زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا ماساژ چروک را کاهش می دهد؟

آیا ماساژ چروک را کاهش می دهد؟

ماساژ صورت و ماساژ بدن در تمام فرهنگ ها و جوامع از قدیم الایام شایع بوده و حتی در برخی تمدن های قدیمی مراکز...

ماساژ صورت و پوست با ماساژ را برای شما عزیزان منتشر می کند.

کلمه ماساژ از یک کلمه یونانی به نام massein که به معنی مالیدن است و مربوط به یک لغت لاتین Manus به معنای دست می باشد، گرفته شده است و تعریفهای مختلفی دارد که یکی از آنها این است که میگوید: ماساژ عبارت است از یک سری حرکات منظم و اصولی که روی بافتهای بدن به منظور اهداف خاص به کار میرود.

آیا ماساژ چروک را کاهش می دهد؟
آیا ماساژ چروک را کاهش می دهد؟

ماساژدرمانی به 2700 سال قبل از میلاد برمیگردد. در کتاب امپراتور زرد (کتاب مرجع طب داخلی چین) برای درمان فلج و تب و لرز، به ماساژ پوست و نیز تمرینات روی دست و پا توصیه شده است. بقراط از حدود 400 سال قبل از میلاد برای درمان آسیبهای جنگی و ضربدیدگیهای ناشی از شکار و حوادث و ... از ماساژدرمانی استفاده میکرد. ژاپنیها، مصریها و رومیها نیز از ماساژدرمانی استفادههای زیادی میکردند.

ماساژ با بهبود گردش خون و جریان لنفاوی باعث میشود مواد غذایی و اکسیژن تازه به بافتهای مزبور رسد و مواد سمی از آن خارج شود. همچنین باعث ترشح اندروفینها (یا نابودکنندهای درد) و افزایش ترشح هورمون سروتونین (تعدیلکننده خلق و خو) میشود و ثابت شده است که ماساژ، هورمون استرس (کورتیزول) را آزاد مینماید و در نتیجه باعث کاهش استرس میگردد.

فواید احتمالی ماساژ صورت به روش شرقی عبارت است از تحریک نقاط خاص روی صورت، رهایی از فشار چشمها، اصلاح عملکرد کبد و کیسه صفرا، تخفیف اختلالات عصبی، تخفیف احتباس آب پیش از قاعدگی و رها کردن گرفتگی بدن.

در یک مطالعه در ژاپن، ارزیابی تاثیر ماساژ پوستی بر نرمی و انعطاف پذیری پوست بررسی شد و تکنیک ارزیابی هم یک بازوی روباتی بود که با یک میکروکامپیوتر کنترل می شد و بازوی روبات با یک محرک مکانیکی مشخصی عمل می کرد.

در این ارزیابی نیروی دینامیک بر پوست انسان اندازه گیری شد و پارامترهای اندازه گیری شده با مقادیر ارائه شده توسط متخصصین سنجش شد. در این مطالعه 86 نفر با رده سنی 75-25 سال وارد شدند که در بررسی اولیه کاهش قابل ملاحظه الاستیته با افزایش سن و کاهش سبوم پوست مشاهده شد. از نتایج این مطالعه همچنین متابولیسم سطح پوست و ماهیچه گونه ها ارزیابی شد و اثر بخشی محصولات مراقبت پوست نیز با بررسی ناحیه گونه قبل و بعد از استفاده مداوم طی 1 ماه ارزیابی شد.

بهبودی مشخصی در گروه با پوست شل تر که در گروه سنی بالای 30 سال بودند، مشاهده شد. این مطالعه اثر نگهدارنده درمانهای محصولات مراقبت پوستی را مطرح می کند.

ولی باید اشاره کرد که مواردی هم وجود دارد که ماساژ پوستی در آنها ممنوع است از جمله:



  • عفونت های پوستی مثل زخم، تاول و ...
  • شکستگی
  • در بافتی که تازه اسکار ایجاد شده
  • نواحی متورم و دردناک
  • فلج صورت مثل Bell"s Pulsy
  • وجود لنز تماس در چشم (قبل از ماساژ باید خارج شود)
  • بیمار مبتلا به آکنه، پسوریازیس یا اگزما روی صورت چون معمولا مشکل را تشدید می کند.

هدف ماساژ پوستی، بهبود جریان خون بافت و دفع توکسین ها و سموم با بهبود جریان خون و سیستم لنفاتیک می باشد، خون رسانی بهتر به عضلات و سطح پوست در اکسیژن رسانی بهتر و تولید پروتئین موثر است.

بیشتر موارد ماساژ پوستی، با تحریک پایانه های عصبی باعث می شود دریافت حس بهتر شده و کشش عضلانی را بهبود بخشد و حس آرامش به انسان دست دهد. جهت انجام ماساژ پوستی، پوست باید تمیز بوده، یک روغن ملایم بر روی پوست صورت و گردن و گلو زده شود، ماساژ انجام شده، سپس روغن با یک دستمال مرطوب گرم پاک شده و یک مرطوب کننده سبک زده شود.

روغن های متفاوتی ممکن است در این ماساژ درمانی به کار رود از جمله روغن هسته انگور به عنوان نرم کننده استفاده می شود و برای تمام انواع پوستها مناسب است. روغن Emuoil (شترمرغ) باعث کاهش اسکار شده و سلولهای پوست را جوان می کند و برای اگزما و پسوریازیس مناسب است.

روغن بادام زمینی نرم کننده و مغذی تمام انواع پوست هاست. در بعضی از مجلات عامه پسند تاثیرات شگرفت ماساژ درمانی را در بهبود چروک صورت بیان می کند ولی مطالعات علمی اندکی در مورد تاثیر این روش به چاپ رسیده است و نیاز به مطالعات بیشتر و کامل تری دارد.

البته امروزه روشهای گوناگونی برای بهبود وضعیت پوست و رفع چین و چروک وجود دارد. روشهای کاملا علمی مثل استفاده از داروهای فلج کننده عضلات، استفاده از مواد پرکننده مثل چربی خود فرد یا ژلهای استاندارد و لیزرهای متعددی که بعضی از آنها با کمترین عوارض آثار جوان کنندگی خوبی دارند که در صورتی که طبق نظر متخصص پوست انجام شود بهترین نتیجه را در پی خواهد داشت.

 

همچنین اگر قصد دارید به مراکز ماساژ و اسپا مراجعه کنید مطلب زیر نیز ممکن است مفید باشد:

بهترین مرکز ماساژ و اسپا
نظر خود را درباره «آیا ماساژ چروک را کاهش می دهد؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آیا ماساژ چروک را کاهش می دهد؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.