زمان مطالعه: 4 دقیقه
بیوگرافی مائوریسیو پوچتینو

بیوگرافی مائوریسیو پوچتینو

روزی که مائوریسیو پوچتینو آرژانتینی در جام جهانی عامل باخت تیم شد، تصور هم نمی‌کرد که چند سال بعد، از او به عنوان یک مربی موفق در لیگ برتر انگلیس یاد کنند.
نام و نام خانوادگی مائوریسیو روبرتو پوچتینو تروسرو (Mauricio Roberto Pochettino Trossero)
تاریخ تولد 2 مارس 1972
محل تولد مورفی - سانتافه - آرژانتین
حرفه مربی فوتبال

درباره مائوریسیو پوچتینو

شاید روزی که مائوریسیو پوچتینو آرژانتینی در حساس‌ترین مسابقه جام جهانی عامل باخت تیمش شد، خودش هم تصور نمی‌کرد که چند سال بعد از او نه به عنوان عضوی از آرژانتینِ حذف شده از جام جهانی 2002 بلکه به عنوان یک مربی موفق در لیگ برتر انگلیس یاد کنند. در دومین دیدار آلبی سلسته در آن مسابقات، مایکل اوِن مهاجم انگلیس پس از دریبل پوچتینو سرنگون شد. ادامه بازی یا خطا؟ کولینا داور ایتالیایی در سوت خود دمید و یکی از مشکوک‌ترین تصمیمات جام را گرفت. دیوید بکهام پنالتی را گل کرد، انگلستان (1-0) برنده شد و با حذف آرژانتین از دور گروهی بازی‌ها، دوران کوتاه سه ساله مائوریسیو در تیم ملی آرژانتین خاتمه یافت. دورانی با 20 بازی و 2 گل زده.

بیوگرافی مائوریسیو پوچتینو
بیوگرافی مائوریسیو پوچتینو

اولین های زندگی مائوریسیو پوچتینو

زندگی فوتبالی مائوریسیو پوچتینو تنها به این شکست محدود نمی‌شود. مائوریسیو روبرتو پوچتینو تروسرو (Mauricio Roberto Pochettino Trossero) در روز دوم مارس 1972 در مورفی واقع در سانتافه آرژانتین به دنیا آمد. نخستین خاطره فوتبالی‌اش به جام جهانی 1978 باز می‌گردد؛ زمانی که همراه با پدرش - که کارگر مزرعه بود- فرصت کرد که برخی از بازی‌های جام جهانی یازدهم را که در کشورش برگزار می‌شد، از نزدیک ببیند. پوچتینو، مدافع میانی آینده اسپانیول، کار خود را از تیم‌های پایه نیوولز اولدبویز آغاز کرد و در سال 1989 راهی تیم اصلی این باشگاه شد.

mauricio-pochettino
مائوریسیو پوچتینو

مائوریسیو پوچتینو و دورانی پراهمیت در اسپانیول

پس از پنج سال حضور در نیوولز و انجام 153 بازی در لیگ آرژانتین، پوچتینو دوره‌ای شش ساله را در اسپانیول آغاز کرد و تا سال 2000 در 216 بازی لالیگا برای این تیم به میدان رفت. پس از آن، سه سال را در لیگ فرانسه و تیم‌های پاری سن ژرمن و بوردو گذراند و آن گاه یک بار دیگر به اسپانیول بازگشت. ابتدا به صورت قرضی و سپس با قراردادی دو ساله از 2004 تا 2006. اسپانیول همان جایی بود که او از سال 2009 مربیگری را در آن آغاز کرد.

بیوگرافی مائوریسیو پوچتینو
بیوگرافی مائوریسیو پوچتینو

مائوریسیو پوچتینو و یک مقام هشتمی در اسپانیول

در فصلی که بارسلونا با 99 امتیاز قهرمان شد، پوچتینو و تیمش با 44 امتیاز یازدهم شدند. یک عنوان هشتم و یک مقام چهاردهم هم در فصل‌های بعد نصیب او شد و آن گاه دوران حضور او در اسپانیول به پایان رسید. مائوریسیو که در سال‌های 2000 و 2006 به عنوان بازیکن قهرمان جام حذفی اسپانیا شده بود هرگز نتوانست موفقیت‌های خود را در این تیم به عنوان مربی تکرار کند. مقصد بدی مرد آرژانتینی، لیگ برتر انگلیس بود.

mauricio-pochettino
مائوریسیو پوچتینو

مائوریسیو پوچتینو ، پایان کار در ساوتهمپتون و آغاز کار در تاتنهام

در ماه می سال 2014 بود که وب‌سایت رسمی باشگاه تاتنهام اعلام کرد: مائوریسیو پوچتینو با قراردادی پنج ساله از امروز ( 28 می) رسما به عنوان سرمربی تاتنهام معرفی شده و هدایت تیم سفید پوش لندنی را بر عهده خواهد گرفت.

دلیل این امر نیز واضح بود. پوچتینو فصلی بسیار موفق را همراه با ساوتهمپتون پشت سر گذاشته بود و مورد توجه چندین باشگاه بزرگ قرار داشت اما در نهایت تصمیم گرفت در جزیره بماند و هدایت تانهام را بر عهده بگیرد.

بیوگرافی مائوریسیو پوچتینو
بیوگرافی مائوریسیو پوچتینو

مائوریسیو پوچتینو ، جانشین شروود و ویاش بوآش

مرد آرژانتینی در 38 بازی فصل با ساوتهمپتون صاحب 15 برد، 11 تساوی و 12 شکست شده بود و این تیم را با 56 امتیاز به مقام هشتم لیگ برتر رسانده بود. این در حالی بود که تاتنهام علی‌رغم هزینه بسیار زیادی که در ابتدای فصل 14-2013 کرده بود نتوانست مقامی بهتر از ششمی کسب کند. به این ترتیب، دوران مربیگری تیم شروود که خودش جانشین آندره ویاش بوآش شده بود به سرعت به پایان رسید و کار پوچتینو در این تیم آغاز شد.

mauricio-pochettino
مائوریسیو پوچتینو

مائوریسیو پوچتینو و سه فصل رویایی در تاتنهام

اکتبر 2013، سپتامبر 2015، فوریه 2016 و آوریل 2017 ماه‌هایی بودند که پوچتینو جایزه مربی ماه لیگ برتر را از آن خود کرد. او در تاتنهام صاحب عنوان‌های پنجم، سوم و دوم لیگ در دوره‌های اخیر شده بود و مهم‌تر از همه این که تاتنهام را بالاتر از رئال و دورتموند صدرنشین گروه خود در لیگ قهرمانان اروپا کرد. 

بیوگرافی مائوریسیو پوچتینو
بیوگرافی مائوریسیو پوچتینو

مائوریسیو پوچتینو و جوان ترین تیم لیگ برتر

مائوریسیو در آن زمان گفت: این شاید همان چیزی باشد که ما قهرمانی در لیگ برتر را به دلیل آن از دست می‌دادیم. فصل گذشته ما دوم شدیم و فصل قبل‌تر از آن نیز سوم شدیم و اگر ما بازی‌های خارج از خانه بیشتری را نسبت به داخل خانه می‌بردیم، قطعا قهرمان می‌شدیم اما مشخص بود که ما در راه رسیدن به آن چیزی کم داشتیم. شاید یکی از دلایلش این بود که ما جوان‌ترین تیم لیگ بودیم و بازیکنان هنوز کاملاً بالغ نشده بودند. در کل دلایل زیادی وجود دارند که چرا ما نتوانستیم بازی‌های خارج از خانه بیشتری را ببریم و به عبارتی قهرمان شویم. به نظر من منصفانه نیست ما با آرسنال، لیورپول، چلسی و دو تیم شهر منچستر مقایسه شویم. هیچ شباهتی میان ما و آن‌ها نیست. تنها می‌توان گفت ما دو فصل اخیر را بالاتر از برخی از آنها تمام کردیم. با تمام این احوال او اهداف بزرگی با تاتنهام داشت.

او در این باره گفت: هنگامی که استادیوم تغییر کرد، متوجه شدیم که بازی برایمان تا چه اندازه سخت است ولی در نهایت از این مسئله عبور کردیم. بله درک می‌کنم که شما به عنوان مربی باشگاه مسئولیت دارید که نتیجه بگیرید تا درآمد افزایش یابد، در لیگ قهرمانان بازی کنید و بتوانید استادیوم جدید بسازید. البته منصفانه نیست که ما را با دیگر تیم‌ها مقایسه کنید. مردم می گویند تاتنهام باید قهرمان شود اما برای من، پیشرفت مهم‌تر از قهرمانی و فتح جام است. مثلاً تیم‌های بزرگ انگلستان پول‌های زیادی خرج می‌کنند و می‌توانند بازیکنان مورد نیاز را بخرند ولی برای ما این گونه است که پروژه خودمان را بسازیم تا بتوانم همان کارها را انجام دهیم.

mauricio-pochettino
مائوریسیو پوچتینو

مائوریسیو پوچتینو و مربیگری در پاری سن ژرمن

مائوریسیو پوچتینو در دوم ژانویه 2021، طی یک قرارداد 18 ماهه، هدایت تیم پاری‌سن‌ژمن را به عهده گرفت و جانشین توماس تاچل شد. این قرارداد در ماه ژوئن همان سال تا 2023 تمدید شد. پوچتینو در فصل 2021–22، اولین قهرمانی در لیگ 1 را با تیم جدیدش به دست آورد. اما در پنجم ژوئن سال 2022، اعلام شد که پاری‌سن‌ژرمن راه خود را از پوچتینو جدا کرده است.

نظر خود را درباره «بیوگرافی مائوریسیو پوچتینو» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی مائوریسیو پوچتینو فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.