنی و حرفه ای و عدم وجود آزمون، صدور مدارک فقط حدود یک تا دو هفته طول می کشد. به دلیل صدور این مدارک توسط آموزشگاه های آزاد، این مدارک قابل ترجمه رسمی نمی باشد و بنابراین نه تنها بین المللی نیست بلکه حتی قابل استناد در سفارتخانه ها و سایر کشور ها نمی باشد. امکان دریافت وام بانکی با این مدارک وجود ندارد.

مشخصات ظاهری نمونه ای از این مدارک در شکل زیر آمده است. توجه کنید به دلیل صدور مدرک توسط خود آموزشگاه های آزاد، مدرک هر آموزشگاه می تواند با آموزشگاه دیگر متفاوت باشد.

مدارک گذر مهارتی

این مدارک جزو مدارک غیر رسمی بوده و تمامی شرایط مدارک غیر رسمی که در فوق اشاره شد در مورد این مدارک صدق می کند. علاوه بر شرایط فوق این مدارک دارای محدودیتهای زیر نیز می باشند. این مدارک جهت آموزشهای کپسولی 1-2 ساعته توسط آموزشگاه های آزاد صادر می شود و معمولا برای آموزشهایی که در همایشها، سمینارها و نمایشگاهها برگزار می شود صادر می شوند. آموزشگاههای آزاد به هیچ عنوان حق دریافت هیچ گونه هزینه ای از دانشجو بابت صدور این مدارک ندارند.

مشخصات ظاهری نمونه ای از این مدارک در شکل زیر آمده است. توجه کنید به دلیل صدور مدرک توسط آموزشگاه های آزاد، مدرک هر آموزشگاه می تواند با آموزشگاه دیگر متفاوت باشد.

توجه : علاوه بر موارد فوق الذکر در مورد گواهی نامه های صادره توسط سازمان فنی و حرفه ای کشور و موسسات و آموزشگاه های مرتبط باید متذکر شد برخی از دوره ها و فعالیت های خاص تابع قوانین و مقررات خاص از طرف سازمان ها و ارگان های ذی صلاح دیگر از قبیل سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشکری و …. می باشند و علارغم برگزاری دوره های موازی در سازمان فنی و حرفه ای با استاندارد هایی که مورد قبول سازمان ها و ارگان های ذی ربط نیست حتی با دریافت گواهی نامه ها از سازمان فنی حرفه ای فراگیران دوره های خاص امکان اشتغال در رشته خاص را نخواهند داشت چرا که مجوز های اشتغال در مورد دوره های مورد بحث صرفاً بعد از طی دوره های آموزشی با استاندارد های مراکز آموزشی سازمان های فوق صادر می گردد. از این گروه می توان به دوره های مرتبط با توریسم و گردشگری از قبیل راهنمایان تور , راهنمایان تور های طبیعت گردی , مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری , مدیریت هتلداری , مدیریت مراکز ماساژ و اسپا در هتل ها , دوره های صدور بلیت هواپیما و …. را نام برد.
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «مدارک آموزشگاه فنی و حرفه ای وزارت کار» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره مدارک آموزشگاه فنی و حرفه ای وزارت کار فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.