زمان مطالعه: 4 دقیقه
بلیط اتوبوس مشهد

بلیط اتوبوس مشهد

بسیاری از افراد و خانواده هستند که برای سفرهای خود از اتوبوس استفاده می کنند. اگر جزو این دسته از افراد...
بلیط اتوبوس مشهد
بلیط اتوبوس مشهد


بسیاری از افراد و خانواده هستند که برای سفرهای خود از اتوبوس استفاده می کنند. اگر جزو این دسته از افراد هستید پس باید در زمان خرید بلیط اتوبوس نکاتی را رعایت کنید. آسمونی در این بخش نکاتی در مورد بلیط اتوبوس و راهنمای خرید بلیط اتوبوس را برای شما عزیزان منتشر می کند. در این مقاله برای آن دسته از عزیزانی که قصد سفر به مشهد با اتوبوس را دارند، به معرفی پایانه های اتوبوس مشهد می پردازیم.

معرفی پایانه های اتوبوس مشهد برای تهیه بلیط اتوبوس مشهد

طرح مطالعه مجموعه پایانه مسافربری شهر مقدس مشهد در سال 1347 به مهندس مشاور واگذار شد . در سال 1350 توسط مهندس مشاور تقدیم کارفرما گردید تا با سرمایه گذاری بانک صنعت و معدن و همکاری مدیریت شرکت کاروان الرضا به اجراء درآید.

در سال 1359 همزمان با تصویب قانون احداث پایانه های مسافربری درشهرهایی که بیش از یکصدهزار تن جمعیت دارند ، احداث پایانه مسافربری درشهر مقدس مشهد مورد توجه شهرداری قرار گرفت . در اواخرسال 1368 آماده سازی پایانه مسافربری شهرداری مشهد با تخصیص اعتبارات لازم آغاز گردید ، و در بهمن ماه سال 1369 افتتاح ، و مسئولیت تدارکات و ایجاد امکانات لازم برای مسافر و راننده را عهده دار شد.

پایانه مسافربری امام رضا مشهد یکی از پایانه های اتوبوس مشهد برای تهیه بلیط اتوبوس مشهد

پایانه مسافربری امام رضا مشهد با وسعت 47 هکتار ، بعنوان بزرگ‌ترین پایانه مسافربری کشور با ظرفیت جابه‌جایی 80 هزار مسافر و پذیرش بیش از دو هزار دستگاه اتوبوس در روز  و دارای امکاناتی از جمله جایگاههای سوخت، شستشوی اتوبوس، فضاهای تجاری و ورزشی و شهربازی، رستوران، کافی شاپ،  آتش نشانی، پایانه تاکسی و اتوبوس درونشهری، فضای سبز، آبنما، تلویزیون شهری، پارکینگ عمومی، کلانتری و مسجد می باشد. این مجموعه در فروردین ماه 1387 افتتاح گردید.

ساختمان ترمینال اصلی آن با زیربنای 45 هزار مترمربع در چهار طبقه و با هزینه معادل 250 میلیارد ریال ساخته شده است. در طبقه چهارم ترمینال، سکوی سلام با چشم‌انداز گنبد بارگاه منور رضوی به وسعت 100 متر مربع ساخته شده که زائران از این مکان به آن امام همام سلام می‌دهند. ورود و خروج مسافران و اتوبوس‌ها در پایانه نیز با سیستم هوشمند رایانه کنترل می‌شود.

پایانه امام رضا با ورود و خروج بیش از 750000 دستگاه اتوبوس در سال، یکی از پر ترافیک ترین پایانه های سطح کشور می باشد. به گفته مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد، پایانه امام رضا (ع) مشهد بزرگترین پایانه کشور و سومین پایانه بزرگ جهان است.

mashhad-bus-ticket
mashhad-bus-ticket


تلفن : 8512001 0511

آدرس : شهر مشهد انتهای خیابان امام رضا، پایانه مسافربری امام رضا مشهد

پایانه مسافربری معراج مشهد یکی از پایانه های اتوبوس مشهد برای تهیه بلیط اتوبوس مشهد

پایانه مسافربری معراج مشهد با مساحتی بالغ بر 75000 متر مربع آمادگی پذیرش روزانه 200 دستگاه اتوبوس و  6000 نفر مسافر دارد.

این پایانه با برخورداری از دو جایگاه با 33 سکو که یک جایگاه آن با تعداد 22 سکو و 126عدد صندلی برای سوار شدن مسافرین فعال می باشد. یک جایگاه با 11 سکو و 72 عدد صندلی برای مسافرینی که به پایانه وارد می شوند اختصاص یافته است.27 دستگاه تاکسی در حاشیه جایگاه برای ارائه خدمت به مسافرین تدارک دیده شده است.

آدرس : میدان فهمیده، بلوار توس، نرسیده به میدان معراج، پایانه مسافربری معراج مشهد

پایانه مسافربری راه ابریشم یکی از پایانه های اتوبوس مشهد برای تهیه بلیط اتوبوس مشهد

پایانه مسافربری راه ابریشم در جاده سرخس و در زمینی به مساحت 38هزار متر مربع واقع شده که سرویس‌دهی به مسافران و زائران شهرهای شرق مشهد و استان خراسان رضوی را به عهده دارد. همچنین در آینده نزدیک، سرویس‌دهی به کشورهای آسیای میانه از مسیر راه ابریشم نیز از طریق همین پایانه امکان پذیر خواهد بود.

تلفن:05133726418

آدرس : مشهد - ابتدای شهرک شهید رجایی

راهنمای خرید بلیط اتوبوس (بلیط اتوبوس مشهد)

بسیاری از شرکت‌های معتبر حمل‌ونقل جاده‌ای سایت‌هایی دارند که اطلاعات تمامی مسیر‌ها در آنها درج می‌شود و می‌توان از آنها به‌صورت اینترنتی بلیت خرید.

با ورود به قسمت فروش اینترنتی بلیت در این سایت‌ها می‌توانید با مشخص‌کردن مقصد، تعداد مسافران و تاریخ سفر، بلیت‌تان را رزرو کنید و با استفاده از کارت‌های عضو شتاب خرید کنید.

شرکت های فروش بلیط اتوبوس (بلیط اتوبوس مشهد)
  • شرکت سیر و سفر
  • شرکت رویال سفر ایرانیان
  • شرکت همسفر
* سه شرکتی هستند که سرویس‌های سفر مناسبی را به مسافران ارائه می‌کنند.

در کنار این گزینه‌ها، می‌توانید از:
  • سامانه‌های پایانه
  • سفر 724
بلیط اتوبوس مشهد
بلیط اتوبوس مشهد


* هم بلیت تاریخ و مقصد مورد نظرتان را به‌صورت اینترنتی بخرید.

گرچه تعداد سایت‌های خرید اینترنتی بلیت اتوبوس زیاد است اما برای خرید بلیت، معمولا روند مشابهی را باید در این سایت‌ها طی کنید.
  • ابتدا باید بخش ثبت‌نام سایت را پیدا کنید و با وارد کردن مشخصات مورد نیاز، حساب کاربری بسازید و نام کاربری و کلمه عبور را دریافت کنید.
  • بعد از وارد شدن به سایت، در صفحه اصلی سایت دنبال بخش مربوط به انتخاب شهر مبدا و مقصد بگردید.
  • در این بخش شهر مبدا، شهر مقصد و تاریخ حرکت را وارد کنید و روی دکمه تأیید یا جست‌وجو کلیک کنید تا سایت، گزینه‌های موجود را نمایش بدهد.
  • در قدم بعدی باید صندلی‌ها را انتخاب کنید و بعد از تأیید قیمت نهایی، وارد درگاه پرداخت اینترنتی شوید و از طریق کارت شتاب، مبلغ را به‌صورت اینترنتی واریز کنید.
  • بعد از تمام شدن عملیات پرداخت اینترنتی، دوباره به سایت فروش بلیت برگشت داده می‌شوید و این بار پیغام رزرو شدن بلیت و اطلاعات دیگر را مشاهده می‌کنید.
نکته‌هایی در مورد خرید بلیط اتوبوس (بلیط اتوبوس مشهد)
  • هنگام وارد کردن آدرس ایمیل و شماره تلفن‌تان دقت کنید، چون مشخصات بلیت‌تان برای ایمیل و گوشی‌تان هم ارسال می‌شود. این مشخصات بعدا به دردتان می‌خورد.
  • هنگام رفتن به پایانه (یا ترمینال) شماره رهگیری و شماره خرید را همراه داشته باشید. کارت شناسایی را هم فراموش نکنید.
  • هنگام خرید به نام ترمینال هم توجه کنید. به‌خصوص در شهرهای بزرگ که چند ترمینال دارند.
 

 
نظر خود را درباره «بلیط اتوبوس مشهد» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بلیط اتوبوس مشهد فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.