زمان مطالعه: 2 دقیقه
دوره آموزشی مدیریت کسب و کار MBA

دوره آموزشی مدیریت کسب و کار MBA

با دوره آموزشی مدیریت کسب و کار MBA چقدر آشنایی دارید؟ اگر می خواهید با دوره آموزشی مدیریت کسب و کار MBA بیشتر...
دوره آموزشی مدیریت کسب و کار MBA
دوره آموزشی مدیریت کسب و کار MBA


با دوره آموزشی مدیریت کسب و کار MBA چقدر آشنایی دارید؟ اگر می خواهید با دوره آموزشی مدیریت کسب و کار MBA بیشتر آشنا شوید این بخش آسمونی را حتما مطالعه نمایید چرا که به معرفی کامل دوره آموزشی مدیریت کسب و کار MBA می پردازیم.

تعریف و هدف دوره آموزشی مدیریت کسب و کار MBA

دوره کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار که معادل Master of Business Administration (MBA ) است به منظور پرورش مدیران کارآمد برای اداره سازمانهای اقتصادی - اجتماعی، تولیدی و خدماتی طراحی شده است.

رشته MBA یا کارشناسی ارشد مدیریت حرفه ای بازرگانی چنانچه از نامش پیداست تنها مدیریت بازرگانی نیست. از آنجا که در ایران آموزش مدیریت به شاخه هایی نظیر بازرگانی، صنعتی و دولتی تقسیم می شود برای اکثر متقاضیان این گمان پیش می آید که MBA تنها در برگیرنده مباحث مدیریت بازرگانی است و به طور مثال برای مدیریت صنعتی باید به سراغ رشته دیگری رفت در حالی که این تصور کاملا اشتباه است.

MBA مدیریت Business است و Business یعنی کلیه عملیاتی که از تولید تا فروش و خدمات پس از فروش کالا یا خدمات را شامل می شود و به صورت مکرر اتفاق می افتد.

البته در ایران در حال حاضر رشته MBA شامل 13 گرایش به شرح زیر می شود:

1-عمومی ، 2-استراتژی، 3-بازاریابی ، 4-خدمات ، 5-رفتار سازمانی و منابع انسانی ، 6-سازمان های پروزه محور، 7-سیستم های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات، 8-عملیات و زنجیره تأمین، 9-فناوری، 10-کارآفرینی، 11-کسب و کار بین المللی، 12-مالی، 13-نواوری و توسعه محصول و خدمت

متاسفانه امروزه بسیاری بدون توجه به محتوای MBA آن را با نام مدیریت سازمان می شناسند و تنها به بخش بسیار کوچکی از اهدافی که در این دوره بررسی می شود می پردازند.

افرادی که در این دوره پذیرفته می شوند، حداقل دوره کارشناسی را در یکی از رشته های دانشگاهی گذرانده و با حوزه تخصصی دوره کارشناسی آشنائی پیدا کرده اند. این افراد پس از فرا گرفتن دانش مدیریت و تمرین مهارتهای مدیریتی در این دوره، نیروهای ارزنده ای خواهند شد که می توانند با ترکیب دانش تخصصی و مدیریتی خود در جهت تحقق هدفهای بالا نقش مهمی در بهبود مدیریت جامعه ایفا نمایند.

اهداف  دوره آموزشی مدیریت کسب و کار MBA

هدف اصلی دوره مدیریت کسب و کار، تربیت و توانمندسازی سرمایه انسانی لازم برای ایفای نقش موثر در حوزه کسب و کار است. مخاطبان دوره، افرادی با تجربه کاری قابل توجه و غالبا دانش آموختگان رشته های فنی-مهندسی یا علوم پایه هستند که به دنبال کسب دانش مدیریتی لازم برای اداره مطلوب تر کسب و کار خویش هستند.

طول دوره آموزشی مدیریت کسب و کار MBA
  • 2 سال معدل 4 ترم.
  • نقش و توانایی فارغ‌التحصیلان دوره آموزشی مدیریت کسب و کار MBA
  • مشاوره به مدیران سازمان های تولیدی و خدماتی در سطوح مختلف
  • اداره راهبردی بخش های تخصصی سازمان های تولیدی و خدماتی به صورت کارامد و موثر
  • مدیریت و راهبری سازمان های تولیدی و خدماتی به عنوان مدیر ارشد یا عضو هیئت مدیره
  • فعالیت موثر و کار در قسمت های مختلف مدیریتی سازمان همانند مالی، بازاریابی و منابع انسانی
 
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «دوره آموزشی مدیریت کسب و کار MBA» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره دوره آموزشی مدیریت کسب و کار MBA فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.