زمان مطالعه: 2 دقیقه
دیدارهای خاطره انگیز ; مسابقه ای که در دقیقه 84 به پایان رسید!

دیدارهای خاطره انگیز ; مسابقه ای که در دقیقه 84 به پایان رسید!

دیدارهای خاطره انگیز جام های جهانی/  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعیمسابقه ای که در دقیقه 84 به پایان...

دیدارهای خاطره انگیز جام های جهانی/  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

مسابقه ای که در دقیقه 84 به پایان رسید!

تیم فرانسه در بازی با آرژانتین
تیم فرانسه در بازی با آرژانتین

تیم فرانسه در بازی با آرژانتین به گزارش آسمونی ، روز 15 جولای 1930 اتفاقی کم سابقه در مسابقه آرژانتین و فرانسه در جام جهانی رخ داد. تیم فرانسه بعد از برد در اولین دیدار تاریخ جام جهانی مقابل مکزیک بعد از دو روز ناچار شد مقابل تیم آرژانتین بایستد. یک تیم نیرومند و پر استعداد که دو سال قبل از آن نایب قهرمان المپیک 1928 شده بود. عجیب آن که هنوز در این گروه تیم شیلی مسابقه ای نداده بود اما فرانسه برای دومین بار به میدان می رفت. مسابقه از ساعت 16 با سوت آلمیدا رگو داور برزیلی آغاز شد و هر دو تیم با دو مدافع، سه هافبک و 5 مهاجم به مصاف هم رفتند. 23409 نفر در استادیو سنترال پارک گرد آمدند که عمده آنها اروگوئه ای بودند و طبیعتا طرفدار فرانسه.

مونتی
مونتی

مونتی

خشن ترین بازیکن میدان

به گزارش آسمونی ، در این مسابقه لوییس مونتی فوتبالیست مشهور آرژانتینی در اوایل مسابقه روش خشونت‌آمیزی در پیش گرفت که موجب صدمه دیدن قوزک پای لوسین لورن گوش چپ فرانسه و زننده اولین گل تاریخ جام جهانی شد. البته مارسل پینل فروارد مشهور فرانسوی در برابر مونتی کم نمی آورد و هربار که با مونتی برخورد می‌کرد بین آن دو درگیری رخ می‌داد.

مونتی
مونتی

 

شلیک سهمناک مونتی

به گزارش آسمونی ، اما به جز این، اتفاق دیگری در بازی رخ نداد و نیمه اول بدون گل به پایان رسید. در نیمه دوم هم بازی گلی نداشت تا این که مونتی نه دقیقه پیش از پایان بازی موفق به گشودن دروازه حریف شد. این گل مونتی این گونه به دست آمد که پینل از میان میدان به سمت راست رفت و توجهی به محل جایگیری آلکسیس ته پو دروازه بان تیم خود نکرد. در این هنگام بود که توپ مانند موشکی به داخل دروازه رفت.

آلکسیس ته پو دروازه بان فرانسه
آلکسیس ته پو دروازه بان فرانسه

آلکسیس ته پو دروازه بان فرانسه

سوت پایان در دقیقه 84 بازی!

به گزارش آسمونی ، اما سه دقیقه بعد آندره ماشینو سانتر فوروارد 27 ساله فرانسه در حالی که پس از یک برخورد شدید با مونتی همچنان می لنگید به اتفاق مارسل لانژیه فروارد 22 ساله تیم و زننده یک گل در روز نخست، توپ را برداشته و به طرف دروازه حریف هجوم بردند. آن ها سراسر زمین را طی کرده و دیگر قطعی به نظر می رسید که موفق به گشودن دروازه حریف می‌شوند؛ بدون شک با این گل نتیجه مساوی به دست می آمد. اما درست در همین هنگام آلمیدا رگو داور برزیلی سوت پایان بازی را به صدا درآورد در حالی که طرفداران تیم آرژانتین به داخل میدان بازی که در سنترال پارک قرار داشت هجوم برده بودند، بازیکنان فرانسوی بر سر داور هجوم برده و اصرار می ورزیدند که شش دقیقه به پایان بازی باقی مانده است.

match-ended-on-the-84th-minute
match-ended-on-the-84th-minute

بازگشت بازیکنان به میدان

جنجال ادامه یافت و پلیس سوار به میدان بازی هجوم آورد. در همین لحظات داور بازی پس از مشورت با دو خط نگهدار که اهل بولیوی و رومانی بودند، بالاخره دست خود را بلند کرده و اعلام داشت بدون هیچ نظری در اعلام پایان به بازی اشتباه کرده بود. روبرت سرو گوش چپ 23 ساله آرژانتین روی زمین دراز کشیده بود و ظاهرا غش کرده بود ولی بازی باید مجددا شروع می شد. اما موقعیت طلایی فرانسه از دست رفته بود و به این ترتیب دقایق آخر بازی بدون هیچگونه واقعه‌ ای سپری گردید.

روبرتو سرو
روبرتو سرو

روبرتو سرو

فرانسوی ها روی شانه فوتبالدوستان اروگوئه ای

بعد از بازی، اعضای تیم فوتبال اروگوئه که ناظر این بازی بودند اعلام داشتند که فرانسه شایستگی پیروزی را داشت و مردم ته پو و پینل را روی شانه‌های خود حمل کرده و بیرون بردند.

آنخل بوسیو دروازه بان آرژانتین
آنخل بوسیو دروازه بان آرژانتین

آنخل بوسیو دروازه بان آرژانتین به گزارش آسمونی ، آرژانتینی ها هم به کمیته تشکیلاتی شکایت کرده و تهدید کردند که در صورت دخالت تماشاگران به آرژانتین مراجعه خواهند نمود. اما هر چه بود فرانسه شانس صعود را با این باخت از دست داد. اعلام پایان بازی در دقیقه 84 نیز هرگز تکرار نشد!

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «دیدارهای خاطره انگیز ; مسابقه ای که در دقیقه 84 به پایان رسید!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره دیدارهای خاطره انگیز ; مسابقه ای که در دقیقه 84 به پایان رسید! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.