زمان مطالعه: 14 دقیقه
بلیط مشهد

بلیط مشهد

مشهد یکی از توریستی ترین شهرهای ایران است. چرا که به خاطر وجود حرم امام رضا (ع) سالانه مورد بازدید میلیون ها نفر قرار می گیرد

مشهد یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است. چرا که به خاطر وجود حرم امام رضا (ع) سالانه مورد بازدید میلیون‌ها زائر و توریست قرار می گیرد. اگر شما هم قصد سفر به مشهد را دارید این بخش آسمونی را مطالعه نمایید چرا که به معرفی شهر مشهد می‌پردازیم و راهنمای خرید بلیط مشهد و همچنین روش‌های سفر به مشهد را برای شما عزیزان شرح می‌دهیم.


شهر مشهد


مشهد، دومین کلان شهر بزرگ و پرطرفدار کشورمان است که سالانه پذیرای مسافران بسیاری از سراسر ایران و کشورهای مختلف است. بسیاری به عشق امام هشتم شیعیان، چند روزی را برای سفر به مشهد کنار می‌گذارند تا مسافرتی متفاوت را رقم بزنند. البته که در کنار ساعاتی زیارت و گذران لحظاتی مقدس، تفریحات هیجانی، باغ ها و پارک های مشهد نیز فرصت مناسبی برای خوش گذرانی در مشهد هستند که نباید از دستشان بدهید.

آیا شما هم از آن دست کسانی هستید که وقتی نام مشهد به گوشتان می‌خورد اشک در چشمتان حلقه می‌زند و دلتان صحن های آرامش بخش حرم امام رضا را می‌خواهد؟ یا از خوشمزه گردی در میان رستوران‌های مشهد خاطره ای خوش برای شما باقی مانده و دوست دارید در کنار زیارتتان، قدری هم تفریحات آبی را در این گرمای تابستان تجربه کنید؟

روش‌های سفر به مشهد

برای سفر به مشهد راه های بسیار زیادی وجود دارد، می توانید برای رفتن به این شهر زیارتی و البته تفریحی تورها را انتخاب کنید و پیدا کردن محل اقامت و وسیله رفت و آمد را به آن‌ها بسپارید و یا به راحتی همه چیز را خودتان مدیریت کنید و برنامه سفر بچینید.


تورهای مشهد


معمولا تورهای مشهد از شهر تهران، به مدت 2 شب و 3 روز و گاهی به مدت 3 شب و 2 روز برگزار می‌شوند. اغلب تورها به صورت هوایی برگزار می‌شوند و برخی نیز به صورت زمینی با قطار مسیر را طی می‌کنند.


مسیر هوایی سفر به مشهد

خوب است بدانید که هزینه تورها بسته به آژانس مسافرتی، آژانس هواپیمایی، کلاس هتل، نوع اتاق مورد نظر و البته زمان خرید تور، متفاوت خواهند بود.

mashhad-ticket
آرامگاه فردوسی



مسیر زمینی سفر به مشهد

مسیر زمینی تورها اغلب با قطار طی می شود و هزینه های بسته به آژانس مسافرتی، نوع کابین قطار، کلاس هتل، نوع اتاق مورد نظر و البته زمان خرید تور، متفاوت خواهند بود.


سفر شخصی به مشهد


از مزایای سفر شخصی آن است که به راحتی و متناسب با وضعیت خود برنامه سفر را تنظیم می‌کنید و آزادی عمل بسیاری در انتخاب وسیله رفت و برگشت و محل اقامت خود خواهید داشت. مخصوصا این آزادی عمل وقتی به چشم می‌آید که به دنبال صرفه جویی و کم کردن هزینه‌ها باشید و یا به دنبال سفری بسیار لوکس و مجلل هستید.



هزینه‌‌ها در طول سفر به مشهد


در طول سفر به مشهد هزینه‌های متفاوتی پیش روی شماست که افزایش و کاهش آن کاملا به نحوه برنامه ریزی شما بستگی دارد.

1- هزینه‌های حمل و نقل در مشهد

2- هزینه‌های اقامت در مشهد

3- هزینه‌های تفریح در مشهد

4- هزینه‌های سوغاتی در مشهد


هزینه‌‌های حمل و نقل درون شهری مشهد


برای رفت و آمد در کلان شهر مشهد، گزینه های حمل و نقل متفاوت و البته کارآمدی پیش روی شما قرار دارد، به گونه ای که از هر نقطه شهر مشهد وسایل حمل ونقل به گونه ای تنظیم شده اند که به راحتی می‌توانید خود را به حرم امام رضا (ع) یا دیگر نقاط شناخته شهر برسانید. از جمله وسایل پرکاربرد شهر مشهد مترو، اتوبوس های شهری، اتوبوس های تندرو و تاکسی ها هستند.


بلیت الکترونیک (من کارت):

برای پرداخت هزینه وسایلی چون اتوبوس‌ها و مترو باید از بلیت الکترونیک شهر مشهد استفاده کنید. این بلیت های اعتباری با نام «من کارت» شناخته می‌شوند و شما می‌توانید آن‌ها را از تمام باجه‌های فروش من کارت در ایستگاه‌های مترو و اغلب ایستگاه‌های اتوبوس خریداری کنید. 


مترو:

در حال حاضر مترو شهر مشهد دو خط فعال دارد که خط 1 آن دو نقطه شرقی و غربی را به هم متصل می‌کند و با استفاده از آن می‌توانید خود را از فرودگاه بین المللی مشهد به حرم امام رضا برسانید و یا تا انتهای غربی شهر و پارک جنگلی وکیل آباد و سه راهی طرقبه و شاندیز بروید. فواصل حرکت قطارها در خط 1 بسیار مناسب بوده و در ساعات اوج شلوغی این فواصل زمانی کمتر هم می‌شوند.

خط دیگر مترو، خط 2 می باشد که به تازگی افتتاح شده و بخش شمالی شهر را به بخش جنوبی مرتبط می‌کند. این خط از بلوار طبرسی آغاز شده و از ایستگاه هایی مانند راه آهن، میدان شهدا و خیابان کوهسنگی می‌گذرد و در ایستگاه کاوه تمام می‌شود. در حال حاضر هر 30 دقیقه یک قطار در این خط جا به‌ جا می‌شود.

ساعات کار مترو مشهد از 6 صبح تا 22:30 شب می‌باشد.


اتوبوس ها:

انواعی از اتوبوس ها در مشهد فعالیت می‌کنند که با استفاده از آن ها می‌توانید بین تمام جاذبه‌های گردشگری شهر، با هزینه ای بسیار مناسب جا به جا شوید. در مجموع 3 نوع اتوبوس در مشهد وجود دارد که عبارت اند از: اتوبوس‌های BRT، اتوبوس‌های تندرو و اتوبوس‌های درون شهری. هم اکنون 5 خط اتوبوس BRT در شهر به چشم می‌خورد که سفید رنگ بوده و در خطوط ویژه حرکت می‌کنند و برای رفت و آمد گردشگران و زائران در شهر بسیار پرکاربرد می‌باشد.


mashhad-ticket
حرم امام رضا (ع)



همچنین توصیه می‌کنیم برای جا به جایی بهتر در این شهر وسیع، از نقشه مسیریابی مشهد استفاده کنید.


تاکسی:

مانند هر جای دیگر، راحت‌ترین راه و البته گران‌ترین راه برای حمل و نقل درون شهری تاکسی‌ها هستند.

راه دیگر استفاده از تاکسی‌های تلفنی است. برای این منظور به راحتی می توانید با شماره‌های 1829 یا 133 تماس بگیرید و در عرض چند دقیقه تاکسی‌های زرد یا سبز رنگ به سراغ شما خواهند آمد. نرخ این تاکسی‌ها در مقایسه با دیگر تاکسی‌های دربستی منصفانه‌تر است.

آخرین راه برای گرفتن تاکسی، استفاده از تاکسی‌های آنلاین است که به تازگی در مشهد هم راه اندازی شده‌اند.

 

اقامت در مشهد:


برای اقامت در شهر مشهد گزینه‌های فوق العاده متنوعی وجود دارد که بسته به شرایط خود می‌توانید از ارزان‌ترین یا گران‌ترین‌شان را انتخاب کنید.


اقامت در نزدیکی حرم مطهر امام رضا


اگر بخواهید در نزدیکی حرم مطهر اسکان داشته باشید گزینه‌های هتل، هتل آپارتمان، خانه، اتاق و حسینیه را پیش روی خود دارید.

طیفی از از هتل‌های پنج، چهار و سه ستاره در اطراف حرم وجود دارد که اغلب در سمت خیابان امام رضا هستند. چند هتل نیز در سمت خیابان شیرازی وجود دارد. علاوه بر هتل، هتل آپارتمان‌ها نیز گزینه مناسبی برای اقامت اند که در درجات کیفی متفاوت و فواصل خیلی نزدیک و نزدیک در اطراف حرم قرار گرفته‌اند. همچنین بسیاری از مردم خانه و یا اتاق خود را به اجاره می‌دهند که برای اقامت چند روزه نیز می‌توانید استفاده کنید. علاوه بر همه این‌ها حسینیه های بسیاری در اطراف حرم وجود دارد که هر کدام مختص به شهر و دیاری هستند و امکانات و هزینه مناسبی دارند. برخی از حسینیه ها نیز به رایگان شرایط اسکان را برای شما فراهم می‌آورند.

بنابراین اقامت در نزدیکی حرم به چند شکل ممکن است:

هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، سوئیت‌ها

حسینیه‌ها و مسافرخانه‌ها


اقامت در سایر بخش‌های شهر مشهد


درست است که بسیاری از بهترین هتل‌های مشهد در خیابان امام رضا و در نزدیکی حرم قرار دارند، اما تعدادی از هتل‌های 4 و 5 ستاره خوب شهر نیز در سایر نقاط مانند محله احمد آباد (منطقه مرفه شهر)، بلوار جانباز و بلوار وکیل آباد قرار دارد. این مناطق گر چه با حرم امام رضا (ع) فاصله دارند اما دسترسی مناسبی به سایر نقاط و جاذبه‌های گردشگری مشهد دارند. علاوه بر آن هتل‌ها اغلب سرویس رفت و برگشت به حرم را ارائه می‌دهند.

به جز هتل می‌توانید خانه و یا اتاق را در دیگر محله‌ها اجاره کنید که قطعا قیمت پایین تری دارند، ولی اگر با ماشین به مشهد نرفته‌اید، می‌توانید برای رفت و آمد از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید که طبیعتا باید زمان بیش تری را در راه صرف کنید و یا آن که هزینه‌ی بیش‌تری بابت تاکسی و آژانس بپردازید.

متأسفانه یا خوشبختانه نمی‌توانید برای اسکان روی پارک‌های سطح شهر حساب کنید، چرا که چادر زدن در هر پارکی ممنوع است و با شما برخورد خواهد شد.

آرامگاه نادر شاه افشار
آرامگاه نادر شاه افشار



اقامت رایگان


از آنجا که سالانه بسیاری با ماشین و به قصد زیارت حرم امام رضا به مشهد سفر می‌کنند، طبیعی است که چادر زدن در سطح پارک های شهر ممنوع باشد. از طرفی برای استقبال از زائران و مسافران شهر، چند پارک جنگلی وسیع در شهر مشهد احداث شده است که به رایگان می‌توانید در آن اسکان بگزینید. از این جمله می توان به کمپ های طرق یا غدیر در نزدیکی پلیس راه مشهد و کمپ باباقدرت در بلوار فرودگاه مشهد اشاره کرد.

کمپ غدیر (طرق): دز نزدیکی پلیس راه مشهد

کمپ بابا قدرت: بلوار فرودگاه مشهد

اگر از آن دست ارادتمندان امام هشتم شیعیانید که به قصد سفری یک یا دو روزه به مشهد می‌آیید و وسایل چندانی هم ندارید و تنها جای خوابی برای شما کافیست، می توانید روی خوابگاه های حرم امام رضا (ع) حساب کنید. در حرم مطهر امام هشتم، از سوی مدیریت این مجموعه مکان هایی در نظر گرفته شده‌اند که برای استراحت و خواب زائرین می‌باشد. می‌توانید بدون محدودیت در این مکان ها استراحت کنید و نیازی به پرداخت هزینه هم نخواهید داشت.



خورد و خوراک در مشهد


در مدت اقامتتان در مشهد می‌توانید غذاهای خود را در رستوران ها صرف کنید و یا خود به تهیه غذا بپردازید. 
شهر مشهد دارای طیف متنوعی از رستوران‌های لوکس، معمولی، فست‌فودها و کافه‌ها است.



تفریح در مشهد


گرچه همگی مشهد را به عنوان شهری زیارتی می‌شناسند، اما در کنار زیارت، فعالیت ها و تفریح های بسیاری در این شهر وجود دارند که برای خوش گذرانی می‌توانید روی آن ها حساب کنید. در این جا به تعدادی از تفریحات پرطرفدار شهر مشهد اشاره کرده‌ایم.

1) پارک‌های آبی مشهد

2) شهربازی پارک ملت

3) مجموعه تفریحی چالیدره

4) باغ موزه نادری

5) آرامگاه فردوسی

6) موزه مرکزی آستان قدس رضوی


سوغاتی‌های شهر مشهد


از جمله سوغات شهر مشهد می توان به زعفران اعلاء، زرشک، نبات زعفرانی، شوری مشهدی و ... اشاره کرد. سعی کنید به نمایندگی ها و یا فروشگاه های معتبر بروید تا سوغات مشهد را با بهترین کیفیتش به خانه ببرید. در این جا طیفی از سوغات شهر مشهد را آورده‌ایم:

1) زعفران

2) زرشک

3) شوری مشهدی

4) نبات

mashhad-ticket
سوغاتی مشهد



امنیت در طی سفر به مشهد


خوشبختانه مشهد برخلاف اغلب شهرهای گردشگر پذیر در دنیا، از امنیتی بی نظیر برخوردار است. با وجودی که سالانه میلیون ها زائر و گردشگر پا به مشهد مقدس می‌گذارند، باز هم امنیت قابل توجهی را در این شهر خواهید دید. به طور مثال در نیمه شب های مشهد هم به راحتی و با امنیتی بالا می‌توانید در خیابان های اطراف حرم پیاده روی کنید و نگران چیزی هم نباشید. به طوری که اگر در 3 نیمه شب هم در خیابان امام رضا پیاده روی کنید، احساس می‌کنید هنوز ساعت 10 شب است. علاوه بر این که ویژگی های زیارتی و تفریحی شهر مشهد باعث شده تا در اغلب ساعات روز، فروشگاه ها و مراکز معروف باز باشند و محدودیتی در ساعت استفاده از آن ها نداشته باشید. البته این را هم در نظر بگیرید که در مناطق پایین تر شهر، قدری از امنیت کاسته می‌شود و هر چه از حرم فاصله بگیرید و محل اقامت شما در دیگر بخش های شهر باشد، میزان امنیت را نیز همانند اطراف حرم نخواهید دید.


شرایط آب و هوایی شهر مشهد


شهر مشهد به دلیل موقعیت جغرافیایی اش، دارای آب و هوای نیمه بیابانی است بنابراین در این منطقه آب و هوایی مشابه بیابان ها را خواهید دید و بنابراین تفاوت دمای روز و شب نسبتا بالاست. در تابستان‌ها، آب و هوایی گرم و خشک و در زمستان‌ها نیز آب و هوایی سرد و خشک را شاهد خواهید بود.


بهار:

روزهای نخستین فصل بهار و ایام نوروز، شاهد دمای پایین و آب و هوایی نسبتا سرد خواهید بود. البته در شب ها دما کاهش بیش‌تری پیدا کرده و بنابراین داشتن لباس های گرم برای سفر در ایام نوروز توصیه می‌شود. در اواخر فروردین و اردیبهشت ماه، دمای هوای معتدل‌تری را در مشهد خواهید دید و داشتن لباس‌های خنک برای سفر مناسب خواهد بود. خرداد ماه قدری هوای مشهد گرم‌تر می‌شود و می‌توانید روی لباس‌های تابستانه خود حساب کنید.


تابستان:

همان طور که انتظار می رود، روزهای تابستانی گرم در مشهد منتظر شما هستند و داشتن لباس های نازک و تابستانه، کرم ضدآفتاب و کلاه و ... برای سفر به شما توصیه می‌شود. البته اگر اقامتگاه شما جایی در میان درختان و فضایی جنگلی مانند کمپ‌های طرق و بابا قدرت است، داشتن لباس گرم و پتو را از قلم نیندازید. چرا که همان طور که اشاره شد، تفاوت دمای شب و روز مشهد زیاد است و شب‌ها دما به طرز قابل توجهی کم می شود.


پاییز:

روزهای پاییزی دمای هوا مشهد کاهش می‌یابد و می‌توانید انتظار آب و هوایی خنک و دلپذیر را داشته باشید. بارش های گاه و بیگاه در این میان دوست داشتنی هستند. البته باز هم تفاوت دمای شب و روز را در نظر داشته باشید و لباس‌های پاییزه خود را در خانه جا نگذارید.


زمستان:

زمستان‌های مشهد، آب و هوایی سرد و خشک دارد و اگر قصد سفر به مشهد را دارید، باید برای هر نوع وضعیت آب و هوایی آماده باشید. گاهی روزها به قدری گرم هستند که به لباس‌های خنک‌تری احتیاج دارید و شاید لحظاتی زمان را با پاییز اشتباه بگیرید. از طرفی، اصلا نباید شب های زمستانی مشهد را دست کم بگیرید و تا می‌توانید لباس گرم کافی همراه خود داشته باشید.

هنگام سفر به مشهد به این نکات توجه کنید

- برای سفر به مشهد راه‌های مختلفی دارید. می‌توانید با قطار، هواپیما، اتوبوس و یا ماشین شخصی خودتان به مشهد سفر کنید. امن ترین راه سفر به این شهر با قطار و کوتاه ترین راه از نظر زمان، سفر با هواپیماست.

- فاصله تهران تا مشهد با ماشین شخصی 897 کیلومتر است که طی کردن این مسیر تقریبا 10 ساعت طول می‌کشد.

- اگر برای زیارت حرم امام رضا (ع) به مشهد می‌روید هتل خود را جایی نزدیک حرم بگیرید. چون یکی از مشکلات اساسی در مشهد ترافیک سنگین، به خصوص در زمان اذان ظهر و اذان مغرب و عشا است. به همین خاطر بهترین راه رفت و آمد به حرم، پای پیاده است.

اما اگر قصد دیگری از سفر به مشهد دارید بهتر است هتل خود را جایی دور از مراکز اصلی رفت و آمد و مرکز شهر بگیرید.

- با وجود اینکه مراکز اقامتی و هتل های زیادی در مشهد وجود دارند، بهتر است قبل از سفر حتما هتل خود را رزرو کنید چون خیلی از هتل ها، به خصوص در زمان های شلوغ و اوج سفر سریعا پر می‌شوند و اتاق خالی به سختی پیدا می‌شود.

- مشهد از مهمترین کلانشهرهای ایران است که از نظر امکانات تفاوت زیادی با پایتخت ندارد، در نتیجه سعی نکنید بار زیادی با خودتان حمل کنید.

- اگر قصد دارید در هتل اقامت داشته باشید، ساعت بلیط و رفت و برگشت خود به مشهد را با زمان تحول اتاق در هتل تنظیم کنید. معمولا اتاق ساعت 2 در هتل به شما تحویل داده می‌شود و ساعت 12 نیز باید آن را تخلیه کنید.

- هنگام مناسبت‌های مذهبی (اعیاد و شهادت) شهر مشهد بسیار شلوغ است. اگر قصد سفر در این زمان‌ها را دارید باید بلیط خود را از ماه‌ها قبل تهیه کنید.

روش‌های سفر به مشهد (بلیط مشهد)

سفر به مشهد با اتوبوس (بلیط مشهد)


سفر به مشهد با اتوبوس

 

معمولا روشی ساده و مقرون به صرفه برای سفر می‌باشد. به خصوص با توجه به دایر شدن اتوبوس‌های وی آی پی در بسیاری از مسیرها که صندلی‌های مناسب و قابل تبدیل به تخت خواب و با فاصله مناسب برای پاها دارند، سفر با اتوبوس راحت‌تر شده است. توجه داشته باشید با وجود اینکه بلیط‌های اتوبوس معمولا در دسترس و تا لحظه آخر قابل خریداری می‌باشد در تعطیلات تابستانی، زمان‌های تعطیلات خاص و مناسبت‌ها، بلیط اتوبوس را نیز می‌بایست از قبل خریداری کرد تا با خیالی آسوده سفر کرد. شما علاوه بر مراجعه به پایانه از سایت‌های مسافربری نیز قادر به تهیه بلیط اتوبوس برای سفر به مشهد خواهید بود.

فرودگاه مشهد



سفر به مشهد با هواپیما


سفر با هواپیما معمولا بهترین و راحت‌ترین شیوه سفر می‌باشد. پس در صورتیکه قیمت تهیه بلیط هواپیما برای شما مقرون به صرفه باشد معمولا اولین انتخاب برای سفری راحت و بی دغدغه سفر هوایی است. سفر به شهر مشهد از مبدای شهرهای بسیاری در ایران از طریق هواپیما امکان‌پذیر است. برای سفر با هواپیما سعی کنید حداقل یک ساعت تا یک ساعت و نیم قبل از پرواز در فرودگاه حاضر شوید. مطمئن باشید نیم ساعت انتظار در فرودگاه، بهتر از جا ماندن از پرواز و به هم خوردن برنامه سفر به خاطر حوادث پیش‌بینی نشده است. شما از طریق خط یک قطار شهری مشهد نیز قادر به رسیدن به فرودگاه خواهید بود.

مسافران همچنین به صورت آنلاین قادر به تهیه بلیط پرواز به مشهد از اکثر شرکت‌های هوایی می‌باشند. آدرس سایت‌های تهیه بلیط شرکت‌های هوایی در زیر ذکر شده است.

ایران ایر کیش ایر و قشم ایر نیاز به ثبت نام بوده و می‌بایست با نام کاربری خود وارد سایت شوید. البته سایت‌های دیگری نیز هستند که شما قادر به تهیه بلیط‌های سیستمی و چارتری به صورت آنلاین از آنها خواهید بود.

بلیط مشهد
هتل مشهد



آدرس فرودگاه مشهد: مشهد - میدان پانزده خرداد - بلوار جمهوری اسلامی (بلوار فرودگاه)

فرودگاه مشهد در جنوب شرقی شهر واقع شده است.


سفر به مشهد با قطار


شاید برای شما هم سفر با قطار به خصوص سفری خانوادگی و یا با دوستان خاطره انگیز و به یادماندنی باشد.  یکی از راه‌های اقتصادی‌تر و ایمن برای سفر به مشهد سفر ریلی می‌باشد. قطارهای مختلفی در حال حاضر در حال سرویس دهی به مسافران مشهد می‌باشند که بسته به ساعات حرکت، امکانات داخل واگن‌ها و کوپه‌ها، تمیزی و کم سر و صداتر بودن کوپه‌ها قیمت‌های متفاوتی دارند. توجه داشته باشید به علت حجم بالای سفر به مشهد برای تهیه بلیط قطار به خصوص در اعیاد و مناسبت‌های مذهبی، تعطیلات عید نوروز و تعطیلات تابستانی می‌بایست با برنامه ریزی زمان سفر بسیار زودتر اقدام به تهیه بلیط کنید. در هنگام سفر نیز سعی کنید یک ساعت قبل در ایستگاه راه‌ آهن حضور داشته باشید. مسافران مشهد علاوه بر مراجعه به آژانس‌ها همچنین به صورت آنلاین قادر به تهیه بلیط قطار از سایت‌های زیر می‌باشند.

www.ticket2.raja.ir

www.safirrail.ir/fa

برای خرید بلیط در این سایت می‌بایست ابتدا ثبت نام کرده و با نام کاربری خود وارد سایت شوید.

آدرس: مشهد - انتهای بلوار شهید کامیاب


سفر به مشهد با ماشین شخصی


اگر ساکن تهران هستید و قصد دارید به مشهد سفر کنید این مطلب در انتخاب مسیر به شما کمک بسیار زیادی می‌کند. از دو جاده می‌توانید به سمت مشهد حرکت کنید:

1- جاده سمنان

2- جاده شمال

هر کدام از این جاده‌ها یکسری مزایا و معایبی دارند که در این بخش به آن‌ها اشاره می‌کنیم.


جاده سمنان:

 

یکی از مزایای جاده سمنان این است که مسافت کمتری را طی می‌کنید تا به مشهد برسید. عیب آن این است که جاده تقریبا کویری است و ممکن است کمی خسته کننده باشد. البته کویر و جاده‌ی سمنان هم قشنگی خاص خودش را دارد. بستگی به زمان و علاقه ی شما دارد. اگر عجله دارید و باید زود برگردید پیشنهاد ما جاده سمنان است. اگر از این جاده می‌آیید از نیشابور هم بازدید کنید، بسیار زیباست و مکان‌های تفریحی خوبی دارد.


جاده شمال:

 

از مزایای این جاده می‌توان به زیبایی مسیر اشاره کرد که سرسبز است، اگر خواستید می‌توانید در مسیر یک سر به دریا هم بزنید، شهرها نزدیک به هم هستند. اما عیب این مسیر این است که حدود 5 ساعت راه شما طولانی می‌شود. اگر زمان برای شما مهم نیست از جاده شمال بیایید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بلیط مشهد» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بلیط مشهد فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.